Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere I-Pace, Hvilken erfaringer har I-Pace kjøpere?

Startet av Taben, lørdag 27. oktober 2018, klokken 21:32

« forrige - neste »

m_agnus

Batteriet var på rett under 10% da jeg startet. Fulgte med på skjermen på laderen og det var heller motsatt, helt i begynnelsen sto det 90 kW en kort periode men droppet til 40-tallet kort tid etter og tok seg aldri noe mer opp :-/ Jeg burde kanskje gitt det mer tid, men var ikke keen på å betale ekstra for lavere hastighet enn det jeg er vant med på vanlig 50 kW hurtiglader :P

RayBomb

Sitat fra: m_agnus på tirsdag 26. mars 2019, klokken 01:28
Batteriet var på rett under 10% da jeg startet. Fulgte med på skjermen på laderen og det var heller motsatt, helt i begynnelsen sto det 90 kW en kort periode men droppet til 40-tallet kort tid etter og tok seg aldri noe mer opp :-/ Jeg burde kanskje gitt det mer tid, men var ikke keen på å betale ekstra for lavere hastighet enn det jeg er vant med på vanlig 50 kW hurtiglader :P
Dette er grunnen til at jeg ikke liker minutt pris modellen som de fleste selskaper har lagt seg på..

All ære til IONITY
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

xyzzy

Sitat fra: RayBomb på onsdag 27. mars 2019, klokken 00:22
Sitat fra: m_agnus på tirsdag 26. mars 2019, klokken 01:28
Batteriet var på rett under 10% da jeg startet. Fulgte med på skjermen på laderen og det var heller motsatt, helt i begynnelsen sto det 90 kW en kort periode men droppet til 40-tallet kort tid etter og tok seg aldri noe mer opp :-/ Jeg burde kanskje gitt det mer tid, men var ikke keen på å betale ekstra for lavere hastighet enn det jeg er vant med på vanlig 50 kW hurtiglader :P
Dette er grunnen til at jeg ikke liker minutt pris modellen som de fleste selskaper har lagt seg på..

All ære til IONITY

Problemet med den prismodellen ser du bedre når alle laderne er opptatt...

Chimp

Ja det burde vært kjempedyrt å lade over 90% feks, enda mer etter 100 for de som er på tur osv

turfsurf

Sitat fra: RayBomb på onsdag 27. mars 2019, klokken 00:22
All ære til IONITY
Prismodellen til Ionity er vel bare midlertidig. Blir vel startpris + minuttpris etter hvert?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

Det kommer til å endre seg. Er kun et «introduksjonstilbud».
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Tellus

Noen interessante rykter fra UK forum
SitatA few days ago JLR NL told us that SOTA will go live for all cars in the summer. At this moment, there are cars enrolled in test programs that might see some messages, but those are exceptions. 19A is strongly recommended as a dealer install, and required in order to receive the SOTA starting this summer.
Furthermore, JLR is working on continuously updating the charging parameters, resulting in a 100KW charging speed over a broader SOC range. Charging speeds above 100KW are not in the works.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Tellus på søndag 07. april 2019, klokken 23:38
Furthermore, JLR is working on continuously updating the charging parameters, resulting in a 100KW charging speed over a broader SOC range. Charging speeds above 100KW are not in the works.
Well, 100kW flatt til +80% SOC vil vel være bedre enn 120 som ramler fra 50%... Så kan man alltids håpe på høyere hastighet senere...?

xyzzy

Hurtigladet en i-Pace utlevert denne uken for første gang, på Ionity Strömstad. Batteri på 58% etter å ha kjørt 140 km (ca). Laderen startet på 42-43 kW, og gikk gradvis nedover mot 35 kW etterhvert som SOC langsomt økte.

Til sammenligning fikk Ioniqen 65-66 kW frem til ca 80% på samme lader for en drøy uke siden.

daktari

Sitat fra: xyzzy på onsdag 17. april 2019, klokken 15:38
Hurtigladet en i-Pace utlevert denne uken for første gang, på Ionity Strömstad. Batteri på 58% etter å ha kjørt 140 km (ca). Laderen startet på 42-43 kW, og gikk gradvis nedover mot 35 kW etterhvert som SOC langsomt økte.

Til sammenligning fikk Ioniqen 65-66 kW frem til ca 80% på samme lader for en drøy uke siden.
høres ut som en ny bilen med ikke-oppdatert sw. En kar på FB som melder om 100 kW lading på Ionity i DK. Så ikke ut som en Veefill-stasjon. Han gikk dessverre for å spise istedet for å filme og bli en YouTube-stjerne, så vi vet ikke ladekurven...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xyzzy

Sitat fra: daktari på onsdag 17. april 2019, klokken 16:48
Sitat fra: xyzzy på onsdag 17. april 2019, klokken 15:38
Hurtigladet en i-Pace utlevert denne uken for første gang, på Ionity Strömstad. Batteri på 58% etter å ha kjørt 140 km (ca). Laderen startet på 42-43 kW, og gikk gradvis nedover mot 35 kW etterhvert som SOC langsomt økte.

Til sammenligning fikk Ioniqen 65-66 kW frem til ca 80% på samme lader for en drøy uke siden.
høres ut som en ny bilen med ikke-oppdatert sw. En kar på FB som melder om 100 kW lading på Ionity i DK. Så ikke ut som en Veefill-stasjon. Han gikk dessverre for å spise istedet for å filme og bli en YouTube-stjerne, så vi vet ikke ladekurven...

Hvordan kan jeg se versjonen på batteri-programvaren? Infotainmentprogramvaren er gammel, selv om bilen ble bygget i mars - 18D. Telematikken er 14.2.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xyzzy

Etter skuffelsen på Ionity på vei nedover, forsøkte jeg Fortums hypercharger ved McDonald's Rygge på vei hjemover - der var hastigheten ca 100 kW, og holdt seg på over 90 kW frem til 50% da jeg sluttet.


daktari

Sitat fra: xyzzy på fredag 19. april 2019, klokken 15:49
Etter skuffelsen på Ionity på vei nedover, forsøkte jeg Fortums hypercharger ved McDonald's Rygge på vei hjemover - der var hastigheten ca 100 kW, og holdt seg på over 90 kW frem til 50% da jeg sluttet.
Gode nyheter! Den stasjonen er vel av merke en italiensk Hypercharger? Da vet vi den funker.
Da mangler ABB, Tritium Veefill og Efacec.

Hvilken software har du, eller kanskje letter å si når den ble oppdatert sist?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xyzzy

Sitat fra: daktari på fredag 19. april 2019, klokken 16:58
Sitat fra: xyzzy på fredag 19. april 2019, klokken 15:49
Etter skuffelsen på Ionity på vei nedover, forsøkte jeg Fortums hypercharger ved McDonald's Rygge på vei hjemover - der var hastigheten ca 100 kW, og holdt seg på over 90 kW frem til 50% da jeg sluttet.
Gode nyheter! Den stasjonen er vel av merke en italiensk Hypercharger? Da vet vi den funker.
Da mangler ABB, Tritium Veefill og Efacec.

Hvilken software har du, eller kanskje letter å si når den ble oppdatert sist?

Bilen (MY 2019 FE) ble bygget i mars og utlevert denne uken, med gammel software - 18D (infotainment), 14.2 telematikk.

Trenger en fiks for den Ionity-stasjonen, den ligger ideelt til mtp. destinasjonen - det gjør ikke hyperladeren på Rygge, da må det nok enda en lading til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA