Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere I-Pace, Hvilken erfaringer har I-Pace kjøpere?

Startet av Taben, lørdag 27. oktober 2018, klokken 21:32

« forrige - neste »

Nordlands

Ionity sine er lett å finne i hvert fall, siden de bare har lynladere:
https://ionity.eu/en/where-and-how.html

Ellers om du bruker https://abetterrouteplanner.com/ med I-Pace valgt vil den som oftest velge lynladere om de er på strekningen du søker på.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Eyvind Bernhardsen


daktari

Sitat fra: Vannkraft på onsdag 15. mai 2019, klokken 20:53
Hvordan finner dere +100Kw laderne?

Ingen av app'ene til Fortum og Grønn kontakt ser ut til å ha dette filteret.
Elbilforeningens ladeapp har filter for lynladere. Viser både CircleK, Fortum og Ionity sine såvidt jeg kan se, men ikke alle Ionity sine er synlige.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

fantonsen

Sitat fra: Vannkraft på onsdag 15. mai 2019, klokken 20:53
Hvordan finner dere +100Kw laderne?

Ingen av app'ene til Fortum og Grønn kontakt ser ut til å ha dette filteret.

Ja, det er helt utrolig at ikke Fortum og Grønn kontakt klarer å få laget til mulighet for denne filtreringen i appene deres. Dette har vært etterspurt i flere år nå.

Det verste er at i Fortum sin app, om du velger filteret "kun hurtigladere", så dukker IKKE de nye lynladerne opp, men kun de på 50kW. De nye er tydeligvis ikke er definert i systemet som hurtigladere, men kun som lynladere, som ikke kan filtreres på! Forstå det den som kan...

Det beste hadde vært et filter på min ladehastighet, som også kan være greit for enkelte som er på jakt etter AC-ladere av en viss størrelse.
Dette burde jo være en enkel jobb å få til!
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Vannkraft

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 15. mai 2019, klokken 22:13
Sitat fra: Vannkraft på onsdag 15. mai 2019, klokken 20:53
Hvordan finner dere +100Kw laderne?

Elbilforeningens ladeapp har oversikt.

Takk - den var bra - ser ikke Ionity laderne nedover Svenskekysten og i Danmark - hvorfor ikke?

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: Vannkraft på torsdag 16. mai 2019, klokken 20:46
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 15. mai 2019, klokken 22:13
Elbilforeningens ladeapp har oversikt.

Takk - den var bra - ser ikke Ionity laderne nedover Svenskekysten og i Danmark - hvorfor ikke?

Tja, det er ikke godt å si. De har med Ionity Strömstad (og Ytterån), og jeg ser i hvert fall et par i Tyskland, så de er ikke helt uten Ionityladere i utlandet.

Ionity bygger ut ganske fort, så kanskje appen er bakpå med oppdateringene?

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Tin

Dette hørtes ikke helt bra ut. Vurderer å bestille en bil nå mens rentakampanjen pågår. Må si jeg blir litt usikker når jeg ser og leser om ladehastighet. Ikke nok med få stasjoner, men dårlig hastighet også?

Chimp

Avvent og se om den siste updaten løser problemet da:) er kommet en 100kw update som vel "ingen" har fått enda. Å finne ladestasjon er vel bare problem på utfartsdager hvis du MÅ lade akkurat den dagen

xyzzy

Sitat fra: Tin på fredag 17. mai 2019, klokken 20:24
Dette hørtes ikke helt bra ut. Vurderer å bestille en bil nå mens rentakampanjen pågår. Må si jeg blir litt usikker når jeg ser og leser om ladehastighet. Ikke nok med få stasjoner, men dårlig hastighet også?

På 50 kW får jeg ganske nær 50 kW,  på Fortum lynlader har jeg fått 98 kW og på Ionity stort sett ca 80 kW (men en gang 40 kW - første gang jeg forsøkte). 

Om man holder seg innenfor ladekorridorenc Ionity har laget, går det greit å komme fra stasjon til stasjon.

I tillegg finnes det jo massvis av andre CCS-ladere, og antallet lynladere øker - i tillegg til at jeg regner med at Jaguar vil klare 100 kW fra flere etterhvert. Bilen kan det jo, så da er det vel mer å tilpasse litt og fikse litt.

Jeg ville nok ikke valgt elbil i Nord-Norge, men ellers går det ganske så greit - og er storfornøyd med bilen. Det er heller ikke så verst når kona sender tekstmeldinger om at bilen er så deilig å kjøre, og at hun blir glad av den etter å ha brukt den til jobben.

RayBomb

#235
Ikke noe problem med elbil i Nordland hvertfall. Hadde vært fint med superladere her også, men nordligste IONITY ligger for tiden i Dombås
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Tin

Ble bestilling av en relativt enkelt utstyrt S i dag. God kok på Insignia. Rentekampanjen hjelper nok godt på salget der. Gleder meg til å bli I PACE eier :)

daktari

Sitat fra: Tin på lørdag 18. mai 2019, klokken 17:53
Ble bestilling av en relativt enkelt utstyrt S i dag. God kok på Insignia. Rentekampanjen hjelper nok godt på salget der. Gleder meg til å bli I PACE eier :)
Gratulerer!
Får dere rabatt om dagen?
Tenker jo egentlig den rentefordelen ikke kan bety så mye; det er jo snakk om 15.000 i året i mindre renteutgifter (800k fra 3 til 1% rente), må vel bli billigere å kjøpe "brukt" på finn?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tin

Sitat fra: daktari på lørdag 18. mai 2019, klokken 20:31
Sitat fra: Tin på lørdag 18. mai 2019, klokken 17:53
Ble bestilling av en relativt enkelt utstyrt S i dag. God kok på Insignia. Rentekampanjen hjelper nok godt på salget der. Gleder meg til å bli I PACE eier :)
Gratulerer!
Får dere rabatt om dagen?
Tenker jo egentlig den rentefordelen ikke kan bety så mye; det er jo snakk om 15.000 i året i mindre renteutgifter (800k fra 3 til 1% rente), må vel bli billigere å kjøpe "brukt" på finn?

Ikke rabatt og lav rente, men du kan vel få 3ish% hvis du har egne penger/finans. Rundt 15k spart pr år + gratis service 3år/100k. For min del har jeg vurdert kjøp i flere mnd. Kampanjen var vel bare en ekstra grunn til ikke å vente ;). Beholder teslaen som kona kjører, så tar jeg denne. . Ville ha egen spec da jeg ikke gidder bruke for mye på bil nummer "2". Solgte masse biler, i likhet med tesla og deres rentekampanjer.

Ingeniøren

Tok meg en kose tur med bilen i går :

Drammen til Rødberg, over Hardangervidda ved Imigfjell og ned til Rjukan. Videre over fjellet ved Gaustadtoppen, Tuddal og ned til Sauland. Videre vi Notodden, Kongsberg, Drammen og hjem til Tranby. Kjempefin tur og bilen er nydelig å kjøre og gode seter for en som sliter litt med ryggen. Bilens informasjonssystem hikker litt og går i svart i blant men starter opp igjen ila noen minutter så egentlig ikke mye å klage på.

Men, bilen vil ikke hurtiglade på Fortum ladere ! Min første hurtigladeforsøk etter at jeg fikk bilen var på Rødberg. Der måtte laderen først rebootes av Fortum da den ikke ville lese brikker. Men vel i gang så vil den ikke starte lading med melding om "feil på bilen". Forsøkte både å sette i kabel først og så identifisere og å identifisere først og så sette i kabel - samme resultat. 22 kW virket dog så ladet litt for å være sikker på å komme hjem etter første fjell. Det samme skjer i Rjukan. Samme melding om feil på bilen. Da ble det 22 kW lading og middag.

Når jeg kom til Notodden testet jeg en ABB lader fra Grønn Kontakt, ikke fordi jeg måtte lade men for å finne ut om det faktisk var noe feil og der fungerte hurtiglading strålende.

Her dere noe tips? Programvare på bilen er 18D og 14.2.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA