Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trimme Reva?

Startet av RevaJo, fredag 22. februar 2019, klokken 14:20

« forrige - neste »

RevaJo

Hei
Jeg ønsker litt mer futt i min 2010 Reva, for å kunne holde bedre fart i oppoverbakkene.
Jeg kjøpte firDu kan ikke vise dette vedlegget.e vanlige bilbatterier på Biltema og seriekoblet dem for å få 48V, for deretter å paralellkoble denne pakken med eksisterende batterier i Revaen. Tanken var å holde jevnere spenning med full gass i motbakkene. Tror jeg har fått litt mer rekkevidde (til tross for litt mer vekt), men kan ikke si jeg merker noe særlig til mer effekt.

Noen som vet om det finnes andre måter? Må man inn å programmere motorstyringen? Enkel fiks?
JO

edyrli

Den ene muligheten er å bytte til litium for å få ned vekten. Det er vel gjort et par vellykkede ombygginger som jeg vet om. Nå er det vel mulig å få tak i brukte celler fra kondemnerte Leaf eller Trilling til en ok pris.

Ellers er det å endre programmeringen i Curtis controlleren. Curtis selger kabler for software for dette. Men mener å huske at når jeg sjekket strømtrekket lå det ikke så langt unna max belastningen på controlleren. Det vil heller ikke være å gunstig og øke strømtrekket for batteriene sin del tror jeg. Nå revaen trekker over 300A så er dette allerede å strekke strikken for blybatterier.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA