Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken pris har du fått fra din forhandler?

Startet av rmon, onsdag 31. oktober 2018, klokken 08:19

« forrige - neste »

Shagma

Sitat fra: xerxes på fredag 12. april 2019, klokken 08:58
med nye model 3 sr+ inkl autopilot til 340, er det vanskelig å kjøpe niroen... med mindre  hengerfeste er verdt over 50 000 for den enkelte.
Hvordan får du en M3 SR+ med autopilot til 340k? Den billigste ender jo på 377k...

02jan

Ser at eniro og M3 s+ koster omtrent det samme , ca 370'nok , i Norge.

Mens i Sverige koster eniro 430sek og M3 s+ 540 sek, er det slik at det selges en ribbet billig versjon av eniro i Sverige , hvorfor er det så stor prisdifferanse ?
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

xyzzy

Sitat fra: 02jan på lørdag 13. april 2019, klokken 07:07
Ser at eniro og M3 s+ koster omtrent det samme , ca 370'nok , i Norge.

Mens i Sverige koster eniro 430sek og M3 s+ 540 sek, er det slik at det selges en ribbet billig versjon av eniro i Sverige , hvorfor er det så stor prisdifferanse ?

I Norge selges E-niro kun med den største batteripakken og "alt" av utstyr.

xerxes

Sitat fra: Shagma på fredag 12. april 2019, klokken 20:20
Sitat fra: xerxes på fredag 12. april 2019, klokken 08:58
med nye model 3 sr+ inkl autopilot til 340, er det vanskelig å kjøpe niroen... med mindre  hengerfeste er verdt over 50 000 for den enkelte.
Hvordan får du en M3 SR+ med autopilot til 340k? Den billigste ender jo på 377k...

tipper RWD modellen koster ca 340... nå også med hengerfeste til 8000.

turfsurf

Sitat fra: xerxes på torsdag 09. mai 2019, klokken 19:08

tipper RWD modellen koster ca 340... nå også med hengerfeste til 8000.
Det finnes kun RWD av SR+. Og den koster det som står på nettsiden.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

arthur

Og tråden dreier seg om Kia Niro EV, men kanskje ikke nok tråder om Tesla og Model 3 her på forumet forøvrig? 8)
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Kårepåsporet

Sitat fra: xerxes på torsdag 09. mai 2019, klokken 19:08
Sitat fra: Shagma på fredag 12. april 2019, klokken 20:20
Sitat fra: xerxes på fredag 12. april 2019, klokken 08:58
med nye model 3 sr+ inkl autopilot til 340, er det vanskelig å kjøpe niroen... med mindre  hengerfeste er verdt over 50 000 for den enkelte.
Hvordan får du en M3 SR+ med autopilot til 340k? Den billigste ender jo på 377k...

tipper RWD modellen koster ca 340... nå også med hengerfeste til 8000.

Ca 400k sort m/vinterhjul og hengerfeste, tillegg for met lakk fra ca 8500-14500.

DCool

Sitat fra: Niste på mandag 08. april 2019, klokken 21:05
Min forhandler BOS Rogaland på Forus har satt pris til 380.200,- som inkluderer

-Full understellsbehandling og støydempning (inntil 4db støy reduksjon) utført lokalt.
-Transport fra Drammen
-2 ladekabler
-Gummimatter i kupe og bagasjerom

Tillegg:
Metallic lakk 5.000,-
Elektrisk soltak 5.900,-
Ditec Ceramic Ultra (mva fritak) ca 7.000,-
Vinterdekk, pris utifra hvilke felg/dekk den enkelte ønsker.

Det fine er at vi alle kan velge hvilken forhandler som skal få levere ut bilen. En mail til Kia Norge ordner det.
Jeg er veldig fornøyd med mitt valg av forhandler og levering av min e-Niro. Veldig god service og oppfølging. 
Understellsbehandlingen og støydemping har jeg også fått skriftlig dokumentert. For meg var det viktig at forhandler fikk alt arbeid med bilen utført lokalt (forenkler eventuell reklamasjon).

Min anbefaling er definitivt å sjekke pris fra forhandler FØR dere låser dere til en forhandler online. Prisen som "Niste" angir ovenfor er standard Rogaland pris, dvs gjelder både for BOS og Kia Sørvest. Tror riktignok at vrakpanten kommer i tillegg på den prisen angitt over, såvidt jeg husker fra mitt tilbud. Eneste forskjell er at Kia Sørvest bruker Drammen til understellsbehandling, ikke lokal partner. Jeg sparte ca 7k på å velge kia Sørvest frem for BOS bergen. Og tro meg, jeg prøvde å be BOS bergen om å matche prisen til BOS Stavanger. De ville ikke gi ett ØRE i rabatt! Ikke bare det, de gjorde alt de kunne for at jeg måtte kjøpe bilen fra dem, og ikke fra BOS Rogaland. Dermed hadde jeg tilslutt ikke annet valg enn å velge Kia Sørvest som ikke er en del av BOS, ikke primært for å spare noen lapper, men av prinsipp. Jeg aksepterer ikke å betale høyere pris enn standard pris i nabofylket, hos samme forhandler.

Så om dere vil spare noen kroner, er det ikke noe poeng snakke med BOS Bergen hvert fall, de vil heller gi fra seg et salg til en konkurrent enn å gi en krone i rabatt...
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

svingen

Er bare og sende mail til kia@bos.no og bytte forhandler. Bytte selv fra Lørenskog til Ensjø pga lav/ingen respons på spørsmål (ringte ikke tilbake som avtalt osv) så lurt og bruke sin forbruker makt :) betalte 399 059kr følger da med "start pakke" som vinterdekk type 2 kabel osv... fikk 3% pga stor kunde avtale.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

DCool

Sitat fra: svingen på søndag 07. juli 2019, klokken 13:02
Er bare og sende mail til kia@bos.no og bytte forhandler. Bytte selv fra Lørenskog til Ensjø pga lav/ingen respons på spørsmål (ringte ikke tilbake som avtalt osv) så lurt og bruke sin forbruker makt :) betalte 399 059kr følger da med "start pakke" som vinterdekk type 2 kabel osv... fikk 3% pga stor kunde avtale.

Jada, jeg fikk byttet forhandler hos Kia sentralt ved å sende mail, men jeg fikk ikke lov å kjøpe bilen av BOS Rogaland til deres standard pris, siden jeg hadde valgt BOS Bergen først. Så du kan si at BOS Vest (som eier BOS hordaland og rogaland) prøvde å gå utover deres fullmakter for at jeg ikke skulle kunne kjøpe bilen til "lokal" rogalands pris. Prinsipielt skulle jeg kunne bytte forhandler fra BOS Bergen til BOS Rogaland med et tastetrykk og så få prisen jeg allerede hadde avtalt med selger i Rogaland, men i praksis var det ikke mulig. Da ble Kia Sørvest eneste mulighet for meg.
The Car of Tomorrow: An Assessment of Alternative Fuel Vehicle Technology and the use of Policy Instruments to Facilitate the Implementation

Andrrs

Sitat fra: Trond.m på torsdag 01. november 2018, klokken 07:57
Sitat fra: Elbilensrekkevidde på torsdag 01. november 2018, klokken 07:15
Mener jeg også har lest et sted eller hørt et sted det som er nevnt over at «Type2 kabel må følge med, eu-krav,»
Vet ikke om det er et krav, men det er iallefall en etablert praksis at type 2 kabel følger med elbiler i Norge. Som forbruker har man derfor grunn til å forvente at dette er inkludert. De vil på sin side hevde at det ikke står nevnt på utstyrslisten. Men der står det heller ikke at standard 8 / 10A 220V ladekabel medfølger. Kanskje de vil plusse på den også med 5-6000 kr  :o

Får dårlig følelse av dette, selv om det kanskje var forventet av et selskap som BOS  8)



Jeg fikk nå hvertfall med dette i prisen hos meg når jeg bestillte E-niro nå nylig hos BOS
2021 KIA E-Niro Exclusive (Gravity Blue)

Vestlia

Andrrs

Jeg vurderer å gå til innkjøp av Eniro 2021 og har fått kampanjetilbud på BOS, 429 000,- for exclusive og 437 000,- for exclusive + hengerfeste.

Hvilke pris endte du opp med?

Moas

Jeg fikk pris på eniro idag. De ga 21000 rabatt på standard pris før akademikerrabatt 8%
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Vestlia

Hei Moas,

Hvilken pris endte du opp med? Var dette exclusive inkl gulvmatter, skinnseter, vinterdekk?

Moas

Sitat fra: Vestlia på fredag 08. januar 2021, klokken 15:22
Hei Moas,

Hvilken pris endte du opp med? Var dette exclusive inkl gulvmatter, skinnseter, vinterdekk?
Det var med alt +soltak, to ladekabler, tilhengerfeste, støydemping, dyrere vinterdekk enn Nokian osv. lå den på 450k
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA