Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Audi e-tron - Tekniske løsninger

Startet av Amatøren, lørdag 20. oktober 2018, klokken 11:27

« forrige - neste »

Håvar

Takk, har nok glippet på shift-tasten.
Ellers vet jeg hva </> brukes til  :)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

z4rd

#76
Ser gjennom ekstrautstyr nå.

"Parkeringsassistent; bilen tar over styringen mens du rygger og sjåføren må kun bruke gasspedalen og bremsen"

Utrolig gammeldags at sjåfør må aktivt "gasse" og bremse... og sannsynligvis bytte mellom Drive og Reverse. Her hadde jeg forventet noe mer av Audi....

Men "Nattsynsassisten" derimot er jeg veldig glad for at de velger å inkludere i e-tron. Håper den er lik eller enda bedre enn tidligere. Utrolig nyttig utstyr og jeg savner det i min nåværende bil, da jeg har hatt det i A6 tidligere. Hendig nå om vinteren da det er mørkt store deler av dagen.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

daktari

Autoparkeringen er slik i I-pace også. Føles gammeldags og ganske verdiløst.

Mener å huske videoer av nye A8 kan lukeparkeres helt selv med en app. Hvorfor er ikke dette lansert enda når viktigste konkurrenten har hatt komplett selvparkering lenge?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

zementh

Vil ikke plassering av ladeinntak bli et problem på de fleste norske hurtigladestasjoner? Jeg har e-golf, og mange ganger blir kabelen veldig stram når jeg skal plugge inn, og den har jo kontakten plassert ganske langt bak på bilen. På e-tron ser det ut som det er godt over en meter fra fronten på bilen frem til ladeinntaket. Kan hende GK og Fortum må forlenge ladekablene på mange plasser hvis e-tron skal kunne bruke de. Blir interessant å se når den kommer på veien i Norge.

z4rd

Det tror jeg du har helt rett i. På de plassene kan man ikke parkere langs siden uten å sperre av for noe annet...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

zementh

Vil tro det kommer til å bli mange krangler mellom e-tron eiere og andre i fremtiden når de står og sperrer for 2-3 ladestasjoner siden de må stå på tvers for å få ladet.

hemi

Tror du har rett ;) men skal bare stå der 2 timer på en 50 da :p

Orbit

Nå har I-Pace omtrent samme plassering (riktignok noen få cm nærmere snuten), uten at dette har vært rapportert som et problem (for eksempel på Tesla-Bjørn sin langtur).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

zementh

Ser ut på bilder at Audien har noe lenger panser og front enn i-pace, men godt mulig det ikke er noe problem. Det kan kanskje løses ved å lade på laderen som står i nabofeltet, men det vil jo vanskeliggjøre ladingen for nestemann som kommer. I tillegg er vel ofte CCS på ladestasjonens venstre side sett forfra. (Tritium) ABB er vel å foretrekke for en Audi vil jeg tro. Virker som Audi primært har tenkt at ladekinntaket skal være tilpasset Ionitys utforming.

Tellus

Sitat fra: Orbit på torsdag 20. desember 2018, klokken 14:21
Nå har I-Pace omtrent samme plassering (riktignok noen få cm nærmere snuten), uten at dette har vært rapportert som et problem (for eksempel på Tesla-Bjørn sin langtur).

Noen ladestasjoner har litt kort kabel. Så vidt jeg fikk ladet I-Pace ved en anledning. Leste også om noen som ikke fikk ladet uten å parkere litt på skrått. Disse korte kablene skal visstnok skiftes ut med lengre etterhvert så problemet blir nok snart løst.

Chimp

Det er et problem på de "nyeste" laderne fra FortumDu kan ikke vise dette vedlegget.

Vollis47

Det er vel på tide at ladestolpene blir plasser slik som fossilpumpene slik at alle biler kan lade uavhengig av hvor ladepunktet er plassert.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Gogg

Noen synspunkter på valg av seter? Har ikke fått prøvesittet noen seteløsninger ennå, så lurer litt på hva en bør gå for. Er godt bortskjemt med 5-serie komfort seter, men ønsker helst ikke betale skjorten for disse individualkontur setene. Noen som har erfaring med Audi normal eller s-line seter fra f.eks A6, A8 eller Q7? Og holder alcantara løsningen seg fin over lengre tid eller bør en gå for milano/valcona skinn?

Trond.m

Er det noen som vet om det er mulig å bestille bil med 22 kW lader ? I tidligere innlegg blir det nevnt at dette er et halvår unna. Er det bekreftet fra uke 22 produksjon og har noen fått indikasjon om pris ?

PF

Sitat fra: Gogg på lørdag 22. desember 2018, klokken 15:59
Noen synspunkter på valg av seter? Har ikke fått prøvesittet noen seteløsninger ennå, så lurer litt på hva en bør gå for. Er godt bortskjemt med 5-serie komfort seter, men ønsker helst ikke betale skjorten for disse individualkontur setene. Noen som har erfaring med Audi normal eller s-line seter fra f.eks A6, A8 eller Q7? Og holder alcantara løsningen seg fin over lengre tid eller bør en gå for milano/valcona skinn?

Lurer jeg litt på også, ser de operer med sportseter, s sportseter og komfortseter og standard. Kom fra komfortseter i x5 og har komfortseter i xc70n.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA