Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vindu som fryser..

Startet av Joachim@sancon.no, søndag 28. oktober 2018, klokken 21:06

« forrige - neste »

Joachim@sancon.no

Noen som har noen gode tips til hvordan man kan unngå at vinduene fryser fast? Er min andre Model S, og jeg synest problemet er større på denne 18 modellen enn det var på den forrige 15 modellen.

Det virker som om det er kun i nedkant av vinduene det fryser og da mot den filt lista som ligger der. Tidligere har jeg brukt silikonstift på listene oppe, men å begynne å smøre inn filtlista med silikon tror jeg vil gi noen lekre vinduer.

Som sagt. Noen som har noen tips?

Muffinman

Jeg har pleid å dra ei stripe med silikonstiften nederst på vinduet i tillegg til på pakningene. Aldri hatt problemer. Dønn strøkent eksteriør klarer man ikke å holde om vinteren uansett, så da får heller det praktiske styre.

daktari

Kan litt polering av ruta med Rain-X hjelpe?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

cstromme

Sitat fra: Muffinman på søndag 28. oktober 2018, klokken 21:15
Jeg har pleid å dra ei stripe med silikonstiften nederst på vinduet i tillegg til på pakningene. Aldri hatt problemer. Dønn strøkent eksteriør klarer man ikke å holde om vinteren uansett, så da får heller det praktiske styre.

Hva ble egentlig konklusjonen her? Husker det var mye prat om dette for 3-4 år siden, men så var det en del som sa at dette burde man ikke gjøre fordi det ødela pakningene (eller noe lignende) på nyere biler?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Veggen

#4
Jeg har lagt en tynn stripe med CRC silikonspray nede ved lista de siste 5 vintrene.
Har aldri hatt fastfrysing mellom list og vindu eller noe annet trøbbel.

Klykken

BMW er veldig følsomme for hvilke midler som benyttes på pakninger, da feil middel (silikon bl.a.) kan gi knirk. Ikke hørt om noe slikt hos Tesla jeg i alle fall.

Hvilken type silikon benytter dere her? Går mot min første vinter med Tesla, og vil gjerne slite minst mulig med fastfrosne vinduer.... :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MrSegment

Vil ikke forhåndsvarming av kupeen uansett løse dette? Min første vinter med Tesla også. Var aldri et problem med i3'n så lenge jeg husket kupevarmen.

Klykken

Ikke alltid det lar seg gjennomføre med forvarming, så en gang i blant vil det bli krøll. Slik har det vært med vår i3 også, og vinduet vil ikke gå ned før døra åpnes da det er frossent.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

cstromme

Sitat fra: Veggen på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:17
Jeg har lagt en tynn stripe med CRC silikonspray nede ved lista de siste 5 vintrene.
Har aldri hatt fastfrysing mellom list og vindu eller noe annet trøbbel.

Da stoler jeg på dette og kjører på med spray eller stift. Vi har ofte hatt krøll med dette på vinteren.

Sitat fra: Klykken på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:32
BMW er veldig følsomme for hvilke midler som benyttes på pakninger, da feil middel (silikon bl.a.) kan gi knirk. Ikke hørt om noe slikt hos Tesla jeg i alle fall.

Hvilken type silikon benytter dere her? Går mot min første vinter med Tesla, og vil gjerne slite minst mulig med fastfrosne vinduer.... :)

Var BMW det var referert til for en del år siden og.

Vil gjerne ha anbefalinger på hva dere har brukt jeg og!
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Muffinman

Still going strong mine pakninger ihvertfall. Nyeste bil ble levert med infernalsk knirk når førervinduet ble åpnet. Fikset med silikon og kom aldri tilbake.

Klykken

Kjøpte CRC silicone-spray hos Tools idag. Har nok spray til hele nabolaget i 10år, ser det ut til. :D Skal gå over bilen til helgen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA