Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dekk og felg I-Miev?

Startet av Ronnyschafer, søndag 28. oktober 2018, klokken 12:37

« forrige - neste »

Ronnyschafer

Er dimensjonen på felgene til sommer og vinterfelgene like?

Er dette riktig dimensjon?
Størrelse: 15 x 4J
Innpress: +35
Boltsirkel: 100x4
Og
Størrelse: 15 x 5J
Innpress: +35
Boltsirkel: 100x4

Kan jeg legge om vinterdekkene på felgene til sommerdekkene slik at jeg får bedre tid til å finne rimelige mye felger ?

Må ha nye felger da original felgene har korodert og slipper ut luften i dekkene over natten


svingen

Vet ikke om du skal ha kule felger med på vrakhandler mener jeg man får billige felger fikk 4 stk til 200 kr på en pegot 306 greit og sjekke ut hvis du bare skal ha felg felg.....
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Ronnyschafer


Ronnyschafer

Har i dag
185/55R15 bak
155/60R15 foran

Er det noen andre dimensjoner på felgene jeg kan bruke ?

emagic

Sitat fra: Ronnyschafer på søndag 28. oktober 2018, klokken 12:37

Må ha nye felger da original felgene har korodert og slipper ut luften i dekkene over natten

Samme har skjedd hos meg,  har du samme felg som meg tro, original Mitsubishi eikefelg med 8 store eiker ?

-emagic

Ronnyschafer

Det stemmer det emagic.

Må være elendig kvalitet på de  :-(

Hvor kjøpte du nye felger ?

emagic

Sitat fra: Ronnyschafer på søndag 28. oktober 2018, klokken 21:22
Det stemmer det emagic.

Må være elendig kvalitet på de  :-(

Hvor kjøpte du nye felger ?

Jeg har ikke kommet så langt ennå, ting gikk litt i glemmeboka, bytta til vinterdekk i går, det var 0,5 kg i det ene fordekket etter sommeren, fylte til 2,5 på lørdag og mista til 2,0 til i dag...   Så noe må gjøres ja...

Jeg var innom Dekk AS på rud i vår, og da mener jeg at det var snakk om rundt 8000 for nytt hjulsett...

Tar gjerne ideer på hvor man bør handle.  Og hvilke vinterdekk som nå regnes som gode på trillingene.  Jeg har Nokian nå og de har vært ok, hadde TS800 før og det var noe av det jævligste jeg har vært borti....

-emagic

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

emagic

Sitat fra: svingen på mandag 29. oktober 2018, klokken 07:53

Tror jeg skal bytte fra står til AlU når jeg skal ha nye vinterdekk var ikke så ille 2750 kr 2015 modell.

Regner med at du mener ALU.  Nå er vi to stykker i tråden her som har fått ødelagt originale Mitsubishi alu felger ved å ha vinterdekk på de, og jeg lurer på om jeg ikke har samme problem på en Subaru jeg har også, så jeg er egentlig begynt å bli litt skeptisk til alu på vinterdekk.  I følge han på dekkbutikken så var det ikke uvanlig at dette skjedde, mulig det bare ikke er så alment kjent.

Men finnes det ettermarked stålfelg som passer til trillingene ?

-emagic

erik e

Alu på vinterhjul går nok greit. Er vel over 1 mil. biler i Norge som kjører med det .
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

emagic

Sitat fra: erik e på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 05:56
Alu på vinterhjul går nok greit. Er vel over 1 mil. biler i Norge som kjører med det .

Ja det var egentlig det jeg trodde også.  Men når jeg snakket med dekkbutikken om korrosjonsproblemet på mine så forklarte de at det slett ikke var uvanlig at alu felger ikke holdt mer enn 7-8 år.  Jeg synes jo det hørtes rart ut siden jeg knapt har hørt om at det var et problem, men det kan jo være at det er kvalitetsforskjeller som gjør enkelte mer utsatt enn andre.  Jeg er riktignok ikke så veldig god på vaske bil, men i henhold til butikken så betydde det ikke noe særlig siden det jo er kanten mellom dekk og felg som korroderer og den får man ikke vasket uansett.

Kanskje jeg rett og slett har hatt bilen for lenge :-)

-emagic



engolf

Nja, tror det har med kvaliten på lacken att göra. Har haft bilar med aluhjul som har gått i hårt saltade områden i många år utan att det har påverkat fälgarna. Dessutom tycker jag att Mitsubishi fälgarna är så himla fula, gör nästan ont att se på:((

tomrh

Har kjørt med Kina-felger (Sento Mits) i tre vintersesonger, dette blir fjerde. De ser fortsatt ut som nye, eneste som har korrodert noe er logoen på noen av senterdekslene. Må være bra kvalitet.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

emagic

Kjøpte fire fine sommerhjul hos Saggrenda Bilopphuggeri i dag for 1450,-    Følte de var verdt det selv om det er de urstygge originale som satt på I.miev når den kom :-)

Artig sted med veldig trivelig betjening forrresten!

Så da er det bare å finne noen nye dekk å sette på, hva føler folket er det beste vinterdekket til trillingene nå?  Da tenker jeg veigrep og ikke rekkevidde...!

emagic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA