Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beholder du din FE etter at prisene nå ble kjent?

Startet av Bjoris, mandag 29. oktober 2018, klokken 12:02

« forrige - neste »

Reflektor

Har et dieseldyr (Audi A6) med 565 liter bagasjerom. Det virker enormt i forhold til Niro. Kjører også en Leaf 2014 med 370 liter. Synes også det fremstod større.Da vi fikk vårt første barn hadde vi en Skoda Fabia kombi med 426 liter. Virket mye større. I sommer leide vi en Peugeot 2008 med 350 liter. (Forøvrig et hyggelig bekjentskap) Mitt inntrykk var at også det rommet mer enn i Niro. Greit nok at man kan få noe mer plass ved å fjerne bunnplaten, men det fremstår for meg som lite effektivt og litt «jalla». Jeg ble nok litt overrasket og skuffet over bagasjerommet ja.

Ellers synes jeg bilen var helt allright. Med skiboks på taket og hengerfeste vil det nok være et fullgodt alternativ for mange. Selv ser jeg meg nok om etter noe annet. Flere grunner til det, bl.a. kønummer på 53xx-tallet. Fikk heller ikke «godfølelsen» akkurat.

navyelsen

Kjører i dag en liten Renault Clio Sport Tourer. Mye mindre enn Niro, og en størrelsesklasse under.
Likevel har den oppgitt bagasjerom på 443 liter. e-Niro virket på meg som en nedgradering av dagens lastekapasitet.

Så takboks blir fortsatt et must!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Jarv!s

Jeg personlig vil nok synes bagasjerommet er stort nok i kia e niro, bruker i dag en i3, der jeg lett får inn barnevogn uten noe problem. Men tror ikke jeg får kjøpt en kia e niro med disse leveringstidene.... helt håpløst
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Enlace

Har nr. 171x og trekker meg. Bilen er overpriset og kjedelig. Ikke app. Ikke bygd på El vil plattform. Skuffelse.

Har en utmerket Opel E. Bedre innvendig plass i Ampera-e. Baksetefolk slipper å bli kvelt på grunn av ræva sittestilling som i Niro E.

Hadde plan om å bytte ut en god dieselbil med 4x4 med Niro. Den får heller forurense to år til.

I 2020 vil markedet være fullt av nyutviklede el biler og en utdatert 2018 mod. Niro E. selges for kr. 250 000!

Satser på at en VW eller Skoda el med 4x4. Prismessig vil det lønne seg.

Kjørte til hytten i går kveld med 4x4 og det stod en stakkar uten 4x4 og ikke kom opp.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


bjornskj

Sitat fra: Enlace på lørdag 03. november 2018, klokken 09:31
I 2020 vil markedet være fullt av nyutviklede el biler og en utdatert 2018 mod. Niro E. selges for kr. 250 000!
God strategi, vente heller til det kommer noe bedre. Jeg har gjort det samme selv de siste 10-15 årene og venter fremdeles men i 2020 da blir det greier da! Er vi ekstra heldig får vi fulle bilavgifter på kjøpet!

geear

Og hva har det å "vente" gitt så langt? Lange ventelister og fortsatt sliter de alle med å matche en fem år gammel Model S på ytelser, ladefart og rekkevidde.

I 2020 vil etterspørselen verden over også ha økt, på grunn av at andre land intensiverer insentivene sine, og Norge vil få lavere pri enn så langt.

Ser på ingen måte at e-Niro/Kona er utdaterte biler, og siden du tror verditapet på Niro blir brutalt så er jeg villig til å sette penger på at det blir verre på Ampera-e, som er en utgått og ukurrant bil. Service? Reservedeler? Oppfølging? Produsenten har ingen link til Opel lenger, og ønsker ikke å selge flere biler til de...

arthur

Brutalt verditap er vel en gjenganger på alle nye biler/bilmerker. Leasingselskapene regner vel med 45% på tre år i sine kalkyler. Alyernativet da til å realisere et tap på en Niro etter 2-3 år kan jo være å beholde bilen litt lenger? Eller kjøpe en  2-3 år gammel bil? Selv kjøpte jeg sist en fem år gammel Honda som jeg har hatt i seks år nå og det har kostet meg 15.000 iverditap hvert år og ingen reparasjoner utover rene slitedeler. Billigste bilen jeg noen gang har hatt.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Counterpointer

Sitat fra: arthur på lørdag 03. november 2018, klokken 11:21
.....Honda.......Billigste bilen jeg noen gang har hatt.
Hadde ikke du Kona ??? DET er billigste bilen du har hatt!

lfc4ever

Da har j satt mg opp på reservasjonsliste på T3 pga høy pris på Niro . Kommer nok til å beholde reservasjon nr, men noe 1 edition blir der ikke.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Enlace

Opel Amper er en Chevy Bolt. Trodde alle som hadde et minimum av peiling på bil var klar over det. Reservedeler bekymrer meg derfor ikke.

Taperbilen Niro E. Som det skal leveres i et så lite kvantum av blir neppe suksess.

Vet ikke hvor prognosen på at verden forøvrig kommer til å kjøpe el biler bøtter og spann i 2020 kommer fra. Få land har råd til de samme særfordeler som Norge. El. biler kommer ikke til å bli en kommersiell suksess før prisen blir betydelig lavere. Det er Niro et dårlig eksempel på.

Kina er verdens største marked for el. biler. De har  registrert snaut 800 000 biler i 2017. De har en stor produksjon av el biler og økende produksjon og ingen kapasitetsproblemer.





Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Mr Oizo

Sitat fra: Enlace på lørdag 03. november 2018, klokken 19:40
Taperbilen Niro E. Som det skal leveres i et så lite kvantum av blir neppe suksess.
Så voksent sagt av deg.
BOS skal ha ros for et par ting etter min mening.
De er temmelig åpne på kommunikasjonen med det de vet og spør du selgere får du vite alt de vet etter det jeg oppfattet. De satte en realistisk pris som det er sannsynlig at de ikke trenger å øke med flere titusener i løpet av kort tid. De lover ikke gull og grønne skoger med urealistiske priser og oppblåste leveringstall. Kanskje vil man se at prisen de har satt er helt korrekt, hvis man får avviklet hele køen i løpet av 1 års tid. Svartebørspriser på 100 tusen over listepris på Kona og AE tilsier ikke at forhandler av de bilene har satt korrekt pris.

Kårepåsporet

Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 03. november 2018, klokken 19:52
Sitat fra: Enlace på lørdag 03. november 2018, klokken 19:40
Taperbilen Niro E. Som det skal leveres i et så lite kvantum av blir neppe suksess.
Så voksent sagt av deg.
BOS skal ha ros for et par ting etter min mening.
De er temmelig åpne på kommunikasjonen med det de vet og spør du selgere får du vite alt de vet etter det jeg oppfattet. De satte en realistisk pris som det er sannsynlig at de ikke trenger å øke med flere titusener i løpet av kort tid. De lover ikke gull og grønne skoger med urealistiske priser og oppblåste leveringstall. Kanskje vil man se at prisen de har satt er helt korrekt, hvis man får avviklet hele køen i løpet av 1 års tid. Svartebørspriser på 100 tusen over listepris på Kona og AE tilsier ikke at forhandler av de bilene har satt korrekt pris.

Ja, det er kjempebra at de har skrudd opp prisen slik at de slipper å øke den senere. Kanskje de slipper å øke prise på flere år? Kjempebra.
Tenk så bra når det legges moms på elbiler. 400000x1,25=500.000
Latterlig billig for en så flott bil som e-Niro.

Trond.m

Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 03. november 2018, klokken 19:52
Svartebørspriser på 100 tusen over listepris på Kona og AE tilsier ikke at forhandler av de bilene har satt korrekt pris.
Nei, det tilsier at statlige subsidier av elbiler nå er sløsing med skattebetalernes penger.

geear

Sitat fra: Enlace på lørdag 03. november 2018, klokken 19:40
Opel Amper er en Chevy Bolt. Trodde alle som hadde et minimum av peiling på bil var klar over det. Reservedeler bekymrer meg derfor ikke.
Ja, bare man har minimum peiling på bil så får man helt sikkert CCS-pluggen på Fortum sine hurtigladere til å passe i en ladeport fra Chevy Bolt. Bare ta litt Ussain Bolt-fart...

Jeg har aldri sagt at jeg tror det blir umulig å drifte en Ampera-e, jeg har bare sagt at jeg er villig til å sette penger på at verditapet blir større på Ampera-e enn på e-Niro. Prismessig er de omtrent like nå, men e-Niro er en nyere konstruksjon med lenger rekkevidde, raskere lading og aktiv cruise med filholder. Blir det i tillegg hengerfeste, så er det garantert lavere verditap enn Ampera-e.

arthur

Sitat fra: Mr Oizo på lørdag 03. november 2018, klokken 19:52
Sitat fra: Enlace på lørdag 03. november 2018, klokken 19:40
Taperbilen Niro E. Som det skal leveres i et så lite kvantum av blir neppe suksess.
.......og spør du selgere får du vite alt de vet etter det jeg oppfattet.

Enig med deg i det, men problemet er at de vet lite og strekker hendene i været og viser til/skylder på importøren for alt fra A til Å. Selvopplevd i forrige uke hos BOS i Bærum. De foreslo at jeg selv tok kontakt med importøren til hvilket jeg svarte at det var da deres jobb/ansvar siden mitt kundeforhold er med forhandler, ikke importør, noe de for så vidt sa seg enig med meg i. Tror de får mye pes for tiden, høyst berettiget etter min mening, dessverre.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA