Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lunde test av Leaf

Startet av daggad, mandag 17. oktober 2011, klokken 14:20

« forrige - neste »

gbzdoc

@Go-Carter: Du gikk i hvert fall ikke på noen vekt-smell med den lasten. ;-)

Fikk sjelden plass til mer enn handleposer selv mens jeg hadde Buddy. Men fikk jo hengt to sykler bakpå da. :D

Men må si Mjauen er svært lastevennlig siden den blir helt flat baki med setene nede.

Joakim Sveli

Sitat fra: CarlosJardinero på lørdag 22. oktober 2011, klokken 01:04
3 voksne i bagasjerommet på Thinken - over Svinesund - uten visum.

Høres ut som det kan klassifiseres som ekstremsport. Jeg har flere ganger benyttet meg av fritaket elbiler har fra kvotereglementet for innføring av alkoholvarer, i Thinken over Svinesund. Ble stoppet av den svenske tullen i Thinken en gang på vei til Strømstad. Da var jeg på vei til et møte. Tullkonstabelen lurte på:
1. om jeg hadde med meg mye
2. om jeg skulle langt inn i Sverige.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

HHF

Fin testrapport, Lunde!

Jeg ser mine inntrykk etter en vesentlig kortere prøvekjøringsrunde er de samme. Totalt sett, er jeg definitivt også enig med deg i at batterikapasiteten er bilens største minus. Dersom man allikevel klarer seg med det denne har å by på her, er dette en suveren elbil. For min del vil den fungere godt, da jeg har relativt kort vei til jobb og har lademuligheter i begge ender. Det eneste de virkelig skulle hatt en bedre løsning på, var fleksibiliet til lading på ulike hastigheter som Think har.

Allikevel vil jeg si at dette er den utvilsomt beste elbilen som er tilgjengelig nå om man rekkevidden er god nok for brukeren.

Det slo meg også at du burde sette sammen rekkeviddetestene dine i et form for skjema snart. Etterhvert som flere biler blir testet, er det jo nyttig å se dette oppstilt samlet ...   :)

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Go-carter på lørdag 22. oktober 2011, klokken 00:58
Jeg har frakta 32stk 25mm isoporplater med Kewet'en... slå den ;D Innvendig!

Eh, du sier hvor tjukke platene var, men ikke hvor store ;)
Hva med 9 banankasser i en Buddy?
St.Hanshaugen

Lunde

ca 500kilo fliser, flislim og fug i min gamle grønne. Naboen lurte på om jeg hadde senka bilen .. Ja jo sa jeg men ikke for å komme fortere frem  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: daggad på fredag 21. oktober 2011, klokken 11:53

Det er det jeg ser også. Om en har bom/parkeringskostnader så lønner det seg. Om ikke er de dyrere. Men det er pr i dag !
Det er usikkerhet om fremtiden som gjør dette så vanskelig å forutse. Vi skal jo få bomring i Ålesund også og da kan bildet bli et annet. Bensin/diesel kan bli mye dyrere, etc.
Jeg maner bare til edruelighet på kostnadssiden. Jeg håper vi som kjøper Leaf gjør et økonimisk sett godt kjøp, men variablene er mange.

Selv har jeg en 2007 Verso jeg har eid i 3 år. Vanlig service, men 0,- i reparasjoner ellers. En 2001 BMW 316 jeg eier har heller ikke kostet mye pr år.

Jeg har ca 5000 kr i måneden i bom- og ferjekostnader, men normale dagsetapper or sjelden over 50km. Ingen tvil om at en elbil er tingen da. Behov for å kunne medbringe 5 pers gjør at jeg ikke har en I-MIEV i dag, men fortsatt bare venter, og venter, og venter....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA