Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forhandler bestilte feil, varebil i stedet for Evalia 7 seter

Startet av Nimsim, tirsdag 23. oktober 2018, klokken 19:53

« forrige - neste »

Nimsim

Lurer litt på hva jeg kan gjøre her.

Kjapp oppsummering av situasjonen:


  • Bestilte Env200 I mai
  • Bilen dukker opp i forrige uke
  • Selger ringer meg nærmest på gråten og sier at en forferdelig feil har skjedd. Min 7-seter er en varebil

Nå er spørsmålet hva skal jeg gjøre.. Vi har allerede ventet på bilen, den skulle vært i mine hender nå.
Ny levering vil ikke skje før i mars 2019..

De har tilbydd en Leaf til nettopris, som de kjøper tilbake når ny Env200 har kommet.

Synes egentlig det er et godt tilbud, men Leafen blir litt liten. Det er en grunn til bestillingen av Env200.

Noen som har noen forslag?

Trond.m

Det burde være en enkel sak for deg. Du har krav på omlevering, og i mellomtiden må de skaffe deg en erstatningsbil. Om de ikke klarer å skaffe en elektrisk 7-seter, så må de dekke dine merkostnader til dei
Drivstoff, bompenger, parkering etc. Blir dyrt for fohandler, så de vil kanskje heller tilby en solid rabatt på bilen. Før du legger fram kravet ville jeg kontaktet en jurist i NAF el.

Nimsim

Takker for svar.

Tok tilbudet om å kjøpe en Leaf til nettopris nå, som de kjøper tilbake når ny Env200 kommer (fikk mars som tidligste leveranse).

Synes det er litt dumt egentlig da 60kwh blir nok annonsert ila kort tid, og kanskje blir levert i august som 40kwh-versjonen ble.

Trond.m

Ja, det er kanskje greit å unngå advokater. Vi får håpe du kommer greit ut av det rent økonomisk. 40 kWh versjonen ble forresten lansert i februar, men 60 kWh ligger nok et stykke fram i tid. De åpner nok ikke for bestilling før tidlig i 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA