Skrevet av Emne: Audi e-tron - Tekniske løsninger  (Lest 12231 ganger)

Håvar

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #75 på: Tirsdag 04. Desember 2018, klokken 10:55 »
Takk, har nok glippet på shift-tasten.
Ellers vet jeg hva </> brukes til  :)

z4rd

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 269
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #76 på: Onsdag 05. Desember 2018, klokken 20:02 »
Ser gjennom ekstrautstyr nå.

"Parkeringsassistent; bilen tar over styringen mens du rygger og sjåføren må kun bruke gasspedalen og bremsen"

Utrolig gammeldags at sjåfør må aktivt "gasse" og bremse... og sannsynligvis bytte mellom Drive og Reverse. Her hadde jeg forventet noe mer av Audi....

Men "Nattsynsassisten" derimot er jeg veldig glad for at de velger å inkludere i e-tron. Håper den er lik eller enda bedre enn tidligere. Utrolig nyttig utstyr og jeg savner det i min nåværende bil, da jeg har hatt det i A6 tidligere. Hendig nå om vinteren da det er mørkt store deler av dagen.
« Siste redigering: Onsdag 05. Desember 2018, klokken 20:08 av z4rd »

daktari

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1613
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #77 på: Torsdag 06. Desember 2018, klokken 11:29 »
Autoparkeringen er slik i I-pace også. Føles gammeldags og ganske verdiløst.

Mener å huske videoer av nye A8 kan lukeparkeres helt selv med en app. Hvorfor er ikke dette lansert enda når viktigste konkurrenten har hatt komplett selvparkering lenge?

zementh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 76
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #78 på: Torsdag 06. Desember 2018, klokken 15:50 »
Vil ikke plassering av ladeinntak bli et problem på de fleste norske hurtigladestasjoner? Jeg har e-golf, og mange ganger blir kabelen veldig stram når jeg skal plugge inn, og den har jo kontakten plassert ganske langt bak på bilen. På e-tron ser det ut som det er godt over en meter fra fronten på bilen frem til ladeinntaket. Kan hende GK og Fortum må forlenge ladekablene på mange plasser hvis e-tron skal kunne bruke de. Blir interessant å se når den kommer på veien i Norge.

z4rd

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 269
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #79 på: Torsdag 06. Desember 2018, klokken 19:50 »
Det tror jeg du har helt rett i. På de plassene kan man ikke parkere langs siden uten å sperre av for noe annet...

zementh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 76
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #80 på: Torsdag 20. Desember 2018, klokken 13:49 »
Vil tro det kommer til å bli mange krangler mellom e-tron eiere og andre i fremtiden når de står og sperrer for 2-3 ladestasjoner siden de må stå på tvers for å få ladet.

hemi

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1063
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #81 på: Torsdag 20. Desember 2018, klokken 13:56 »
Tror du har rett ;) men skal bare stå der 2 timer på en 50 da :p

Orbit

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1486
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #82 på: Torsdag 20. Desember 2018, klokken 14:21 »
Nå har I-Pace omtrent samme plassering (riktignok noen få cm nærmere snuten), uten at dette har vært rapportert som et problem (for eksempel på Tesla-Bjørn sin langtur).
2017 BMW i3 94Ah

zementh

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 76
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #83 på: Torsdag 20. Desember 2018, klokken 15:47 »
Ser ut på bilder at Audien har noe lenger panser og front enn i-pace, men godt mulig det ikke er noe problem. Det kan kanskje løses ved å lade på laderen som står i nabofeltet, men det vil jo vanskeliggjøre ladingen for nestemann som kommer. I tillegg er vel ofte CCS på ladestasjonens venstre side sett forfra. (Tritium) ABB er vel å foretrekke for en Audi vil jeg tro. Virker som Audi primært har tenkt at ladekinntaket skal være tilpasset Ionitys utforming.

Tellus

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1131
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #84 på: Torsdag 20. Desember 2018, klokken 16:01 »
Nå har I-Pace omtrent samme plassering (riktignok noen få cm nærmere snuten), uten at dette har vært rapportert som et problem (for eksempel på Tesla-Bjørn sin langtur).

Noen ladestasjoner har litt kort kabel. Så vidt jeg fikk ladet I-Pace ved en anledning. Leste også om noen som ikke fikk ladet uten å parkere litt på skrått. Disse korte kablene skal visstnok skiftes ut med lengre etterhvert så problemet blir nok snart løst.

Chimp

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 111
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #85 på: Torsdag 20. Desember 2018, klokken 17:28 »
Det er et problem på de "nyeste" laderne fra Fortum [ You are not allowed to view attachments ]

Vollis47

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 551
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #86 på: Lørdag 22. Desember 2018, klokken 12:32 »
Det er vel på tide at ladestolpene blir plasser slik som fossilpumpene slik at alle biler kan lade uavhengig av hvor ladepunktet er plassert.
Kristiansand / Egersund
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Gogg

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #87 på: Lørdag 22. Desember 2018, klokken 15:59 »
Noen synspunkter på valg av seter? Har ikke fått prøvesittet noen seteløsninger ennå, så lurer litt på hva en bør gå for. Er godt bortskjemt med 5-serie komfort seter, men ønsker helst ikke betale skjorten for disse individualkontur setene. Noen som har erfaring med Audi normal eller s-line seter fra f.eks A6, A8 eller Q7? Og holder alcantara løsningen seg fin over lengre tid eller bør en gå for milano/valcona skinn?

TM

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4335
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #88 på: Lørdag 22. Desember 2018, klokken 16:24 »
Er det noen som vet om det er mulig å bestille bil med 22 kW lader ? I tidligere innlegg blir det nevnt at dette er et halvår unna. Er det bekreftet fra uke 22 produksjon og har noen fått indikasjon om pris ?

PF

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #89 på: Lørdag 22. Desember 2018, klokken 16:57 »
Noen synspunkter på valg av seter? Har ikke fått prøvesittet noen seteløsninger ennå, så lurer litt på hva en bør gå for. Er godt bortskjemt med 5-serie komfort seter, men ønsker helst ikke betale skjorten for disse individualkontur setene. Noen som har erfaring med Audi normal eller s-line seter fra f.eks A6, A8 eller Q7? Og holder alcantara løsningen seg fin over lengre tid eller bør en gå for milano/valcona skinn?

Lurer jeg litt på også, ser de operer med sportseter, s sportseter og komfortseter og standard. Kom fra komfortseter i x5 og har komfortseter i xc70n.