Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Visning på Rudskogen 14. September

Startet av P85D, lørdag 14. september 2019, klokken 16:41

« forrige - neste »

P85D

Var på Rudskogen i dag og tok en titt på Taycan i forbindelse med plass på ventelisten.
Det var overraskende mye folk på Rudskogen og 45 minuter kø for å komme inn og se på en Taycan.

Bilen er grom, men de hadde klart å plassere en blå Taycan Turbo i ett sort lokale med blått dimmet lys! Det var veldig vanskelig å se bilen godt og få ett inntrykk av utseende og kvalitet.

Noen inntrykk alikevel:
- Bilen er høyere enn jeg hadde trodd. Den er bred og ser lavere ut på bildene enn den faktisk er.
- Førersetet er veldig hardt, racing stoler har mer polstring.
- Bakseteplassen er veldig trang. Jeg fikk nesten ikke inn føttene under setet foran og jeg kunne ikke legge hodet på nakkestøtten, bjelken i taket er i veien. Jeg er 188cm
- Bagasjerommet er smalt og lavt men forholdsvis dypt. Betydelig smalere og lavere enn på Tesla Model 3

Jeg hadde håpet dette kunne være en erstatter for Tesla Model S/3 som sportsbil/familiebil. Jeg har selv hatt 911 tidligere, og dette er tilnærmet en 911 med 4 dører med bittelitt bedre bakseteplass enn 911.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Spinner

Sitat fra: P85D på lørdag 14. september 2019, klokken 16:41Bilen er grom, men de hadde klart å plassere en blå Taycan Turbo i ett sort lokale med blått dimmet lys! Det var veldig vanskelig å se bilen godt og få ett inntrykk av utseende og kvalitet.
Dette ble nok gjort fordi Frankfurt i utgangspunktet skulle ha enerett på premiere-visning av bilen i et show sammenheng.
Virker uansett helt fjernt for mannen i gata...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA