Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Førstegangskjøper i villrede!

Startet av firehjuling, fredag 19. oktober 2018, klokken 16:41

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: Luftventil på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 11:32
Vi prøvekjørte mange biler før vi endte opp med vår Tesla Model S i fjor, og en Model S er en langt bedre bil enn en brukt Avensis.  Den er også mye tryggere, og om du kjører i by føles det godt å vite at du ikke bidrar til noe lokalt utslipp.

Jeg ville i alle fall strekt meg langt for å slippe å kjøre Avensis. Hvis jeg hadde kjørt mye i by, så ville jeg nok også valgt noe annet enn Tesla siden de ikke er akkurat små og nette i bytrafikken. Med tanke på langkjøring er nok Tesla S min favoritt. Her ville jeg nok uansett vurdert en S75 eller en S90 mtp. at ladehastighet avtar raskt med økende SOC på 85-batteriene, men da snakker man jo ca NOK 600 000,- i stedet for NOK 400 000,-. Økonomisk vil nok Hyundai Ioniq være et godt alternativ, og jeg vil påstå at den er mer egnet i bytrafikk enn Tesla S, bedre egnet uten fast ladeplass pga. lavere forbruk, og absolutt kurant på langtur også pga. effektiv drivlinje og veldig bra ladehastighet i km/min.

For min del har de tre til fire siste årene med elbil ødelagt muligheten til å kjøre rundt i en gammel fossilbil, rett og slett fordi det føles helt fossilt.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Nickelilltroll

#31
Hei.

Kommer fra E-golf og Ampera-e selv. Kjører idag en tms p85-14. Golfen var tragisk på rekkevidde og vinterbruk, den kommer til kort hvis du bor der det er voksne minusgrader om vintern. Kjørte den i 2 år fra ny og det var noe helt annet å komme til Ampera-e. Varmeapparatet var kraftigare og hade null problemer med eierskapet. Savnade kun ACC fra Golfen, men det var alt!

Tog meg endelig råd til en Tesla P84(dagens bil), for 1 år siden. Heisann, det var en helt annen verden! Etter 1 år i denna har jeg nå lært meg hva som er framtiden noen år til, så då bestilte jeg meg en Model 3 sist uke. Hvorfor?

-Superchargingnettverket er noe helt annet vs Chademo og CCS. Raskere på langtur og nesten aldrig ventetid og krever mye mindre planering da jeg setter av.
-Komforten, plass og hk er noe som er mye mer av i en Tesla. Er man i behov av det og har råd, GO!
-Servicen fra Tesla Brumunddal har varit helt topp, en mail til dem, fikk svar samme dag og fiks i løpet av noen dager(ladekladd slutta virke og bytta tuner til DAB) Sådan var det INTE hos Møller!
-Har kjørt nesten 20k i Teslan og det har kosta meg NULL kroner bortsett fra forsikring. Dvs lite problemer her, og finner du en som min, har ikke barnsykdomer lenger el ingen voldsamme kilometer på tripptellern...Kjøp :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

automat

Ikke fast parkering
Ikke fast lading
Ikke bruk for bil daglig
Bor sentralt i Oslo

Da må jo bil-kollektivet være midt i blinken. Går an prøve om det funker en periode, så har du det ikke så travelt med å skaffe ny bil heller.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

xyzzy

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. oktober 2018, klokken 08:25
Nå som det kommer bom også på elbil og med ditt bo og bruksmønster tror jeg du er best tjent med å beholde diselpurka eller oppgradere til en nyere diesel som folk panikkselger i dag.


Prisene på bom øker jo mer på diesel enn de gjør på elbil i kroner, så akkurat bompenger er ikke noen god grunn til å beholde diesel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA