Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Software Oppgradering

Startet av Aksel B-Olsen, fredag 02. november 2018, klokken 19:45

« forrige - neste »

Aksel B-Olsen

Noen som har hatt bilen på service og fått noe oppgradering på softwaren?  Noen endringer?

Løve

Finnes det programvareoppdateringer? Genuint spørsmål.

Joltus

Nja... De påstår vel at de oppgraderer på service.

I tillegg påstod selger at eg burde ta turen inn på verksted mtp det automatiske fjernlyset som ikke resette seg før rattet er sentrert.

Akkurat der skulle man faktisk kunne tro de hadde en software fiks for den feilen er bare absurd....

Småfly

Sitat fra: Joltus på lørdag 03. november 2018, klokken 17:34
I tillegg påstod selger at eg burde ta turen inn på verksted mtp det automatiske fjernlyset som ikke resette seg før rattet er sentrert.

Akkurat der skulle man faktisk kunne tro de hadde en software fiks for den feilen er bare absurd....
Helt tullete,  men er det enn bug eller feature?  Hvis det ikke skal være sånn skal jeg inn å få fikset...

Joltus

Eg samler opp til en runde med de.

Hadde en ladeøkt i går. Batteriet var under 30 hele tiden. Men når eg bikke 51 prosent stupte hastigheten fra 45 og ned. Når eg var på 60 var eg nede i 30kw. Hadde ingenting med varme i batteriet i går. Så det finner eg ikke godt nok.

Men kan akkurat den økta ha noe med veefil å gjøre? Aldri ladet på den før. Og sist eg ladet var med abb lader og den gikk hvertfall ikke ned i hastighet før 62 prosent.

Løve


Joltus

Nja. Et tillegg bare. At eg skal inn på verksted med en del feil eg vil konfrontere de med.

Autolys
Nedjustering av lade hastighet allerede ved 52 prosent batteri.
Klimaanlegget.

Mesteparten av disse feilene kan.nok fikses med software.... Men tviler.

Aksel B-Olsen

Kan de som skal inn med bilen på service sjekke om det er korrekt at det er ny software som gjør at bilen nå kan hurtiglades 2 ganger etter hverandre uten at den reduserer lade effekten (slik den gjør nå) - da er Rapidgate mer eller mindre løst for de fleste av oss.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA