Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye biler med Nokian R2 eller R3?

Startet av Pilot, søndag 21. oktober 2018, klokken 12:08

« forrige - neste »

Pilot

Dere som har fått nylig bilene, fikk dere Nokian R2 eller R3?


sn187

Hva med dere som har fått bilene de siste dagene? Fikk dere R2 eller R3? Jeg må bestemme meg for om jeg skal bestille vinterdekk med bilen før 16. november. Jeg vil ikke ha R2...

sjokomelk

Hvilken bil? Model S eller Model X?
R2 SUV på Model X er "stivere i fisken" enn vanlig R2 på Model S.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sn187

Det er en Model X. Hvis SUV-versjonen er litt stivere så tror jeg bare jeg bestiller ferdig levert med Nokian dekk. Det er veldig praktisk :)

Jeg har søkt litt på forumet ang. dekk, men jeg har faktisk ikke tenkt over hvilket "subforum" jeg har lest på.

Øyvind.h

R2 19" på model X synes jeg er regelrett skummelt på motorvei. Hjelper ikke at de kaller det suv versjon. Det er helt gele. Ikke bedre enn samme dekk på S. Antakelig pga høyere sidevegg.

R2 i 20" får bedre skussmål.

Jeg ville kjøpt tredjepart. Da får du bedre felger med bedre dekk til 1700 inkl mva.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

sn187

Huffa - dette var ikke lett! Jeg tenkte 19", men du bekrefter egentlig det jeg fryktet. Jeg kommer til å kjøre mye på våt motorvei, og da er ikke dette noen dekk for meg.

Et alternativ er å kjøpe origiale felger fra Tesla Service ink R3. De kan garantere levering inne bilen kommer, men de kunne ikke garantere at Tesla ville montere de på ved utlevering. Jeg har ikke sjekket pris, men jeg vil tro det blir dyrt siden man i et slikt tilfelle må betale moms.

Hadde de bare kunne garantere R3 ved utlevering! R2 er jo utgåtte dekk..

TSH

Jeg fikk mine vinterhjul til Model X fra Vianor avdeling Hokksund 29/10. Da ble det satt på 20» R3. Jeg hadde sendt ønske + ringt til både Tesla og Vianor på forhånd og ønsket R3. Jeg informerte om at jeg selvsagt kunne betale mellomlegget, som ifølge Vianor lå på mellom 2-300 nok totalt.

Tror det er langt vanskeligere for Tesla/Vianor å få tak i R2. Ifølge Vianor hadde de bra med R3 på lager, men de hadde ikke R2 i 20». Jeg måtte ikke betale for hverken oppgradering fra R2 til R3, eller omlegging til vinterhjul. Det er selvsagt mulig at dette skyldes forsinket levering av vinterhjulene.

jkirkebo

Sitat fra: sn187 på tirsdag 06. november 2018, klokken 20:22
Huffa - dette var ikke lett! Jeg tenkte 19", men du bekrefter egentlig det jeg fryktet. Jeg kommer til å kjøre mye på våt motorvei, og da er ikke dette noen dekk for meg.

Tror det er mye smak og behag også. Jeg la om til 19" R2 i går og kjørte på hytta i dag. Våt landevei mesteparten av veien, med mye svinger. Synes de satt skikkelig bra, overhodet ingen problemer. Synes også de fungerer helt fint på motorvei, men jeg kjører ikke i 130+ da.

De siste 13km på grusvei opp til hytta gikk på tildels blank is, de sitter meget bra på det også. Tok igang med full gass etter å ha kjørt gjennom bommen og bilen skjøt avgårde mens antispinn-lampa blinket som en gal. Er meget imponert over R2 på både is og snø.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA