Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan EV + IFTTT

Startet av supersonic, søndag 28. oktober 2018, klokken 10:23

« forrige - neste »

Joltus

#45
Ja. Det virker.

Lassi

Det er jo litt rart. Har testet både via mobil, nettbrett og pc og jeg kan logge inn, men det skjer ikke noe når jeg trykker på klimakontroll. Dette gjelder også for alle de andre valgene i menyen på siden der.

Joltus

Prøv det eg ble anbefalt å gjøre av Nissan. N
Gå ut i bilen og på ladestasjoner. Velg oppdater tror eg det var. Da kobler bilen seg opp og lastet ned noe data.

Etter dette funket både app og youplus siden.

Ifttt sluttet plutselig å virke før helga for min del tror eg.

ope

Appen funker som før (og er like treg som før...). Så jeg får startet klimaanlegget derfra. Men altså ikke via IFTTT.....

Joltus

De siste dagene eg har brukt appen syns eg den har vært akseptabelt rask. Skulle selvsagt ønsket meg raskere men kan leve med een hvis det tar meg godt under et minutt å gi beskjed om at klimaanlegg skal starte.

Joltus

Er vel den webhooken som er nede. Var jo en privat sak det....

EivindS

Virker dette for noen? Eller er det tatt ned slik siste kommentar sier? Jeg har ikke fått det til med lenken.

Joltus

Den siste tiden har appen fungert strålende så eg har ikke fått tid til å sette meg ned. Og sjekke noe mer...

Lassi

Sitat fra: Joltus på søndag 10. november 2019, klokken 20:02
Ja. Det virker.

Hvilken nettleser bruker du?
Jeg spør da jeg fikk et tips om å prøve med internet explorer og da virker nettsiden igjen... Denne nettleseren gikk vel ut i 2015...

Joltus

Har en gammel nettleser som heter chrome.

Joltus

Sånn. Nå brukte eg chrome på mobilen. Under et minutt var klimaanlegg igang.

Appen har fungert prikkfritt i månedsvis! Faktisk kanon førnøyd for tiden. Til alle døgnets tider. Den responderer og svarer, til Nissan ev appen å være, veldig kjapt. Godt under minutt på å slå på klima og gå tilbake og se oppdatert batteri.

Så eg vet ikke hva du sliter med.....

Lassi

Jaja, funker ikke her med hverken chrome eller edge på mobil og pc.
Internet explorer er eneste som virker. Kommer inn på siden, men får ikke opp kontrollene på nettsiden for start av klima, lading osv... ved bruk av andre nettlesere.

Appen har jeg aldri hatt problemer med, bortsett fra at man må logge inn en gang ekstra noen ganger.

Største irritasjonen er at den webhooken med IFTTT integrasjon er nede, den var jo svært rask i bruk. Tenkte at dette var knyttet til websidene til Nissan, men det fungerer jo når jeg bruker "rett" nettleser.

Jeg er jo ikke den eneste som sliter med dette heller da...

Joltus

Har du prøvd det eg fikk som løsning da?

Lassi

Jaja, prøvd det flere ganger.

Men jeg forstår liksom ikke hvordan det skulle ordne at jeg skal få nettsiden til Nissan til å fungere med chrome hos meg.

Appen fungerer jo, er bare IFTTT som jeg ikke får til å virke lenger og blir litt mer trykking på mobilen før forvarming er i gang.

Joltus

Hvis du bruker den webhook slik beskrevet her så hjelper det neppe å få det til i Chrome. For ifttt greiene virker ikke for meg heller. Den webhooken er sikkert tatt ned.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA