Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software oppdatering

Startet av laric, tirsdag 09. oktober 2018, klokken 23:50

« forrige - neste »

laric

Bestilte service på min golf for første gang.
Fikk da beskjed om at de skulle oppdatere software for nødtelefon biten. Spurte da om de ikke oppdaterte all softwaren i bilen da jeg hørt att det kommet nyere software til bilen som skulle gjøre ting fungerer bedre.

Fikk da til svar at nei de oppdaterer kun software deler som er pålagt av produsenten (typ nødtelefonen) eller som direkte berører mine meldte feil. (Acc slår seg av ibland og autohold låser fast bilen så jeg knapt kan få den løs til tider)
Er det slik dere andre har opplevd det? Jeg ønsker få min bil oppdatert til seneste software når jeg har den på service.

dabis

Vil anbefale deg å påpeke disse "buggene" når du bestiller servicen. Da ser de ofte igjennom å ser om det har kommet en ny versjon. Ellers lever de på "hvorfor fikse noe som fungerer" å Nei VW er ikke som Tesla som lanserer nye funksjoner. Her er Solgt solgt. "autohold låser fast bilen" Er nok bare en kalibrering pga slitte klosser?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

nortrahof

Ikke alle bugs blir utbedret hos VAG. - Kun de som er helt innlysende og som går på bilens direkte fremdrift og sikkerhet.
Et eksempel er bug i GoM (Guess-o-meteret) der en vei og T/R burde vises på kartskissen! Det virker "bare" en gang - og man må slå av hele radioen for å resette. Dette var forhandleren enig i - og Møller som importør.

Fikk om lenge svar fra fabrikken etter flere purringer "at dette hadde de ikke tenkt å gjøre noe med" - til tross for bugen!

Derfor kan man ikke ha noen forhåpninger om at innmeldte bugs blir rettet på nyere versjon av SW!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA