Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Antall leverte biler

Startet av Radiobil1, torsdag 13. oktober 2011, klokken 11:10

« forrige - neste »

daggad

1) Uten ekstra kostnader
2) Bør være en selvfølge
3) Kan gå om skadene ikke er for store
4) Bør ikke være hans jobb
5) Hadde ikke jeg ville gjort..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Elmo

Jeg kan virkelig ikke se at det er ditt problem at bilen de hadde tenkt å levere til deg er blitt skadet før du fikk den.
Så "Hele køen av andre som venter på samme farge som din må flyttes, slik at du får den neste som kommer." må jo være ditt krav.
De flyttet jo leveransedatoer både frem og tilbake hele tiden så det kan ikke være noe problem for forhandleren heller.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

nyttblad

Fine innspill her. Har selv lurt på hvilke krav man kan stille forhandler. Det første spørsmålet jeg stilte meg selv var faktisk hvorfor kan ikke jeg få en annen bil hvis min er skadet. Hvorfor skal jeg da stille meg bakerst i køen som om jeg ikke hadde bestilt noe bil i utganspunktet når jeg har ventet allerede i 3-4 måneder.
Ønsker en Leaf pga størrelse og komfort og det er heller ikke aktuelt å overta "skadet" bil.
Har jo heller ikke lest eller hørt om andre her som er rammet av samme problem selv om selger sier at et uttall biler var skadet. Omtrent samtlige jeg har lest om her på tråden har fått bil før opprinnelig dato.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

bno

Fra jeg bestilt til jeg fikk bilen gikk det 3 uker og det var fargen jeg ønsket. Ta en telefon til Ålgårds auto. Har ganske mange biler stående. Kan hende en mulighet.

Aspiranten

Har du ingen dato i kontrakten?

Vi skrev kontrakt med levering garantert innen 31. desember 2011. Dersom du har en slik i kontrakten din så kan du kreve levering gjennom forbrukerrådet. Hvis ikke hadde jeg ringt en av de andre forhandlerene og forhørt meg om leveringstid. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli satt bakerst i køen, og det hadde forhandleren fått høre.
Nissan Leaf

fael

Nok en Leaf på veien. Skal overlevere bilen til kona om ca 30 min....og hun vet ikke at den er kommet ;D ;D
Hvit Nissan Leaf - 2012 modell
Hvit VW Caravelle - 1994 modell

gbzdoc

Sitat fra: Aspiranten på onsdag 15. februar 2012, klokken 23:02
Har du ingen dato i kontrakten?

Vi skrev kontrakt med levering garantert innen 31. desember 2011. Dersom du har en slik i kontrakten din så kan du kreve levering gjennom forbrukerrådet. Hvis ikke hadde jeg ringt en av de andre forhandlerene og forhørt meg om leveringstid. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli satt bakerst i køen, og det hadde forhandleren fått høre.

Spørs om de ikke påberoper seg Force Majeure da, hvis dette er helt utenfor forhandlerens kontroll.

Men de burde jo helt klart kaste seg rundt og gjøre hva de kan for ordne noe for kunden(e). Det ville ikke være mer enn normalt god kundeservice.

nyttblad

Heldigvis er ikke leveringstiden nå så ille og det ser ut som om det blir bil rundt slutten av mars/begynnelsen av april. Kunne fått bil et par uker tidligere ved bytte av farge. Nissan har lovet at de skal gjøre det de kan for å prioritere å få bilene gjennom systemet for de som er berørt.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

Olofm

Da er det endelig tid for å hente bilen. Skal til BNH på ski imorgen og hente ut den sorte Leafen jeg bestilte før jul. Gleder meg veldig til å bli elbilkjører :) :)
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Radiobil1

Hvor mange Leaf er levert totalt til nå?

Ladefabrikken

Sitat fra: Olofm på tirsdag 21. februar 2012, klokken 10:31
Da er det endelig tid for å hente bilen. Skal til BNH på ski imorgen og hente ut den sorte Leafen jeg bestilte før jul. Gleder meg veldig til å bli elbilkjører :) :)

Er du fornøyd med din nye elbil? Den gjør seg best i sort. Batmobil kaller min Fam bilen ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

snurre100

Sitat fra: Olofm på tirsdag 21. februar 2012, klokken 10:31
Da er det endelig tid for å hente bilen. Skal til BNH på ski imorgen og hente ut den sorte Leafen jeg bestilte før jul. Gleder meg veldig til å bli elbilkjører :) :)
Var det deg jeg møtte på vei fra Siggerud til Langhus.....
2020 Kia E-Niro

Olofm

Sitat fra: snurre100 på torsdag 23. februar 2012, klokken 20:54
Sitat fra: Olofm på tirsdag 21. februar 2012, klokken 10:31
Da er det endelig tid for å hente bilen. Skal til BNH på ski imorgen og hente ut den sorte Leafen jeg bestilte før jul. Gleder meg veldig til å bli elbilkjører :) :)
Var det deg jeg møtte på vei fra Siggerud til Langhus.....


Det var nok meg du møtte ja, ble litt overrasket, så jeg rakk ikke å hilse :)

Er meget fornøyd med min sorte Leaf etter to dagers bruk. Og det er mange nysgjerrige på arbeidsplassen som går rundt bilen der den står på en reservert plass med strøm ::)
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

snurre100

Sitat fra: Olofm på torsdag 23. februar 2012, klokken 20:57
Sitat fra: snurre100 på torsdag 23. februar 2012, klokken 20:54
Sitat fra: Olofm på tirsdag 21. februar 2012, klokken 10:31
Da er det endelig tid for å hente bilen. Skal til BNH på ski imorgen og hente ut den sorte Leafen jeg bestilte før jul. Gleder meg veldig til å bli elbilkjører :) :)
Var det deg jeg møtte på vei fra Siggerud til Langhus.....


Det var nok meg du møtte ja, ble litt overrasket, så jeg rakk ikke å hilse :)

Er meget fornøyd med min sorte Leaf etter to dagers bruk. Og det er mange nysgjerrige på arbeidsplassen som går rundt bilen der den står på en reservert plass med strøm ::)En ting må jeg si.Jævlig flott bil :D
2020 Kia E-Niro

ThinkyWinky

Fikk mitt røde romskip i går  ;D ;D ;D
Nå skal det kjøres gitt!!!
Lurer på hvor mye Thinken nå kommer til å bli kjørt  :D :D :D
Noen som vil kjøpe ThinyWinky eller???
Olav Berge, Stavanger
Rød Nissan Leaf 2012
ThinkCity 2001 (Sort)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA