Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med v9.0

Startet av xerxes, tirsdag 30. oktober 2018, klokken 13:03

« forrige - neste »

tibber73

Min erfaring med v9.0:
Jeg skulle bytte til kollektivfeltet og sjekka blindsonen. Da pannikbremsa bilen foran meg av ingen grunn (mulig elbilhat..). Kona hylte og jeg rakk nødbrems m/låsing av hjul og en lekker unnamanøver (fornøyd med den). Her skulle kollisjonsvarslingen slått inn.
Jeg lurer på om den ikke var påslått, selv om menyen sa det. Har derfor slått av/på alt som finnes for å være sikker.
PS: tar alltid en restart av alle skjermer etter en oppdatering.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

TeslaKriss

Nå har jeg prøvd v9 i noen dager. Alt virker bra utenom spotify, hver gang bilen starter igjen logger den seg ut av spotify. Trykker da på use tesla account for og logge inn men får bare error. Deretter tok jeg omstart med og holde inn knappene på rattet. Da virket det helt til jeg parkerte bilen hjemme og skrudde den av. Neste morgen var spotify like irriterende. Noen som har samme problem?

smurf

Ha, har samme problem men ikke funnet noen løsning
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

emmern

Ring kundeservice. De kan sikkert SSHe inn og rydde opp i ødelagt brukerdata :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

oto

#49
En særs nyttig egenskap ved V9 jeg nettopp oppdaget er at de automagiske viskerne byr på atskillig bedre magi, i hvert fall i vår bil! Har gått fra nesten ubrukelig til aldeles strålende. Artig. Å få lastet ned nye vindusviskere til bilen er jo nesten like fascinerende som da jeg i 2010 eller deromkring fikk lastet ned lommelykt til iPhonen.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

geear

Sitat fra: tesla73 på søndag 04. november 2018, klokken 11:16
Min erfaring med v9.0:
Jeg skulle bytte til kollektivfeltet og sjekka blindsonen. Da pannikbremsa bilen foran meg av ingen grunn (mulig elbilhat..). Kona hylte og jeg rakk nødbrems m/låsing av hjul og en lekker unnamanøver (fornøyd med den). Her skulle kollisjonsvarslingen slått inn.
Jeg lurer på om den ikke var påslått, selv om menyen sa det. Har derfor slått av/på alt som finnes for å være sikker.
PS: tar alltid en restart av alle skjermer etter en oppdatering.
Les om funksjonen i manualen. Den slår kun inn dersom kollisjon er uunngåelig. I og med at du unngikk kollisjon skulle den heller ikke ha slått inn. Den skal kun redusere skadene.

tibber73

Sitat fra: gr på søndag 04. november 2018, klokken 20:18
Sitat fra: tesla73 på søndag 04. november 2018, klokken 11:16
Min erfaring med v9.0:
Jeg skulle bytte til kollektivfeltet og sjekka blindsonen. Da pannikbremsa bilen foran meg av ingen grunn (mulig elbilhat..). Kona hylte og jeg rakk nødbrems m/låsing av hjul og en lekker unnamanøver (fornøyd med den). Her skulle kollisjonsvarslingen slått inn.
Jeg lurer på om den ikke var påslått, selv om menyen sa det. Har derfor slått av/på alt som finnes for å være sikker.
PS: tar alltid en restart av alle skjermer etter en oppdatering.
Les om funksjonen i manualen. Den slår kun inn dersom kollisjon er uunngåelig. I og med at du unngikk kollisjon skulle den heller ikke ha slått inn. Den skal kun redusere skadene.
Nei. Bilen varsler leeenge før den bremser. Det har skjedd mange ganger tidligere. Jeg forventer ikke at den bremser, men den skal varsle og har alltid gjort det tidligere når noen plutselig bremser.

Og, jeg leser alltid manualen.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Øggen

Ka varsel e den innstillt på da? Early, medium eller late??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

tibber73

Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Erik N

Sitat fra: gr på søndag 04. november 2018, klokken 20:18

Les om funksjonen i manualen. Den slår kun inn dersom kollisjon er uunngåelig. I og med at du unngikk kollisjon skulle den heller ikke ha slått inn. Den skal kun redusere skadene.

Hvorfor er det så? Jeg skulle ønske at Tesla lagte en "chicken mode" som faktisk unngår kollisjon med en margine på et par decimeter. Det må vel være en enkel ting å legge inn i systemet? Skulle gjerne hatt samme sak for parkeringsskader, hvis du kjører i 5 km/h og er nærmere enn 5 cm fra noe så bråstopp. Tar heller et par false alarms i 5 km/h enn en kjedelig bulk som koster peng.

geear

Jeg leste nok litt for raskt (igjen), trodde det var nødbremsen som var temaet. Det audible varselet skal slå inn før ja, men den bremser ikke før sammenstøt ikke kan unngås.

Phantom3D

Internet browseren min fungerer ikke etter v9. Resetter bilen, så funker den en dag eller to. Deretter blir nettdelen grå, og reagerer ikke på refresh, favorites eller ny URL. Noen med samme problem?
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

GeirHM

Jeg oppdaget også etter noen dager med v9 at jeg ikke hadde kontakt med bilens internett-leser. Jeg fikk den tilbake med en resett. Har ikke brukt bilen større etter det. Skal følge med på om den faller ut igjen. Og rapportere tilbake.

Gerifr

Internet browseren min fungerer ikke etter v9. Resetter bilen, så funker den en dag eller to. Deretter blir nettdelen grå, og reagerer ikke på refresh, favorites eller ny URL. Noen med samme problem?

Samme problem hos meg.


Mvh
Geir

Muffinman

Sitat fra: Erik N på mandag 05. november 2018, klokken 04:33
Sitat fra: gr på søndag 04. november 2018, klokken 20:18

Les om funksjonen i manualen. Den slår kun inn dersom kollisjon er uunngåelig. I og med at du unngikk kollisjon skulle den heller ikke ha slått inn. Den skal kun redusere skadene.

Hvorfor er det så? Jeg skulle ønske at Tesla lagte en "chicken mode" som faktisk unngår kollisjon med en margine på et par decimeter. Det må vel være en enkel ting å legge inn i systemet? Skulle gjerne hatt samme sak for parkeringsskader, hvis du kjører i 5 km/h og er nærmere enn 5 cm fra noe så bråstopp. Tar heller et par false alarms i 5 km/h enn en kjedelig bulk som koster peng.
Her blander man litt.

Kollisjonsvarsling skal slå inn lenge før kollisjon er uunngåelig, og varsle føreren om at han er på vei inn i en situasjon som krever reaksjon om det ikke skal skje noe. Jeg har satt min til late pga noen feilvarslinger.

Automatisk nødbrems derimot skal slå inn når kollisjon er uunngåelig for å redusere skadeomfanget.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA