Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Navigasjon

Startet av EmilJ, fredag 20. juli 2018, klokken 19:35

« forrige - neste »

EmilJ

Noen som vet om det finnes måter å oppgradere kartene i navigasjonen, uten å måtte kjøpe nytt SD kort?

lxm

Går ikke! Bruk google maps via Android auto eller apple carplay når ios 12 kommer ut.
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag

Trond.m

Kan man oppdatere informasjonen om ladestasjoner på en enkel måte.
Det virker ikke som om den er helt oppdatert.

Løve

Finnes en egen innstilling som markerer steder en lader som nytt ladepunkt i minnet på bilen.

Terje Hagen

Navigasjon på Leaf-en er stusselig. Bare måten displayet "hakker" på etter som man kjører eller svinger er mildt sagt dårlig. Oppdatering av minnekort via PC burde vært et minimum. Det er veier i mitt nærområde som har vært ferdigstilt i over 2 år, og som finnes på andre GPS-systemer, men ikke på Leaf-en.
Jeg etter hvert gått over til å bruke Android Auto med Google Maps som jo ser skikkelig bra ut med satellite view.

AQN

Sitat fra: TM på søndag 22. juli 2018, klokken 10:08
Kan man oppdatere informasjonen om ladestasjoner på en enkel måte.
Det virker ikke som om den er helt oppdatert.
Finnes et menyvalg som oppdaterer ladestasjoner, men husker ikke helt hvilken meny den lå under.

taxAmeter

Navigasjonssystemet er begredelig. Og irriterende. Begeret rant over da vi hadde stilt inn en ladestasjon og ble instruert i å svinge av motorveien et sted det ikke var mulig å svinge av. Avkjøringen var passert forlengst og man fikk kjøre mange km for å komme tilbake til mulig avkjøringssted.
Ellers får jeg ofte beskjed om at veier ikke kan kjøres selv om de er kjørbare og veiskilting sier det samme.
Irriterende, foretrekker google maps på mobilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA