Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FSD borte fra konfiguratoren

Startet av zbk, fredag 19. oktober 2018, klokken 12:12

« forrige - neste »

zbk

Hva skjer? Har de gitt opp? Frykter de en class-action lawsuit fra eksisterende kunder?

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Sulle

Mistenker at de ikke ønsker å levere ut titusenvis av biler som de senere må bytte datahjerne på gratis om 6 (Tesla-)måneder...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Øyvind.h

#2
Sitat fra: Sulle på fredag 19. oktober 2018, klokken 19:04
Mistenker at de ikke ønsker å levere ut titusenvis av biler som de senere må bytte datahjerne på gratis om 6 (Tesla-)måneder...
Den mest logiske og åpenbare forklaringen.
Alternativt er det ondskap og dommedag som ligger bak.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

DePe

Det er fortsatt tilgjengelig for dem som har AP2.0/2.5 inne på MyTesla.

Noen her uten AP som kan sjekke?

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Sitat fra: Sulle på fredag 19. oktober 2018, klokken 19:04
Mistenker at de ikke ønsker å levere ut titusenvis av biler som de senere må bytte datahjerne på gratis om 6 (Tesla-)måneder...

Hvis det var tilfellet, så kunne de bare justert prisen opp noe.

Tror nok mer at de innser at FSD kommer ikke om 6 måneder heller, husk at når AP3 er satt i produksjon, så er fortsatt ikke software skrevet til den. Og den skal ju ha en helt ny arkitektur, så basert på hvor lang tid det tok med å skrive software til AP2, så går det fort 2-3 år før ting er klart.

Det at alle som har kjøpt AP2 skal få AP3, er for å holde søksmålene borte. Vil sikkert virke. Men ikke kjøp ny Tesla om 6 måneder med AP3, for det går flere år før den matcher AP1 eller AP2, tror nå jeg. Slik det var med  oss som kjøpte AP2, fortsatt er den ikke fullt på høyde med AP1, nå to år etter lansering...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sulle

Tenker at steget fra AP2 til AP3 er mye mindre enn fra AP1 til AP2 ettersom det kun er en komponent som skal byttes ut, ikke hele pakken.

Det er uansett Tesla-måneder vi skal forholde oss til ...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

o.b.lix

Sitat fra: Sulle på lørdag 20. oktober 2018, klokken 12:03
Tenker at steget fra AP2 til AP3 er mye mindre enn fra AP1 til AP2 ettersom det kun er en komponent som skal byttes ut, ikke hele pakken.

?

Hovedkort med chip som har helt ny arkitektur og dermed trenger helt ny software, definerer du det som en komponent?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sulle

Er uansett en helt annen situasjon nå enn overgangen fra AP1 til AP2 der alt måtte lages fra bunnen av fordi Mobileye hoppet av.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

o.b.lix

Sitat fra: Sulle på lørdag 20. oktober 2018, klokken 13:13
Er uansett en helt annen situasjon nå enn overgangen fra AP1 til AP2 der alt måtte lages fra bunnen av fordi Mobileye hoppet av.

Jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror at lite av det de har laget av software til AP kan brukes opp igjen på direkten.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

HKS

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 20. oktober 2018, klokken 15:14
Sitat fra: Sulle på lørdag 20. oktober 2018, klokken 13:13
Er uansett en helt annen situasjon nå enn overgangen fra AP1 til AP2 der alt måtte lages fra bunnen av fordi Mobileye hoppet av.

Jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror at lite av det de har laget av software til AP kan brukes opp igjen på direkten.
Det er nok ikke helt riktig.
Mesteparten kan bare kompileres om, er ARM både på AP2 og kommende AP3, og ellers bruker de OpenCV og TensorFlow.
Tesla Model 3 Long Range

o.b.lix

Sitat fra: HKS på lørdag 20. oktober 2018, klokken 15:31
Det er nok ikke helt riktig.
Mesteparten kan bare kompileres om, er ARM både på AP2 og kommende AP3, og ellers bruker de OpenCV og TensorFlow.

Og mer til

Håper du har rett men tror det ikke, hvorfor skulle de da bygge egen prosessor?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

krl

Hvis ytelsen skal havne på det nivået det snakkes om, så må de nesten ha låst ned fleksibiliteten med tanke på konfigurasjon en del. F.eks. ved å skreddersy en ASIC for å kjøre en bestemt CNN-arkitektur ++. Da må det nok gjøres mer enn en ren kompilering. Antageligvis medfører det ny minnearkitektur også.

dypen

"dypen" Elbilforening medlem. X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA