Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vanlige 12v batterier i Reva?

Startet av munin, mandag 23. oktober 2017, klokken 04:09

« forrige - neste »

munin

Hei! Fersking på elbil her. Vet av en Reva med dårlige batterier som hadde vært for galt å skrote.
Batteripakker er så vidt jeg har skjønt vanskelige å få tak i, og dyre.
Er det noe i veien for å dytte inn 4x12volts standard bilbatterier? Er inneforstått med at bilen i såfall vil få kortere rekkevidde og kanskje vil gå litt dårligere enn originalt da slike batterier ligger på rundt 100Ah mot 200Ah på 6v-pakkene. Hvordan vil det bli med lading? må jeg isåfall lage et eget ladesystem? Er det andre utfordringer?
Takk!

RevaJo

Hei
Vil tro det går helt fint. Jeg ahr paralellkoblet 4 (seriekoblede fro 48V) bilbatterier (Biltema) med original batteripakke for mer futt. Funker helt fint, men tror ikke jeg fikk mer kraft. Må vel inn på motorstyringen, noe jeg ikke har utstyr til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA