Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

AndreasRingdal

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 12. november 2018, klokken 10:25

Viste kona video av Etron etter jeg bestilte. Hun likte bilen og er med på bytte. Men jeg er faktisk litt usikker på om en voksen får plass mellom de to barnesetene.

Den gang vi hadde den utfordringen (VW Touran) endte vi opp med å sette ene barnesetet i passasjersetet fremme og ta av nakkestøtten. Da fikk den som satt med ungene tilgang til begge to og hadde god plass. Hører også med at vi hadde fjernet midtsetet og flyttet sidesetene bak 5cm nærmere hverandre for å få bedre plass bak.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Pingle

Sitat fra: AndreasRingdal på mandag 12. november 2018, klokken 10:49
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 12. november 2018, klokken 10:25

Viste kona video av Etron etter jeg bestilte. Hun likte bilen og er med på bytte. Men jeg er faktisk litt usikker på om en voksen får plass mellom de to barnesetene.

Den gang vi hadde den utfordringen (VW Touran) endte vi opp med å sette ene barnesetet i passasjersetet fremme og ta av nakkestøtten. Da fikk den som satt med ungene tilgang til begge to og hadde god plass. Hører også med at vi hadde fjernet midtsetet og flyttet sidesetene bak 5cm nærmere hverandre for å få bedre plass bak.
Godt tips, men vi har to fremovervendte barn. Tenker 7-åringen blir fornøyd om tilbudet er å sitte forovervendt;)
Eller lydnivået blir høyt når begge vil sitte foran ::)
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Kåre Knatten

Var på visning hos Dahles Auto i Fredrikstad på lørdag, det var en merkelig seanse. Bilen var fin, bortsett fra smurfeblå farge, og maten var god. Men de fleste ansatt som var tilstede viste liten eller ingen interesse, selv om det kanskje var over 100 potensiale kunder tilstede. Mange hadde allerede betalt kr. 20000 i depositum. Ingen presentasjon av selgere og andre som var tilstede. Video ble kjørt, velkommen til visning og teppefall, se selv. Har på følelsen at mange av de fremmøtte hadde bedre kunnskap om bilen enn de ansatte. Jeg var på en tilsvarende visning i forrige uke hos en annen forhandler, hvor alle de ansatte og daglig leder ble presenter, generelle opplysninger om bilen og bestillingsrutiner ble gjennomgått før teppefall.  Etterpå gikk selgerne rundt og tok kontakt med de fremmøtte. At bilen hadde Galaxy blue lakk, gjorde sitt til at den var mye penere. Det kan ikke Dahles Auto lastes for, men jeg syntes de hadde en slett kundebehandlig. Hvor ofte får du kunder i butikken,  som må ha skaffet seg billett for å komme se på en salgsvarer til 3/4 million kroner eller mer. Tror det blir en annen forhandler som får min bestilling.

hemi

Sånn går det når du viser noe, før salgsapparat blir briefet og får noe info.

Synes dette er en generell greie dog, tror jeg i 100% av tilfellene vet mer om bilen jeg kjøper, enn bilselger/forhandler.

samotholt

Var på Møller bil Trondheim på lørdag. Bilen var Galaxy blå og førsåvidt en mye bedre farge en smurfe-fargen.

Alt var vel egentlig greit. Synes det er rart at man ikke kan få ut fingeren i forhold til priser og rekkevidde (selv når WLTP faktisk er oppgitt i Israel! og priser også finnes i Sverige).

Det meste var som forventet egentlig, men vi synes at baggasjerommet er lite og har veldig høy lasteterskel. Ellers så er jo midtplassen bak "en spøk".
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Counterpointer


Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Lappsokk

Noen som vet når siste "visning" på Audi forhandler er? Regner med at kanskje dette er en grunn til at ting ikke blir offentlig får alle disse er ferdige. Var en som skrev her tidligere at uke 47 skulle det slippes noe, er det sikre kilder på dette? På visningen jeg var på sa de mellom midten og slutten av nov, så har jo ikke mange dagene å ta av uansett. Ser at mange ser negativt på høy lastehøyde bak, burde ikke det være mulig å endre software til å senke bakenden når luka er oppe for å gå til original posisjon ved lukking. Kan dette være en av tingene som krever den typegodkjenningen som gir utsettelse? Noen tanker???

Imagine

Selgerne skal skoleres i uke 48. Så det er lite sannsynlig at man får skrevet kontrakt eller oppgitt priser særlig før dette.

Kåre Knatten

Det har vært litt spørsmål om lastehøyden på bagasjerommet og bruk av luftdemperene. Klippet fra de svenske audi-sidene : Reglerar automatiskt bilens nivå och dämpning, inklusive nivåreglering, manuell lift-funktion och nedsänkning av bakpartiet för att förenkla lastning.

Tobo65

Så og prøvesatt bilen i Tromsø på lørdag. Ikke en bil jeg vil gi 900 000;- for (Limited utgaven) God nyhet til de med kønummer etter 1227. Du rykket akkurat frem ett hakk da jeg har trukket min reservasjon.
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Eodman

Nå blir det mulighet å se nærmere på bilen igjen på denne siden av årsskiftet. Fikk mail fra Ensjø at de har en modell inne den 10 og 11 desember.

Genax

Sitat fra: Eodman på torsdag 29. november 2018, klokken 15:16
Nå blir det mulighet å se nærmere på bilen igjen på denne siden av årsskiftet. Fikk mail fra Ensjø at de har en modell inne den 10 og 11 desember.

Bilen står på Møller oslo vest frem til lørdag den 1 Desember :)

matsbue

Sitat fra: Genax på torsdag 29. november 2018, klokken 20:29

Bilen står på Møller oslo vest frem til lørdag den 1 Desember :)

Gikk en tur innom i går. En nydelig bil med stort sett god kvalitetsfølelse (kanskje minus taktrekket?). Var spent på hvordan innvendig størrelse ville oppleves etter alle kommentarene her, og dessverre virket den overraskende trang innvendig, spesielt baksete og bagasjerom. Har reservasjon, men blir for liten for oss med tre barn og hund.

arvinds

Sitat fra: matsbue på fredag 30. november 2018, klokken 07:34
Sitat fra: Genax på torsdag 29. november 2018, klokken 20:29

Bilen står på Møller oslo vest frem til lørdag den 1 Desember :)

Gikk en tur innom i går. En nydelig bil med stort sett god kvalitetsfølelse (kanskje minus taktrekket?). Var spent på hvordan innvendig størrelse ville oppleves etter alle kommentarene her, og dessverre virket den overraskende trang innvendig, spesielt baksete og bagasjerom. Har reservasjon, men blir for liten for oss med tre barn og hund.

Jeg har også konkludert med at bilen blir for liten med 3 barn i barnestol-alder. Litt synd at de har gjort noen som ikke akkurat hjelper på plassen i baksetet og bagasjen. Men dette er veldig individuelt ut i fra hva man trenger  :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA