Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

jamez

Så på bilen idag. Syns man satt veldig godt i  baksetet. Bedre enn i A6. Som flere andre litt skuffet over bagasjeplass, mindre enn a6 der. Men mest av alt innlastingshøyden bak er veldig høy. I tillegg til at ting må løftes høyt opp, må det også ganske langt inn. Støtfangeren stikker et godt stykke lenger ut.

Positivt overrasket over at den ikke virket så "enorm". Syns Q7 virker veldig stor - og syns også Skoda Kodiaq virker større. Så det er noe med designet som gjør at den virker mindre enn den er. Alt i alt en veldig lekker bil - men som starten på en ny elektrisk æra for Audi kunne de godt ha funnet på noe mer spennende enn kameraspeil som nyvinninger. Ting er veldig trygt og kjent - og også litt trust/ordinært. 
Så gjenstår det å se hvor mye man må ut med for ønsket utstyr da - og selvfølgelig rekkevidde/effektivitet.

PGH

Sitat fra: arvinds på torsdag 08. november 2018, klokken 12:44
Sitat fra: oland på onsdag 07. november 2018, klokken 14:05
Sitat fra: PGH på onsdag 07. november 2018, klokken 13:02
Gikk dessverre glipp av visningen her i Bergen. Er det noen som har prøvd (eller målt) om det er mulig å få inn 3 barneseter i baksetet? For min del gjelder det to forovervente og ett bakovervendt.

Se tidligere i tråden der dette blir diskutert.  Der finner du også bilder med to beltestoler (side og midtsete).  Det ser ut som om du kan få plass, men midtkonsoll er definitivt i veien, og du får neppe brukt isofix.  Trangt blir det uansett.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42015.30

Du får inn 2 fremovervente og en bakovervendt eller 3 fremovervente (for fremtidig bruk) men kun ved å droppe isofix. Kan tenke meg at det i tillegg blir ganske kronglete å tilgang til beltefestene. Trangt blir det garantert! Jeg er i samme situasjon og har vel kommet til konklusjon om at denne bilen blir for liten for mitt behov. Å kunne lett få spent fast barna i en hektisk hverdag betyr mer en å presse de inn i en bil som ikke er designet for 3 barnestoler.


Har vel dratt samme konklusjon som deg. Det blir nok å beholde S-Max eller muligens kjøpe en Model X når neste rentekampanje kommer. Har ingen hast uansett.

Øyvind.h

Så dette på Facebook for noen dager siden. Et par som hadde målt avstand mellom beltene og mellom isofix ift plass til voksen mellom to barneseter. Det var litt nedtur for min del selv om akkurat det behovet er relativt sjeldent.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Hvordan får dere til at bagasjerommet er mindre på etron enn A6? Det er noe kortere, men høyere og har i tillegg ett ganske stort rom under.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jamez

Høyere? høyden på midten i e-tron er 70cm, og i midten på A6 72cm... 
En kompis har et hundebur som går inn i A6en med minste margin. Mistenker det får problemer i e-tron.
(så da får vi heller kjøre hans bil når vi skal på jakt  ::) )

Du har rett i at rommet under er større. Totalt volum er nok ganske likt.

At det er likt volum er jo skuffende når bilen er betydelig større, mangler drifstofftank og eksosanlegg?

Hyperstress

#125
Tok en titt på bilen i dag og ble egentlig positivt overrasket. Jeg så en blå med sorte seter og kameraspeil.

-Fin bil, men skulle gjerne sett at de droppet grillen.
-Utrolig gode seter, føltes veldig bra å sitte i bilen. Meget høy opplevd kvalitet. Ble litt stusselig å sette seg i 2015 Tesla etterpå. (Selv om skjermen og brukeropplevelse på Tesla er i en helt egen liga).
-Ble positivt overrasket over at det er Google søk i navigasjonen. Jeg var redd for at en måtte ha nøyaktige adresser.
-Jeg er 190cm og hadde overraskende god plass "bak meg selv" i baksetet. (Mulig det er ofret litt bagasjeplass for bedre plass på rad 2.)
-Litt skuffet over at de ikke har fått mer ut av rommet under bagasjeromsgulvet. De burde ha skippet reservehjulsmuligheten, senket gulv og terskel 15cm, noe som hadde gitt mye mer bagasjeplass og lettere innlasting.
-Det var egentlig ganske frustrerende å måtte trykke så "hardt" for valg på skjermen(e). Har forstått det slik at "vibratorfunksjonen" kan skrus av, men må en fortsatt trykke like hardt?
-360gr view var stilig, og nyttig.
-Kameraspeil hadde jeg kanskje valgt dersom ingen prisforskjell, men er ikke villig til å betale ekstra for det.

Veldig fristet til å bestille. Spent på prislister. Det største problemet ved å gå fra Tesla er nok å avvenne seg fra selvkjøring, og å gi slipp på tilgang til et godt utbygd ladenettverk.

Edit: Er det noen som har sammenlignet stereo med Tesla sitt? Må en opp på type 70 000kroners anlegg for å få tilsvarende trøkk, eller kommer den også med et anstendig priset anlegg som kan sammenlignes med Tesla sitt?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Polo

Blir litt skremt når Tesla førere tror de har selvkjørende biler med dagens SW/HW. Resten av bilbransjen snakker om førerassistentsystemer, et begrep som kommuniserer det reelle funksjonsnivået for disse systemene. Ser jo Tesla har sluttet å kommunisere en forventning om at dagens biler blir selvkjørende, men det hjelper lite når man kaller assistentsystemer for "AutoPilot". Skjønner at folk får feil forventninger til systemene.

turfsurf

Sitat fra: jamez på fredag 09. november 2018, klokken 21:07
Høyere? høyden på midten i e-tron er 70cm, og i midten på A6 72cm... 
Nå snakker jeg ikke om høyde til taket, men høyde til bagasjetrekket. Er det disse tallene?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Polo på lørdag 10. november 2018, klokken 06:45
Blir litt skremt når Tesla førere tror de har selvkjørende biler med dagens SW/HW. Resten av bilbransjen snakker om førerassistentsystemer, et begrep som kommuniserer det reelle funksjonsnivået for disse systemene. Ser jo Tesla har sluttet å kommunisere en forventning om at dagens biler blir selvkjørende, men det hjelper lite når man kaller assistentsystemer for "AutoPilot". Skjønner at folk får feil forventninger til systemene.
De eneste Tesla eierne som tror de har selvkjørende biler må være de som ikke har fått bilen enda, eller ikke kan lese. Alle AP innstillinger ligger under «drive assist» området, og man får klare informative meldinger om hva systemet gjør og ikke gjør når man slår på ting.

Ellers lurer jeg på hva etron egentlig greier av slikt, er ikke aktuelt å bytte til bil som ikke er i nærheten av Tesla på området.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PF

Tesla må være verdens mest uinspirerende bil å kjøre siden det viktigste ekstrautstyret virker å være selvkjøring. Forstår virkelig ikke at det er viktig.

At man påstår at skjermen i tesla er mye bedre er også rart, men klart man lever vel etter amerikanske uttrykket, bigger is better.

daktari

Ikke spesielt inspirerende å dure avgårde langs motorveien eller sitte i kø. Men fantastisk digg å la bilen ta noe av transport etappene så man er uthvilt når svingene kommer.
Jeg håper i det minste e-tron har bedre køkjøring enn I-pace som ikke starter selv igjen når køen går. Kan heller ikke aktiveres under 20 km/H.
Lukeparkeringsassistenten på Tesla bremser, bytter gir og gjør alt uten input. På I-pace må du både bremse den og bytte gir. Her bør også e-tron ligge et hakk over.
Kartet på skjermen til Tesla er faktisk brukbart som et kart.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Pingle

#131
Fikk endelig synet bilen.
Svært pen bil, god komfort både foran og bak. Jeg sitter meget godt bak meg selv. Jeg, med 185 cm, kunne ha strake knær foran med en på 190 bak meg. Jeg var ikke redd for sveisen i noe sete.
I en annen livsfase ville vi helt sikkert kjøpt bilen.
Dessverre er det alt for smalt mellom setebeltene i midten bak. Et beltefeste til hver hver skinke er ikke behagelig i lengden. Så dette er ikke et brukbart sete, verken med barnestol eller voksen bak. I tillegg er bagasjerommet knapt, kanskje for knapt.
Sammenligningen er med passat, og da er det mindre. I alle fall når vi ikke regner med volum under lokket. Selger lurte på om det var vann jeg skulle frakte, siden jeg var opptatt av volum i liter. Siden et betydelig antall liter er under lokket/gulvet i bagasjerommet, hadde det vært like greit om det var vann jeg skulle pakke.
Til tross for knapp plass bak i midten og knapt bagasjerom, samt alt som er ukjent (pris, utstyrsnivå og rekkevidde/forbruk), er jeg redd dette er det beste kompromisset til vårt bruk, der rails og hengerfestet er det eneste på MÅ ha listen, det andre er inkludert.
Prøvekjøring i januar avgjør om det blir kjøp eller gjerdet for oss.

Ellers virket ladeknappen ikke medsendt, men låste seg etter gjentatte trykk mens den andre luken var åpen
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

SurSnasen

Sitat fra: Hyperstress på fredag 09. november 2018, klokken 23:01
-Det var egentlig ganske frustrerende å måtte trykke så "hardt" for valg på skjermen(e). Har forstått det slik at "vibratorfunksjonen" kan skrus av, men må en fortsatt trykke like hardt?
...
Edit: Er det noen som har sammenlignet stereo med Tesla sitt? Må en opp på type 70 000kroners anlegg for å få tilsvarende trøkk, eller kommer den også med et anstendig priset anlegg som kan sammenlignes med Tesla sitt?

"Vibratorfunksjonen" kan skrus av. Skjermen blir da en vanlig touchskjerm hvor en lett berøring er hva som skal til.

Nå har jeg ikke hørt noe Tesla-anlegg fra siste året, men den B&O-varianten som vil befinne seg i Edition One og Limited Edition (altså laveste av de to B&O-variantene) står ikke noe tilbake for Teslas anlegg.

Hyperstress

Høres bra ut!
Dersom 435 KM WLTP  også holder vann så er jo det bra. Får håpe at ladenettverk bygges ut raskt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hemi

Om 435 ender med å være endelig tall, er hele den 1mnd p.g.a. manglende WLTP total BS iaf ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA