Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 og det unevnelige

Startet av Hrklev, torsdag 01. november 2018, klokken 20:05

« forrige - neste »

Hrklev

Heisann

Er på utkikk etter noe for å erstatte fossilbilen, og ettersom kia ikke ser ut til å få ut fingeren med leveranser googlet jeg litt kjapt på Model3. Jeg trenger altså hengerfeste, og bil som ikke er ModelX (både pga pris og "hjerte"). Så jo at det dukka opp div rykter om dette hengerfestet på Model3. Ettersom jeg ikke har sett etter Tesla før så vet jeg heller ikke hvor jeg skal søke for de siste ryktene og nyhetene, så håper dere tåler et kjapt spørsmål selv om jeg vet at spørsmål om hengerfeste utløser mye følelser på forumet.... så da spør jeg dere Tesla-kyndige: Er det avkreftet som fake news? Er det noe som helst hold i det, og finnes det noe om tidspunkt for når det evt skal bekreftes/avkreftes?
Slenger vel inn en reservasjon om det ikke er helt avkreftet, selv om det er i seneste laget :p

S4e

Musk lovet det i en tidlig tweet og vi så vel også et bilde av en testbil. Imidlertid har det vært helt taust om dette lenge og den har ikke hengerfeste i USA.

Det er vel et bittelite håp om at det kan bli lansert i Europa i forbindelse med typegodkjenning her. Men jeg tviler dessverre personlig på om det blir prioritert.

Det er heller ikke noe nytt om feste for takstativ. Også her har jeg sett video fra tidlig prototype hvor det var gjort klart for feste skjult av gummilist. Men vet heller ikke her om dette har overlevd fram til produksjon.

Vi får håpe at begge deler dukker opp, men at akkurat nå er all fokus på å få lønnsomhet og levere så mye som mulig før skatterabatt går ut i USA:
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Magnus Hansen

Feste til takstativ er det dog så vidt jeg vet:


https://twitter.com/model3owners/status/916705083030720512?s=21


Dette står i manual:


Sitat
Roof Racks
Model 3 supports the use of Tesla-approved roof racks using a Tesla mounting accessory. To install roof racks, you must use this accessory and you must use only roof rack systems that have been approved by Tesla (see Parts and Accessories on page 131). Failure to do so can cause significant damage.
Note: Mounting accessories and roof rack systems may not be available at time of vehicle purchase.


Så sier ryktene at de første takstativene dukker opp i vinter

Espen Hugaas Andersen

Om det kommer, så tror jeg det kommer samtidig som luftfjæring. Håpet er ikke ute.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Counterpointer

Jeg håper også, men tror det har falt bort av produksjonsmessige hensyn.

Antagelig så kommer det på Model Y, slik at SUVene til Tesla har krok.

Øggen

Lika det absolutt ikkje, men Knut har nok rett.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Espen Hugaas Andersen

Om den har falt pga produksjonsmessige hensyn, så er det nok bare midlertidig. Etter Tesla kommer opp på 10.000 per uke, så er det ingen grunn til å ikke gjøre det man kan for å øke ASP (average selling price).
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Måkemannen

Tipper også Knut får rett i sin spådom. Men beholder selvsagt reservasjonen frem til det blir endelig avkreftet.

You never know.

Til slutt vil jeg bare få nevne at trådtittel ville vært en bra boktittel på en krimroman.

Counterpointer

Sitat fra: Måkemannen på torsdag 01. november 2018, klokken 22:39

Til slutt vil jeg bare få nevne at trådtittel ville vært en bra boktittel på en krimroman.
Lol

+ en annen sjanger også......

Pallesnekkern

Har tenkt mye på dette med hengerfeste. Jeg har henger og bruker den ca 5 ganger i året til søppelkjøring eller å hente byggematerialer eller ved.

Jeg har nå kommet fra til at manglende hengerfeste ikke blir en dealbreaker for meg. Jeg betaler heller litt mer for frakt hjem, eller bruker Finn-småjobber for søppelkjøring. Kan og låne bort hengeren til kompiser og kanskje låne bil av de som har krok.

I tillegg slipper jeg å bli den alle ringer til når de skal ha noe fraktet. :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA