Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

27.10 - da skjer det endelig!

Startet av Bjoris, mandag 22. oktober 2018, klokken 07:40

« forrige - neste »

tugit

Sitat fra: xyzzy på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:43
Sitat fra: lirekassa på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:39
Hmmmm, da ble i hvert fall jeg svært usikker. Tror det blir flipping og kjøp av brukt fossilbil fram til M3 kommer når de nå legger seg så tett opp mot hverandre i pris.

Hvis du kan flippe - altså kjøpe og selge videre til andre med god fortjeneste - er det jo ikke en for høy pris akkurat? Med en lav pris er vel den eneste forskjellen at du hadde tjent en god del mer.

Bedre at pengene går til produsenten av elbilen.

Det kommer nok til å gå en del ekstra penger til de som flipper Kona på Finn hvertfall. Ser ikke for meg at "bruktverdien" på Konaen kommer til å gå nevneverdig ned når Niro ble så dyr, så det er jo en gavepakke til de som har tidlig kønummer på Kona.

lirekassa

Kan fort komme en prisjustering ved nyttår fra Hyundai sin side også da, all den tid de sliter med å levere nok biler.

tugit

Sitat fra: lirekassa på mandag 29. oktober 2018, klokken 11:24
Kan fort komme en prisjustering ved nyttår fra Hyundai sin side også da, all den tid de sliter med å levere nok biler.

Det spørs om de tør å ta en Ampera-e på kontraktene som allerede er underskrevet, men ingenting forbauser meg lenger. Alt er lov i krig, kjærlighet og salg av el-bil  :laugh:

Limodriver

Dette gir store muligheter for produsenter som ønsker å gjøre en reell satsing på elbil.

VW som har kommunisert at de vil levere volum til god pris vil nok bli tatt i mot med åpne armer. En skal heller ikke se bort fra imageeffekten på VW vs Hyundai/Kia. Selv om det vil være en del som kommenterer at VW er ubrukelig og Hyundai/Kia er mye bedre. I de fleste sin oppfatning tror jeg VW oppfattes som mer "snobbete" enn Hyundai/Kia.

torlie

Leker litt med konfiguratoren til Kia og Plug-in Hybrid. Startpris blir altså ganske identisk.

Tilvalg under slik jeg evt kunne forespeilet meg e-niro.



Sammendrag (Din Kia Niro Plug-in Hybrid)
Utstyrsnivå/motorkr 374 900
Designkr 6 250
Farger
Snow White Pearlkr 6 250
Hjul
16" aluminiumsfelger med kapsel. Dekkdimensjon: 205/60R 16kr 0
Ekstrautstyrkr 7 900
Elektrisk soltak i glass
kr 7 900
Tilbehørkr 24 661,25
LED lys i fotbrønn front (hvit)
kr 3 001
LED lys som lyser opp bakken når fordør åpnes - soft spotlight*
kr 3 059
Lastestativ aluminium - Lasteskapasitet 95 kg.
kr 3 810
Ski og snowboard holder, aluminium uttrekkbar 6 par ski/4 snowboards
kr 3 161,25
Hengerfeste, avtagbart - 13 polet
kr 11 630
Total pris
kr 413 711,25

Led Lys og lastestativ kan alltids velges bort, og soltak samt hengerfeste blir litt rimeligere på el utgaven.

Vinterhjul i tillegg så havner man fort på kr 420.000,- + ferdig på veien.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Fagasstraps.com

Sitat fra: Morten Christiansen på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:49
Ja ja, får se på den lyse siden. Riktignok ble den mye dyrere en forespeilet, men til gjengjeld kommer den senere og i mindre antall  :+1:

Du skrev jo i Januar 2018:

SitatPrisene på Plug in Hybrid er

Classic : 299900
Active : 329900
Exclusive: 359900

Ville tro at mange velger Active eller Exclusive. 50 000 i ekstrautstyr vill tilsi 380000 til 410 000.

Det er jo der vi er nå. Jeg spådde også 350-400 inkl. vinterhjul. i Mars.

Hvorfor alle skal være så deprimerte for en bil, som mange her på forumet vil bare flippe, skjønner jeg meg ikke på.

Hvis alle skal ta bilselgere uten noe faktabasert kunnskap for god fisk, får ansvaret ligge hos dem. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg selv har blitt godsnakket av bilselgere gjennom årene.

Vi som betalte depositum i Januar får bil i 2019. Resten av folket kan forhåpentligvis håpe at Kia forhandleren din lar deg ta en Kia Soul 64.

jkirkebo

Sitat fra: lirekassa på mandag 29. oktober 2018, klokken 10:39
Hmmmm, da ble i hvert fall jeg svært usikker. Tror det blir flipping og kjøp av brukt fossilbil fram til M3 kommer når de nå legger seg så tett opp mot hverandre i pris.

Tett og tett, jeg vil påstå TM3 blir en god del billigere. 400k? Det er vel omtrent det som forventes av pris på en medium range (MR) AWD TM3 med premium interiør. Skal vi sammenligne med Niro blir det vel heller en MR RWD med standard interiør, da er det snakk om kanskje 330k for TM3.

Forutsatt at MR kommer til Norge da. SR har nok kortere rekkevidde enn Niro og LR en del lengre. Billigste SR bør starte på omkring 300k.

Fordelen er vel ellers at Tesla kan levere mye kjappere for nye bestillinger. Når de først setter igang med leveringer til Norge kan de fort pumpe ut 20.000 biler i 2019 og det dobbelte i 2020.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PBL

Var det noe nytt om hengerfeste i dagens melding? Eller er alt fortsatt usikkert?

kristtorp

Sitat fra: PBL på mandag 29. oktober 2018, klokken 11:59
Var det noe nytt om hengerfeste i dagens melding? Eller er alt fortsatt usikkert?

De skal teste videre i vinter, så ingenting som er avklart enda.

lirekassa

Sitat fra: PBL på mandag 29. oktober 2018, klokken 11:59
Var det noe nytt om hengerfeste i dagens melding? Eller er alt fortsatt usikkert?

"Hengerfeste:
Kia vil kjøre flere tester før hengerfeste avgjøres, og dette vil skje i løpet vinteren. Det er rimelig å anta at vi vil få en beslutning i løpet av mars. Hengerfeste kommer dermed ikke på de første bilene. Ønsker man å vente på e-Niro med hengerfeste vil det være mulig, men vi vet ikke sikkert om dette blir godkjent eller når det evt. vil være tilgjengelig."

xyzzy

Sitat fra: PBL på mandag 29. oktober 2018, klokken 11:59
Var det noe nytt om hengerfeste i dagens melding? Eller er alt fortsatt usikkert?

Fra siden som Kia sendte ut: "Hengerfeste:
Kia vil kjøre flere tester før hengerfeste avgjøres, og dette vil skje i løpet vinteren. Det er rimelig å anta at vi vil få en beslutning i løpet av mars. Hengerfeste kommer dermed ikke på de første bilene. Ønsker man å vente på e-Niro med hengerfeste vil det være mulig, men vi vet ikke sikkert om dette blir godkjent eller når det evt. vil være tilgjengelig. "

PBL

Sitat fra: lirekassa på mandag 29. oktober 2018, klokken 12:01
Sitat fra: PBL på mandag 29. oktober 2018, klokken 11:59
Var det noe nytt om hengerfeste i dagens melding? Eller er alt fortsatt usikkert?

"Hengerfeste:
Kia vil kjøre flere tester før hengerfeste avgjøres, og dette vil skje i løpet vinteren. Det er rimelig å anta at vi vil få en beslutning i løpet av mars. Hengerfeste kommer dermed ikke på de første bilene. Ønsker man å vente på e-Niro med hengerfeste vil det være mulig, men vi vet ikke sikkert om dette blir godkjent eller når det evt. vil være tilgjengelig."

Takk for svar.

navyelsen

Hvorfor ta ekstra betalt for metalliclakk? Dette skrev de ingenting om da vi valgte farge.
Og var det noe alternativ uten metallic? Det var vel bare hvit perlemor, men såvidt meg bekjent er dette enda dyrere...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

tugit

På en måte er det de 100 første i køen som har trukket det korteste strået her.

hELgenen

Jepp - vi andre kan vente til 6 uker til forventet levering og så vurdere å kjøpe da - og da er hengerfeste og app allerede avklart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA