Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-Niro til 377400 + lakk er mye bil for pengene.

Startet av Fagasstraps.com, torsdag 01. november 2018, klokken 10:45

« forrige - neste »

Fagasstraps.com

#15
Sitat fra: Fagasstraps.com på torsdag 01. november 2018, klokken 14:08
SitatMen 400.000 inkl. vinterdekk go soltak var en god pris. Hvilken forhandler var dette?

Totalt sett, basert fra innsamlet informasjon. Har ikke fått konkret tilbud fra selger enda:
bil: 377.400
metallic: 5600
levering: 9000
Grunnpakken: vinterdekk, gummimatter, ladekabel osv: 22.900
Lastebøyler: 3500
Utvidet bagasjerom: 4900
Sum: 423.300 kr (uten soltak)

Jeg jobber ikke for BOS, men jeg har god kjennskap til bedriften.

Jeg har 1 ganger i løpet av de siste 7 årene kjøpt originale felger, det har vært tilfeller hvor jeg har kjøpt original felger i ettertid, og ordnet dekk og balansering selv. EDIT; Da sparte jeg over 10000kr på å kjøpe felger på dele avdelingen hos forhandler sammenlignet med å kjøpe de gjennom nybil selgeren.

Jeg bruker alltid en forhandler for dekk, så hvis du ender med å kjøpe 8 dekk med felg i året så vet du hvordan du blir behandlet.

Jeg sender over tilbud med Pris , Firma og adresse i Oslo, med bilder av si; i to forskjellige farger, så kan personer velge å benytte seg av det tilbudet når de får bil.

Det er alltid mer å gå på på felger enn det man tror. Hater å betale overpris på dekk og felger, blir som å betale 300kr for originale støvsugerposer.

Fagasstraps.com

#16
Sitat fra: gr på torsdag 01. november 2018, klokken 14:01
Bilen kommer vel med stoffmatter? Personlig vil jeg droppe grunnpakken. P-ur bruker jeg aldri, og det får man vel for 30,- om man trenger, har tre type 2-kabler liggende, så jeg trenger kun bilen, lakken og vinterhjul.  :+1:

Kia leverer aldri med stoffmatter inkludert. Ingen av mine 5 siste biler utenom Tesla har kommet med stoffmatter inkludert. Men stoffmattene til Tesla er søppel ( de bretter seg, og flytter på seg, og ekstremt tynne osv. osv.) sammenlignet med ordentlige velour matter.

Nå som jeg tenkte litt mer på det, så kom Ampera-e med stoffmatter, fordi jeg måtte dra tilbake å hente gummimattene noen dager etter jeg hadde fått bilen.

geear

Sitat fra: Fagasstraps.com på torsdag 01. november 2018, klokken 14:20
Kia leverer aldri med stoffmatter inkludert. Ingen av mine 5 siste biler utenom Tesla har kommet med stoffmatter inkludert. Men stoffmattene til Tesla er søppel ( de bretter seg, og flytter på seg, og ekstremt tynne osv. osv.) sammenlignet med ordentlige velour matter.
Skjønner ikke hva i all verden den kommentaren har i denne tråden å gjøre, men jeg har Model X selv, og de originale mattene er på ingen måte verken tynnere eller dårligere enn det som var i X5en. Reagerte heller på at de var veldig kraftige. Har ikke opplevd at de bretter seg heller. Hadde vært fornøyd med halve tykkelsen i en Kia.

Hvis man har erfaring fra Teslaer som er noen år, så er det lite representativt for dagens biler.

Fagasstraps.com

#18
Sitat fra: gr på torsdag 01. november 2018, klokken 14:30
Sitat fra: Fagasstraps.com på torsdag 01. november 2018, klokken 14:20
Kia leverer aldri med stoffmatter inkludert. Ingen av mine 5 siste biler utenom Tesla har kommet med stoffmatter inkludert. Men stoffmattene til Tesla er søppel ( de bretter seg, og flytter på seg, og ekstremt tynne osv. osv.) sammenlignet med ordentlige velour matter.
Skjønner ikke hva i all verden den kommentaren har i denne tråden å gjøre, men jeg har Model X selv, og de originale mattene er på ingen måte verken tynnere eller dårligere enn det som var i X5en. Reagerte heller på at de var veldig kraftige. Har ikke opplevd at de bretter seg heller. Hadde vært fornøyd med halve tykkelsen i en Kia.

Hvis man har erfaring fra Teslaer som er noen år, så er det lite representativt for dagens biler.

Da har du ikke sett mine stoffmatter for å si det sån. Søppel er vell å ta i, men jeg hadde aldri betalt for stoffmattene som fulgte med TMX, slik som de ser ut etter noen måneders bruk. Uansett, så tar Kia godt betalt for velour matter så overrasker meg ikke at de tar rundt 2000 eller mer for dem. Og det etter levering så de får du ikke mva-fritt.

flink fuse

Min oppfattning er at kia er priset i det øvre siktet av "lavpris elbiler". Når det er sagt så tviler jeg på at noen hadde reagert på prisen hadde det vært en Passat med samme spesifikasjon. Greit nok at kia ikke er noe premium merke, men kan vel ikke si det samme om Hundai heller. Jeg vurderte egolf, men rekkevidden er håpløs til mitt bruk, og (eneste) forhandler er så sykt arrogante der jeg bor.
Hvis det ikke hadde vært for de Norske elbil-fordelene ville tilnærmet ingen valgt strøm over drivstoff, har vanskelig å se for meg at fordelene skal forsvinne helt etter 2020.

lirekassa

Sitat fra: flink fuse på torsdag 01. november 2018, klokken 20:10
Min oppfattning er at kia er priset i det øvre siktet av "lavpris elbiler". Når det er sagt så tviler jeg på at noen hadde reagert på prisen hadde det vært en Passat med samme spesifikasjon. Greit nok at kia ikke er noe premium merke, men kan vel ikke si det samme om Hundai heller. Jeg vurderte egolf, men rekkevidden er håpløs til mitt bruk, og (eneste) forhandler er så sykt arrogante der jeg bor.
Hvis det ikke hadde vært for de Norske elbil-fordelene ville tilnærmet ingen valgt strøm over drivstoff, har vanskelig å se for meg at fordelene skal forsvinne helt etter 2020.

Ikke helt riktig tråd, men må svare: Passat er betydelig større og dyrere enn Niro i fossilutgavene. Statusmessig er nok også Niroen en del under.

arthur

Sitat fra: navyelsen på torsdag 01. november 2018, klokken 13:36
Sitat fra: Fagasstraps.com på torsdag 01. november 2018, klokken 13:20
SitatRealistisk sett ender jeg nok opp på 420.000 (uten soltak). Dette er fryktelig mye høyere enn 377.400.

Jeg har allerede fått pris på 11k inkl. sensor, med svarte felger.

soltak 5900kr, lakk 6250 på vanlig.

Altså totalt 400550kr, Så du skal betale 10000kr for levering til hvorda? Kautokeino? Og du skal ha den dyreste skiboksen til 10000kr inkl. stativ. Snakke om å dra strikken så langt den kan strekkes. Det er jo sant, Niro over 400000kr, det er jo nesten 500000kr i din verden.

Skal si du har fått god pris og vet mye. Jobber du tilfeldigvis for BOS?

Jeg har ikke fått noe skriftlig, bare snakket med selger. Han nevnte 9000 for frakt og klargjøring (til Rogaland), samt 5600 for metallic. Refererer til andre på forumet som fikk pakketilbud på vinterdekk, gummimatter, ladekabel. Tror denne pakken kom på 22.000, og på meg er det ergerlig at slike enkle ting ikke følger med når man tross alt bestiller en toppspekket utgave. Skiboks har jeg fra før, men trenger lastebøyler. Disse koster 3500 til PHEV, og regner ikke med at de blir billigere fra forhandler selv om de er fritatt mva.
Så kommer utvidet bagasjerom i tillegg. var snakk om at BOS tar 4900 for dette.

Men 400.000 inkl. vinterdekk go soltak var en god pris. Hvilken forhandler var dette?

Totalt sett, basert fra innsamlet informasjon. Har ikke fått konkret tilbud fra selger enda:
bil: 377.400
metallic: 5600
levering: 9000
Grunnpakken: vinterdekk, gummimatter, ladekabel osv: 22.900
Lastebøyler: 3500
Utvidet bagasjerom: 4900
Sum: 423.300 kr (uten soltak)

I følge forhandler er prisen 377.400 inkludert leveringsomkostninger. De hevdet i alle fall det i går ettermiddag. Vinterdekk får du billigere hos andre.

Pris jeg fikk oppgitt var 406.000 ferdig levert med metallic, soltak og vinterdekk (som jeg vil finne et annet sted).
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

batterimannen

Sitat fra: arthur på fredag 02. november 2018, klokken 07:45
Sitat fra: navyelsen på torsdag 01. november 2018, klokken 13:36
Sitat fra: Fagasstraps.com på torsdag 01. november 2018, klokken 13:20
SitatRealistisk sett ender jeg nok opp på 420.000 (uten soltak). Dette er fryktelig mye høyere enn 377.400.

Jeg har allerede fått pris på 11k inkl. sensor, med svarte felger.

soltak 5900kr, lakk 6250 på vanlig.

Altså totalt 400550kr, Så du skal betale 10000kr for levering til hvorda? Kautokeino? Og du skal ha den dyreste skiboksen til 10000kr inkl. stativ. Snakke om å dra strikken så langt den kan strekkes. Det er jo sant, Niro over 400000kr, det er jo nesten 500000kr i din verden.

Skal si du har fått god pris og vet mye. Jobber du tilfeldigvis for BOS?

Jeg har ikke fått noe skriftlig, bare snakket med selger. Han nevnte 9000 for frakt og klargjøring (til Rogaland), samt 5600 for metallic. Refererer til andre på forumet som fikk pakketilbud på vinterdekk, gummimatter, ladekabel. Tror denne pakken kom på 22.000, og på meg er det ergerlig at slike enkle ting ikke følger med når man tross alt bestiller en toppspekket utgave. Skiboks har jeg fra før, men trenger lastebøyler. Disse koster 3500 til PHEV, og regner ikke med at de blir billigere fra forhandler selv om de er fritatt mva.
Så kommer utvidet bagasjerom i tillegg. var snakk om at BOS tar 4900 for dette.

Men 400.000 inkl. vinterdekk go soltak var en god pris. Hvilken forhandler var dette?

Totalt sett, basert fra innsamlet informasjon. Har ikke fått konkret tilbud fra selger enda:
bil: 377.400
metallic: 5600
levering: 9000
Grunnpakken: vinterdekk, gummimatter, ladekabel osv: 22.900
Lastebøyler: 3500
Utvidet bagasjerom: 4900
Sum: 423.300 kr (uten soltak)

I følge forhandler er prisen 377.400 inkludert leveringsomkostninger. De hevdet i alle fall det i går ettermiddag. Vinterdekk får du billigere hos andre.

Pris jeg fikk oppgitt var 406.000 ferdig levert med metallic, soltak og vinterdekk (som jeg vil finne et annet sted).

Da mangler du bare ladekabel og senkesett til bagasjerommet?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Joltus


navyelsen

Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

arthur

Sitat fra: batterimannen på fredag 02. november 2018, klokken 07:59
Sitat fra: arthur på fredag 02. november 2018, klokken 07:45
Sitat fra: navyelsen på torsdag 01. november 2018, klokken 13:36
Sitat fra: Fagasstraps.com på torsdag 01. november 2018, klokken 13:20
SitatRealistisk sett ender jeg nok opp på 420.000 (uten soltak). Dette er fryktelig mye høyere enn 377.400.

Jeg har allerede fått pris på 11k inkl. sensor, med svarte felger.

soltak 5900kr, lakk 6250 på vanlig.

Altså totalt 400550kr, Så du skal betale 10000kr for levering til hvorda? Kautokeino? Og du skal ha den dyreste skiboksen til 10000kr inkl. stativ. Snakke om å dra strikken så langt den kan strekkes. Det er jo sant, Niro over 400000kr, det er jo nesten 500000kr i din verden.

Skal si du har fått god pris og vet mye. Jobber du tilfeldigvis for BOS?

Jeg har ikke fått noe skriftlig, bare snakket med selger. Han nevnte 9000 for frakt og klargjøring (til Rogaland), samt 5600 for metallic. Refererer til andre på forumet som fikk pakketilbud på vinterdekk, gummimatter, ladekabel. Tror denne pakken kom på 22.000, og på meg er det ergerlig at slike enkle ting ikke følger med når man tross alt bestiller en toppspekket utgave. Skiboks har jeg fra før, men trenger lastebøyler. Disse koster 3500 til PHEV, og regner ikke med at de blir billigere fra forhandler selv om de er fritatt mva.
Så kommer utvidet bagasjerom i tillegg. var snakk om at BOS tar 4900 for dette.

Men 400.000 inkl. vinterdekk go soltak var en god pris. Hvilken forhandler var dette?

Totalt sett, basert fra innsamlet informasjon. Har ikke fått konkret tilbud fra selger enda:
bil: 377.400
metallic: 5600
levering: 9000
Grunnpakken: vinterdekk, gummimatter, ladekabel osv: 22.900
Lastebøyler: 3500
Utvidet bagasjerom: 4900
Sum: 423.300 kr (uten soltak)

I følge forhandler er prisen 377.400 inkludert leveringsomkostninger. De hevdet i alle fall det i går ettermiddag. Vinterdekk får du billigere hos andre.

Pris jeg fikk oppgitt var 406.000 ferdig levert med metallic, soltak og vinterdekk (som jeg vil finne et annet sted).

Da mangler du bare ladekabel og senkesett til bagasjerommet?

Var ikke klar over at ladekabel/ler ikke følger med for de gjorde det på Kona. Senkesett blir noe helt annet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Joltus


Sigurd2

Noen som tør å tippe hva prisen blir for strippa versjon på nyåret?

navyelsen

Tør ikke tippe, men det blir nok en stund til. Ikke på nyåret.
Med 2000 biler i 2019, hvor 1000 første er FE, blir det nok ihvertfall august før vi får en nedstrippet utgave her til landet.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

navyelsen

#29
Litt reflekson rundt prisen:
Jeg, som sikkert mange andre, var skuffet over at prisen ble såpass høy. Men etter å ha sammenlignet med Tyskland og Frankrike er prisen faktisk ikke mye høyere...
Eksempelvis koster toppmodellen (med dagens eurokurs) i Tyskland 382.770 kroner (eks. tysk mva). I Frankrike koster tilsvarende toppmodell 373.240 kr (eks.fransk mva).
Men i begge disse landene er soltak inkludert, noe som til sammenligning bringer norsk pris opp til 383.300 kr. Men husk at frakt fra Europa til Norge også må legges til dette regnestykket...

Men i andre land har de altså muligheten til å velge en lavere spekket utgave. Dette bringer startprisen nede til rundt 340.000 kr for 64kWh utgaven. Hvorfor nekter Kia Norge oss denne muligheten? Jeg har ikke behov for alle ekstrafunksjonene, men vil ha en god bil med lang rekkevidde! Jeg kan selvfølgelig vente på egenspekket bil, men med produksjonstakten frykter jeg at disse ikke blir levert før tidligst august 2019.

Så prisen for fullspekket utgave kan tildels forsvares her i Norge, men savner likevel muligheten til selv å konfigurere. Liker dårlig "First Edition"-tullet for at BOS skal ta ut maks profitt. Når de i tillegg stripper bilen for utstyr som vanligvis er standard (gummimatter, ladekabel) og krever dobbel pris for tilsvarende utstyr, er det ikke spesielt rart at folk reagerer med sinne og frustrasjon.
Latterlig lav leveringstakt blir så dråpen som for mange får begeret å renne over!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA