Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Strul med Nissan Connect

Startet av Chris Maluszynski, mandag 29. oktober 2018, klokken 07:46

« forrige - neste »

Chris Maluszynski

De sista dagarna har det vart i princip omöjligt att koppla upp sig mot bilen med både app och hemsida.
Nån mer som har problem?


Sense

Vi har samme problem. Brukte en god halvtime i dag ved frokostbordet, uten å nå fram. Hvis jeg kommer inn i kveld skal jeg stille inn tidsprogrammering av forvarmingen.

Til sammenligning brukte jeg 5-6 sekunder på å komme inn på Tesla appen i dag. Så det er fint mulig å gjøre appen bedre.

Joltus

Testet nå. Faktisk ganske kjapp. Under et minutt så hadde eg satt timer i morgen tidlig.

Så har nok mye med trafikk å gjøre ja!

Roar Nicolaisen

Jeg har ikke kommet inn på appen på morgenen mellom kl 0700 og 0830 siden onsdag. Ellers på døgnet fungerer appen helt greit. Tenker dette må være kapasitetsproblemer siden det tross alt er solgt 10000 nye leafer i 2018. Sikkert mange som skal inn å sette på varme før de skal kjøre på jobb. Uansett er det ekstremt irriterende når det er minusgrader ute!
Ja, jeg vet at jeg kan sette på timer i bilen, men det passer dårlig siden jeg for tiden ikke vet fra dag til dag når jeg kjører på jobb..

hemi

Bilen sa den varmet i dag, kjørte 2 runder for sikkerhetsskyld, kom ut til dønn frossen bil.

rogersen

Sånn har det hvert år med den gamle modellen også når de begynner å få litt trafikk til serverne. Hele systemet fra selve appen, kommunikasjonen til/fra bilen, backend-systemet osv. er bare helt latterlig.

Sense

Er det virkelig slik at vi kan ha gammel app når vi mottok bilen med ny app i august? Er siste appen lansert etter det?

Hvis serverne til Nissan ikke takler pågangen nå, hvordan blir tilgangen til appen når de har solgt ut alle Leafene som ligger på bestilling?

Kan kapasitetsproblemer ødelegge også for forhåndsprogrammert oppvarming?

Har forsøkt å logge inn på appen nå i kveld. Brukte 29 minutter! Den krever innlogging, og gir meg kun valget om å logge meg ut, slik at jeg kan logge meg inn på nytt. Når den oppdager at jeg allerede er innlogget, så kommer jeg omsider inn. 

Dette er ingen app for utålmodige sjeler.

Joltus

 Veldig variabelt da? Eg logget meg inn for en time siden og satte timer på bilen. Gikk ikke mange minutter det. Maks to.

hemi

Gav opp å varme bilen på hjem fra jobb i dag, virket ikke overhodet når jeg skulle på kveldstur :o

har klaget til nissan, andre bør gjøre samme

ThomasEL

Enig. Send e-post til kundeservice!
Det er opplagt et serverproblem, alt bryter sammen når mange bruker appen samtidig. Det er jo aldri noe problem midt på dagen eller midt på natta. Men når "alle" trenger appen, nemlig før jobb og før man reiser hjem fra jobb, da bryter alt sammen.

Adressen er:
norway@nissan-services.eu
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

MrOtto

Selv om forespørsel er sendt, så har ikke planlagt forvarming startet. Men det ligger jo i ordlyden, "Forespørsel", altså: vi garanterer ingenting.

Jeg synes også at selv om bilen er planlagt til 26 grader og heat lyser og vifte går, så blåser det ikke varmt og bilen er ikke 26 grader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA