Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nissan EV + IFTTT

Startet av supersonic, søndag 28. oktober 2018, klokken 10:23

« forrige - neste »

oarnoe

Dette fungerer fint på min Iphone, takk til «Småfly»

Noen som har fått koblet «Siri» til IFTTT, slik at en kan styre varmen med Siri?

Har prøvd med «Snarveier» men får det ikke helt til å spille.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

MrOtto

De som har fått dette til å funke og ikke får 500 could not send preheat command, har dere brukt Carwings før? Jeg opprettet konto først med you+nissan i forbindelse med ny 2018 Leaf og kun brukt Nissan EV og får feilmelding.

oarnoe

Sitat fra: MrOtto på onsdag 07. november 2018, klokken 14:48
De som har fått dette til å funke og ikke får 500 could not send preheat command, har dere brukt Carwings før?

Jeg har ikke brukt Carwings tidligere.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

oarnoe

Vil en kunne bytte ut «LeafStartHeat?» med andre kommandoer slik at en kunne:
-Starte lading
-Stanse lading eks, LeafStopCharging



2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Joltus

Da var det oppe og gikk via Google assistent. En god del mer smooth enn via appen!

oarnoe

Enig at dette fungerer som fy, har laget 2 snarveier på «Widget» skjermen i ios. Denne løsningen gjør at jeg mye raskere starter varmen, og at jeg da kan starte varmen når jeg skal en liten tur innom en butikk og komme tilbake til varm bil
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Joltus

#21
Hvilken kommando bruker du for å slå av?

Off istedetfor heat seff.

Joltus

Men å bruke Siri funker dårlig?

Finner ikke Siri i ifttt?

MrOtto

Sitat fra: oarnoe på torsdag 08. november 2018, klokken 22:47
Sitat fra: MrOtto på onsdag 07. november 2018, klokken 14:48
De som har fått dette til å funke og ikke får 500 could not send preheat command, har dere brukt Carwings før?

Jeg har ikke brukt Carwings tidligere.

Og varmen starter og du har en 2018 Leaf?

Joltus

Ja.

Hva er carwings?

Kommer du deg inn på https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus.html med det passordet og bruker du legger inn i ifttt?

MrOtto

Ja. Han på SpeakEV mener det kanskje ikke fungerer på 2018 Leaf, så her er det noe annet rart.

Joltus

Jau. Han tar feil. Fungerer helt utmerket.

Laget både klikkbar snarvei på mobilen og stemmestyring via mobilen.

Eneste utfordring med stemmestyringen var at eg må snakke engelsk, hvis eg snakker norsk så foretar bare google et søk på internett istedetfor å varme opp bilen. Når eg sier "heat up the car" som eg har lagt inn som alternativ til ikke fungerende "varm opp leafen" så svarer ironisk nok google damen: "Ok, varmen opp lifen"

Hehe... Men tror det har noe med manglende norsk støtte i IFTTT.

Bombus

2018 Leaf her, funker veldig bra. Takk til de som la ut oppskrift  :)
2018 Nissan Leaf

ope

#28
Sitat fra: oarnoe på tirsdag 13. november 2018, klokken 18:49
Enig at dette fungerer som fy, har laget 2 snarveier på «Widget» skjermen i ios. Denne løsningen gjør at jeg mye raskere starter varmen, og at jeg da kan starte varmen når jeg skal en liten tur innom en butikk og komme tilbake til varm bil

rusleape

Jeg får bare denne feilmeldingen:
"500 could not send preheat command: Request to ACRemoteRequest.php was not successful".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA