Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilbakelevering av splitter ny bil

Startet av np, torsdag 25. oktober 2018, klokken 08:53

« forrige - neste »

np

Elon har nevnt at om du bestiller en bil uten å ha prøvekjørt den, så har du tre dager på å teste den, hvoretter du kan levere den tilbake og få alt refundert. Om du har prøvekjørt, har du en dag på å bestemme deg. Gjelder dette også i Norge? Min X kommer 22. November, sier de, med utlevering et par uker etterpå. Hvis jeg skulle være uheldig og det meste er galt, kan man da bare ta bilen, så levere den tilbake dagen etterpå? (Istedet for å måtte krangle om detaljer, vente månedsvis på verkstedplass etc.)

(Krysser selvfølgelig fingre og tær for at det meste er OK.)
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Amatøren

Ta skjermdump fra uttalelsen og send den til Teslaforhandleren og få skriftlig svar.

Erfaringsmessig er at svar tar tid (uker, måneder...?) så kanskje dra dit og spør. Ta opp samtalen. Hvis en kollega har rett (ikke skyld på meg...) så kan man ta opp samtaler hvis man er med selv. Da har du bevis ved eventuell tvist senere.

Anbefaler deg å sjekke det med opptak før du gjør det.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA