Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Høyere fartsgrense for elbiler!

Startet av AppleKnocker, torsdag 01. november 2018, klokken 09:30

« forrige - neste »

AppleKnocker

Denne fra Østerrike var ny:
"Det er nemlig slik at landet per i dag reduserer hastigheten til 100 km/t på enkelte strekninger av sine motorveier, når det er perioder med høy forurensing i luften.

Med det nye insentivet skal alle som har en elbil få lov til å kjøre i 130 km/t under disse periodene. Bilister med tradisjonelle forbrenningsmotorer må holde seg til 100 km/t.

https://www.tek.no/artikler/her-far-elbiler-hoyere-fartsgrense-enn-vanlige-biler/450003
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Amoss

Model S 85D

Tom E.

Ikke mye hjelp i dette for meg. Min Ampera E trives best i 110 km/h. Forbruket går til himmels når jeg nærmer meg 120 km/h.

Det er vel kun Tesla model S som kan få noe ut av dette?

Ingeniøren

Mao et tulle vedtak vedtatt av inkompetente politikere, som det er en del av....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Vil ikke si det. Snarere genialt.

Koster ingenting, men gjør plutselig elbilen mer attraktiv en eksosbiler.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA