Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaringer med v9.0

Startet av xerxes, tirsdag 30. oktober 2018, klokken 13:03

« forrige - neste »

cra

Setevarmerne burde definitivt være på quick-menyen. De er ekstremt mye brukt av oss om vinteren i alle fall. Sidelengs visning som er nesten usynlig i nattmodus helt nederst på skjermen er direkte trafikkfarlig.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

cra

Sitat fra: tesla73 på fredag 02. november 2018, klokken 09:20
Er det noen andre som synes lydinnstillingene har blitt knotete? 3 menyer for noe en kan vise på ett skjermbilde.

Har ikke sett så mye på akkurat lydinnstillingene, men det er lite konsekvent bruk av stor skjerm/mange småskjermer. Quicksettings tar hele skjermen (greit å bruke for de som ikke vil ha forstyrrende kart, kanskje?), men to bittesmå sider helt nederst for A/C og vinterpakke, og tilsvarende med tre sider for lyd når en har så mye skjerm å ta av er helt meningsløst.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

z4rd

Sitat fra: cra på fredag 02. november 2018, klokken 14:10
Setevarmerne burde definitivt være på quick-menyen. De er ekstremt mye brukt av oss om vinteren i alle fall. Sidelengs visning som er nesten usynlig i nattmodus helt nederst på skjermen er direkte trafikkfarlig.

Setevarmerne har man jo direkte tilgang til fra nederst i skjermen..... iaff for setene foran.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

jlan

#33
Jeg savner fortsatt DAB grafikk (SLS) som forsvant med 8.0. De har tydeligvis fått med seg bugen over i 9. Jeg ser i andre biler at det kommer stadig mer informasjon der. Pluss at radiovinduet ville sett litt mindre kommunistisk ut.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Muffinman

Ikke kjørt mye enda og ikke prøvd ap, men inntrykket er at her har man endret på mye bare for å endre det. Mindre symboler, appene som tidligere var tilgjengelige øverst på skjermen slik at man i minst mulig grad måtte ta øynene fra veien er nå havnet nederst, og til alt overmål også gjemt i et ekstra menysteg. Det funger jo, men synes det er et steg i feil retning å måtte ta øynene MER vekk fra veien for å finne det man skal, og i tillegg er det flere trykk slik at man også har oppmerksomheten borte LENGRE.

Om man kunne ha fokus på noe virkelig nyttig istedet for alt dilldallet ville jeg blitt glad. Hva med å skrote den hersens "smart" preconditioning greia til fordel for en tidsstyrt ferdig ladet, ferdig varmet til klokkeslett? Eller mulighet for automatisk nattmodus i tunneler? Har ventet i fem år.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

1000kwh

Synes det meste ble enklere og bedre i bruk!

oto

Er det slik at knappen for Navigate on Autopilot bare viser seg på visse motorveier? Jeg har startet nav på motorveistrekk rundt Kristiansand, men har ikke sett knappen ennå. Eller har jeg misforstått: Er ikke NoA aktivert i Norge i det hele tatt ennå?

Kart-tvangen er forresten veldig merkelig. Jeg er selv over snittet interessert i og fascinert av all things GIS, kart, navigasjon etc., men å underutnytte tilgjengelige piksler ved å påtvinge føreren kart på dette viset må være besluttet av en enda mer sykelig kart-elsker enn meg selv.

Stripen med kart nedetter hver side av musikk-appen er jaffal complete waste of space. Alt mellom stripene kunne vært noen prosent større om det ikke var for dem.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

Gerifr

Jeg begynner å venne meg til denne versjonen og mener den er bra:-) Savner derimot stealth mode, dog mode og skiltlesing.. Noen nyheter vedr noe av dette?

Mvh
Geir

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. november 2018, klokken 16:55
Ikke kjørt mye enda og ikke prøvd ap, men inntrykket er at her har man endret på mye bare for å endre det. Mindre symboler, appene som tidligere var tilgjengelige øverst på skjermen slik at man i minst mulig grad måtte ta øynene fra veien er nå havnet nederst, og til alt overmål også gjemt i et ekstra menysteg. Det funger jo, men synes det er et steg i feil retning å måtte ta øynene MER vekk fra veien for å finne det man skal, og i tillegg er det flere trykk slik at man også har oppmerksomheten borte LENGRE.

Tildels enig. Jeg hadde alltid musikk-appen øverst før, lettere å bruke den enn om den lå nederst. Hadde kartet nederst. Ingen mulighet til å velge nå. Men ikke en big deal for meg.

Det som derimot irriterer meg er at de aldri klarer å fikse det slik at man kan bytte mellom Spotify og radio og komme tilbake der man slapp. Jeg vil tilbake til samme spilleliste, samme sang og samme sted i sangen om jeg bytter til radio og tilbake. Nå må man alltid begynne helt på nytt. Det er litt håpløst, om man var halvveis i en spilleliste på 30 sanger...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

For å slå klimaanlegget er det nå to trykk, istedet for ett. Ingen stor sak, men vi slår av hver gang vi går ut av bilen for å unngå at klimaanlegget starter og stopper når dørene åpnes og lukkes når unger skal tas ut av barneseter osv. Virker som mye er blitt mindre tilgjengelig og spredd utover. Det er ganske meningsløst å gjøre knapper og ikoner betydelig mindre, samtidig som hver fane inneholder veldig lite. For eksempel, "quick controls" fanen inneholder bare lys og lås, og et enormt bilde av bilen i fugleperspektiv. Her kunne man fått inn mye nyttig. Før var eksteriør og interiørlys på samme fane som suspension (og muligens mer?). Det var enda plass til mye mer der, men Tesla valgte altså å lage flere faner og spre innstillingene ut over disse.

Det burde i det minste vært konfigurerbart, slik at man kunne velge hvor man ville ha vinduene, og legge ikonene man bruker ofte under kjøring mest mulig tilgjengelig og helst langt oppe på skjermen.

sjokomelk

Sitat fra: Muffinman på lørdag 03. november 2018, klokken 20:25
For å slå klimaanlegget er det nå to trykk, istedet for ett.
Trykk og hold på vifteknappen, så skrur du av og på.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

What-a-watt

Sitat fra: oto på lørdag 03. november 2018, klokken 18:58
Er det slik at knappen for Navigate on Autopilot bare viser seg på visse motorveier? Jeg har startet nav på motorveistrekk rundt Kristiansand, men har ikke sett knappen ennå. Eller har jeg misforstått: Er ikke NoA aktivert i Norge i det hele tatt ennå?
Kommer ikke før om noen måneder iflg. Musk. De må legge inn forskjellig veimerkinger fra forskjellige land først.

smurf

Sitat fra: TeslaKriss på torsdag 01. november 2018, klokken 19:02
Sitat fra: Phantom3D på torsdag 01. november 2018, klokken 18:12
Sitat fra: TeslaKriss på torsdag 01. november 2018, klokken 17:13
Hei, har et lite problem med Spotify i v9 nå. Den henger seg også logget den seg ut. Trykket Sign Inn With Tesla Account. Men drt skjer ingen ting. Noen tips?

Etter min v9 sluttet browser å virke, en resett (Holde inne begge rattknappene) virker den igjen. Forsøkt det samme?

Jeg har prøvd det mange ganger. Satser på at Tesla kan gi meg et svar imorgen.

Noen som har funnet noen løsning på problemene med Spotify? Har tatt reset med scrollehjul uten effekt....
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

z4rd

Ser ikke at noen andre har meldt om problemer med Spotify i V9. Hvis du allerede har prøvd reset, så kan du alltids logge helt ut av kontoen og inn igjen. Mulig det hjelper fordi noe henger.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA