Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

377.400,- pluss met. soltak og vinterhjul.

Startet av Myrvang, mandag 29. oktober 2018, klokken 11:44

« forrige - neste »

Myrvang

Altfor dyrt synes jeg, regner med at nr 336 blir droppet.

Hva tenker folket?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Fagasstraps.com

De fleste her på denne delen av forumet vil nok anbefale:


SitatReserver din Model 3 i dag for levering om 12–18 måneder.

Da har du ihvertfall en sjanse for å kjøpe elbil før momsfritaket er over.

zbk

Fryktelig usikker. Beholder denne eller Ampera-e som bil nr 2 og bestiller e-Tron eller ModelX som hovedbil tror jeg. Kønummer litt over 100, så havner kanskje i første pulje.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

borge

100k over Niro plug in Hybrid var jo ekstremt mye, enn så lenge den har MVA og muligens engangsavgift? Bilen er jo tross alt ganske liten til syvende og sist.

Limodriver

Helt i grenseland for om jeg skal ta ut bilen. Over 400 med metallic som var eneste alternativ på FE, soltak og vinterhjul. Det begynner å rykke i kostnads/gnierfoten.

Sag på en annen måte, ble jeg ikke positivt overrasket. Dersom Nissan får orden på rekkevidde og batterikjøling har Kia lagt elbilmarkedet i Norge for Nissan sine føtter når 60 kWh kommer. Dersom prisen blir slik jeg har blitt fortalt ca 330 vil jeg sterkt vurdere om Leaf kan være et alternativ.

batterimannen

Hvis Leaf 60 kwh med kjøling kommer fra sommeren, så tror jeg mange hopper over på den.

Er fortsatt i kø for DS 3, men den er litt liten, og det er litt lenge til høsten... Jeg venter fortsatt på info om nye Leaf. De har sagt at de kommer med mer informasjon om 60 kwh i løpet av året.

Synes også at Niroen kom så tett opptil en Ampera e, som man kan plukke opp på dagen på Finn.

Alt i alt... litt skuffet i dag.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Myrvang

Nå har jo Nissan en gyllen mulighet til å kapre enda flere kunder. 49 kw leveres jo i bøtter og spann, men med alt utstyr koster den vel oppimot 350.00,- Får de lansert 60 kw og fortsatt like god levering som i dag vil de nok støvsuge markedet.

Tipper Kia har sett hva Kona går for på finn og priset seg deretter. Mulig de har kontroll på dette forumet også, flere her har skrevet at de er villige til å gi 400.000,- for bilen.

Venter nok på Tesla M3 og håper den starter under 300.000,- men raskere lading.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

navyelsen

Sitat fra: batterimannen på mandag 29. oktober 2018, klokken 12:53
Synes også at Niroen kom så tett opptil en Ampera e, som man kan plukke opp på dagen på Finn.

For såvidt enig. Jeg ønsket meg en (noenlunde) rimelig elbil med lang rekkevidde. Med forhandlers leveringsomkostninger, metallic lakk, vinterdekk takbøyler osv. tipper jeg prislappen til slutt sier 410-420.000.
Da må jeg si det frister mye med en pent brukt Ampera-e til f.eks. 360.000 som kan leveres på dagen!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

Sitat fra: Myrvang på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:10
Venter nok på Tesla M3 og håper den starter under 300.000,- men raskere lading.
Noen tror visst fortsatt på julenissen  ;)

Zuexi

Hva er prisen for metallic lakk?
Var det overhode mulig å bestille FE uten metallic lakk?
Lokkepris fra KIA sin side å annonsere bilen for 377.400,- hvis man ikke kan velge bil uten metallic lakk, mener nå jeg.

Myrvang

Sitat fra: TM på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:15
Sitat fra: Myrvang på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:10
Venter nok på Tesla M3 og håper den starter under 300.000,- men raskere lading.
Noen tror visst fortsatt på julenissen  ;)
Har barn, jeg ER nissen :)


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

lirekassa

Sitat fra: Zuexi på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:22
Hva er prisen for metallic lakk?
Var det overhode mulig å bestille FE uten metallic lakk?
Lokkepris fra KIA sin side å annonsere bilen for 377.400,- hvis man ikke kan velge bil uten metallic lakk, mener nå jeg.

Kan de ha skrevet feil og at det egentlig er ekstra for perlemor?

navyelsen

Sitat fra: Zuexi på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:22
Hva er prisen for metallic lakk?
Var det overhode mulig å bestille FE uten metallic lakk?
Lokkepris fra KIA sin side å annonsere bilen for 377.400,- hvis man ikke kan velge bil uten metallic lakk, mener nå jeg.

Helt enig: LOKKEPRIS!
Med forhandlernes transporttillegg, samt ekstra for metallic (som man ikke kan velge bort), er det umulig å komme under 390.000. Med vinterdekk bikker man godt over 400.000 som er en grense som er vanskelig å forsvare.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

PionerThink

Sitat fra: navyelsen på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:12
For såvidt enig. Jeg ønsket meg en (noenlunde) rimelig elbil med lang rekkevidde. Med forhandlers leveringsomkostninger, metallic lakk, vinterdekk takbøyler osv. tipper jeg prislappen til slutt sier 410-420.000.
Da må jeg si det frister mye med en pent brukt Ampera-e til f.eks. 360.000 som kan leveres på dagen!
Jeg også hadde samme tanker, men må innrømme at med plass rundt 3200 i køen så er jo ikke utsiktene for bil før 2020 så veldig stor. Legger man til en forespeilet pris som begynner å bli lovlig høy er vel kansellering et alternativ :'(
Har også satt meg opp på iX3 og må innrømme at jeg gjerne legger på 100' til for å få den med garantert hengerfeste og App, levering på 2-3mnd fra kontrakt, 150 Kw hurtiglading og rekkevidde på over 400 km som holder for meg!
Må også si jeg begynner å bli litt lei av leveringsvegringen til disse koreanerne sammenlignet med f.ex BMW, som gjør at jeg tror jeg nesten kan få iX3 før Niro >:(
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Limodriver

Sitat fra: Zuexi på mandag 29. oktober 2018, klokken 13:22
Hva er prisen for metallic lakk?
Var det overhode mulig å bestille FE uten metallic lakk?
Lokkepris fra KIA sin side å annonsere bilen for 377.400,- hvis man ikke kan velge bil uten metallic lakk, mener nå jeg.

Det var ikke mulig å bestille FE uten metallic eller pearl. Derfor tok ikke Kia seg bryet med å informere om prisen for metallic/pearl - du valgte det og må selvfølgelig betale.

Prisen for metallic er forresten 6250 for Niro hybrid. Det kommer 25% påslag på denne prisen fordi elbiler er så rimelige og BOS tror kundene vil betale 25% over pris med mva uten at det skader salget. BOS fornekter seg ikke hva grådighet angår.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA