Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere I-Pace, Hvilken erfaringer har I-Pace kjøpere?

Startet av Taben, lørdag 27. oktober 2018, klokken 21:32

« forrige - neste »

Tellus

Stakk innom og ladet på den nye 150  kW laderen ved Rygge. Fikk rundt 65 kW fra 20 til 60 % SOC. Batteriet var halvvarmt. Teslabjørn fikk 80 kW på samme lader for noen dager siden. Batteritemperatur har opplagt mye å si.

Når det gjelder kommende 100 kW lading så mangler slik jeg har forstått det en oppdatering på I-Pace samt oppdatering på i hvert fall alle ABB ladere.

daktari

Skulle ønske de kunne hatt en batteri-temp-visning. Gjerne med flere detaljer også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: daktari på lørdag 23. februar 2019, klokken 19:46
Skulle ønske de kunne hatt en batteri-temp-visning. Gjerne med flere detaljer også.

Og en batterivarmeknapp.

JohnPGriff

Helt enige med en mulighet å se var batteri temperatur er. For Jaguars del vil har enkelt forklart hvorfor du ikke for max effekt når du begyner å lade.

Ladet på Skøyen idag kl 17:29 +4c hadde god regen. Ladet på den nye 175kW Fortum lader og effekt startet på 42.8kW med SoC på 29%

Etter 7 minutter  var på 47.5kW/H

Max effekt etter 21 minutter var 64kW/h med SoC% 50%

Sluttet å lader etter 25 minuter med SoC 56% og effekt var ned til 61.7kW/h

Jeg ladet for 21 minutter og fikk inn 23kWh som tilsvare ca. 65kW/h

Der var en annen I Pace lading på en 50kW lader og han sa at han fikk ikke denne 175 kW lader å virke. Hans bil var levert denne uken, SW versjon for infotainment var 18D men telematikk var 14.2 samme som min bil som var levert midten av october og oppdatert til 100 kW og OTA i november.

Den som var utrolig interessant var lader hastighet på en 50 kW lader

Du kan ikke vise dette vedlegget.

I løpet an 1 time og 10 minutter hans bil hadde ladet med 48,25kW til 96% jeg gjette SoC når han begynte var rundt 43%

Ser ut som lading på en 100+ lader etter 50% er verdiløs og mye billige å lader på en 50kW lader.

Jeg er så skuffert over manglende informasjon fra Jaguar! Bil er helt top, jet besøkt Audi Billingstad denne uken og  i min mening bygge qualitet innvedige på I Pace er på høyden med E Tron når jeg sammenligne med en FE. Der er en del hard plast under dashboard på E Tron som vi ser også i I Pace. Men i min mening (og jeg er veldig kritisk) opplevd qualitet i I Pace er på høyden med E Tron. For resten i HSE of FE du får elektrisk sete pute førlenger som er manulet på E Tron! Infotainment på E Tron var my raskere en I Pace.Men den jeg kan lever med,
men lader hastighet NEI!


E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

JohnPGriff

Beklager bilde var veldig stor.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

daktari

Fortum sin lader på Skøyen er av merket Hypercharger. På CircleK Økern er det en Efacec om jeg har prøvd men bare fått 40 kW fra. På CircleK Fjellhamar er en Tritium 150 kW som funker med 80 kW men har antagelig ikke vannkjølt kabel. Ionity bruker også endel slike?
Det er kanskje litt protokollutfordringer på noen av disse.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Jeg fikk som jeg skrev lengre oppe 65kW ved 60% SOC. Med andre ord det er ingen generell begrensning om maks 50kW ved 50%.

z4rd

Spørsmål: Er det jeg som misforstår eller viser bildet at du har fått 48,25 kWh i løpet av 1 time og 10 min? Altså 41,5kW i snitteffekt? Eller har jeg regnet feil?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Vannkraft

#158
Sitat fra: daktari på lørdag 23. februar 2019, klokken 19:46
Skulle ønske de kunne hatt en batteri-temp-visning. Gjerne med flere detaljer også.

Vi må se om vi kan få brutt PID "koden" på CANbussen til I-Pacen, det er ingen umulig oppgave.
Dette er det noen som har gjort for Bolt/Ampere-e, og det gir tilgang til detaljer som er nyttig for å forstå hva som skjer.

Jeg har et Google Alert søk liggende hvis kombinasjonen I-Pace og PID skulle dukke opp på "inter webben"

Her er link til regnearket for Bolten - hvis noen føler seg inspirert.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sY5n8WFu52U6a4_mg3MdcGcmDk3scAP8_muSy-BlXPc/edit#gid=1125667062

This is a list of known (and some unknown) valid OBD2 PIDs for the Chevrolet Bolt, useful for creating
custom dashboards, pre-emptive monitoring, monitoring a lot more energy details, logging, and more!
Scroll down for suggestions, adapters, and installation instructions

OBD-II PIDs are "on-board diagnostics parameter IDs", where we can pull very low level data and
statistics from the car to create custom dashboards that we can see on our phones/tablets, and
log for future reference.


JohnPGriff

Hei Z4rd. Den bilde av "48,25kW/h delivered" i 1 Timer og 10 minutter var ikke min bil men en annen I Pace som var levert forrige uke. Han ladet på en vanlige 50kW lader og du er helt riktig at snitt effekt var rundt 41,5kW. Han som eiet bilen hadde ingen forstæelse for hvor bra den effekt var med en SoC på 96%
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

daktari

Det er bra ja. Mitt snitt på 7 superladinger med S90D var 35 kW fra 80% og opp. Men fra 70% var snittet 55 kW (flere landinger). Vi burde da med 100 kW se ladetid helt likt eller bedre enn alle Tesla 75-modeller.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

elbil-1

Dersom man er avhengig av (hyppig) hurtiglading - og ikke vil vente 2-3 timer på ladestasjonene i kø/ladetid - så er det bare tesla som leverer noe som fungerer.

De har et utbygd ladenett som utvides ytterligere i høyt tempo, lite kø og kjapp lading.

De andre operatørene er årevis bak...

Chimp

Sitat fra: elbil-1 på torsdag 28. februar 2019, klokken 13:02
Dersom man er avhengig av (hyppig) hurtiglading - og ikke vil vente 2-3 timer på ladestasjonene i kø/ladetid - så er det bare tesla som leverer noe som fungerer.

De har et utbygd ladenett som utvides ytterligere i høyt tempo, lite kø og kjapp lading.

De andre operatørene er årevis bak...

Poenget med denne tråden er ikke å definere hvilke merker som leverer bra hurtiglading, men erfaringer med hurtiglading av i pace. Pr i dag står vi på 80kw lading, jaguar har lovet å levere 100kw. Ser frem til at dette motbevises, ikke til å høre om tesla sitt nettverk.
Når vi først er inne på andre forhandlere så leverer audi bra fart, og den bilen er vi ikke dritt lei av å høre om heller, i motsetning til tesla :)

Vannkraft

Sitat fra: Chimp på torsdag 28. februar 2019, klokken 13:20
Når vi først er inne på andre forhandlere så leverer audi bra fart, og den bilen er vi ikke dritt lei av å høre om heller, i motsetning til tesla :)
:+1:

elbil-1

Hjelper lite med 100km/h på motorveien når det er fullt og kø....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA