Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dyrere tesla?

Startet av Orb, søndag 14. oktober 2018, klokken 16:57

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Neppe til særlig grad. Men om Tesla skulle slite litt med etterspørselen på S/X vil vi kunne se at Tesla kjører flere rentekampanjer, gjeninnfører gratis superlading, o.l.  Altså det er større sannsynlighet for at det er positivt for norske kunder.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

What-a-watt

Eller øke prisene?

Trolig har ventelisten på M3 for amerikanske kunder blitt betydelig redusert, og kan medføre at den ganske raskt vil bli tilgjengelig internasjonalt.

Nasatech

Er jo 0.25% på 75D ut dagen i dag og inventory en stund til. Er over 300 inventory for tiden, så tenker de satser på bra salg frem mot jul.

CaZpaH

Det er snakk om et skattefradrag kundene får. Så det skal ikke ha noe å si for de norske prisene.

Men det kan forsinke leveranser til Norge ved at tesla prioriterer hjemmemarkedet før nyttår når fradraget opphører.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Cobos

Fradraget opphører ikke, men kuttes til 0,5 i Q1-19 og Q2-19 og videre ned til 0,25 i Q3-19 og Q4-19.
Merk også at dette fradraget går på føderal inntektskatt, så krever en del i lønn for at det skal hjelpe, typisk fra $65 000+ året.
Men igjen ingen effekt på norske priser bortsett fra at Tesla typisk prioriterer opp de områdene med forsvinnende fordeler. Så mulig litt senere levering til Norge.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

JorEl

Tesla og GM er amerikanske, så jeg blir ikke overrasket om amerikanske myndigheter er med på og skrote hele ordningen, når Tesla og GM har brukt opp kvotene sine. Trump sin administrasjon og andre politikere som er glad i amerikanske arbeidsplasser vil komme under press om det gis mer skattelette til utenlanske produsenter. Jeg hadde nesten blitt flau på Trump sin vegne om det ikke skjer, han som skal hente jobber hjem igjen.
Spesielt Senatet som kun har 2 representanter fra hver stat kommer til å støtte det. Å være senator, og komme hjem til velgerne med en slik elendig ordning som dette er i ferd med å bli.
Dette har våpenindustrien utnyttet lenge. De sprer produksjon rundt om i alle stater, slik at det skal bli vanskelig å skjære ned..Bare se på Trumpen som gikk ut nå, og ikke ville ta bort våpensalg til Saudiarabia.
Håper ikke Saudi kjøper flere aksjer i Tesla...
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

tornaldo

Ser forøvrig ut til at prisene er satt opp en god del i dag. Hvorfor er ikke godt å si, men Model S/X ser ut til å ha økt med ca 15k+. Inventory bilene ser alle ut til å ha fått oppgradert AP, samt en fordelaktig prisstigning kontra helt nye.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

matsbue

Sitat fra: tornaldo på mandag 15. oktober 2018, klokken 17:24
Ser forøvrig ut til at prisene er satt opp en god del i dag. Hvorfor er ikke godt å si, men Model S/X ser ut til å ha økt med ca 15k+. Inventory bilene ser alle ut til å ha fått oppgradert AP, samt en fordelaktig prisstigning kontra helt nye.

For «mitt» design var det ca 6000,- opp tror jeg. Kanskje litt valutajusteringer? De fleste tillegg var opp mellom 500 og 1500. Men så ut som feilen med at mobilutgaven ikke inkluderte omkostninger er rettet, derfor gikk prisen opp ytterligere nesten 10.000 der. Renten er også oppe på 3.4%.

Øggen

Sitat fra: JorEl på mandag 15. oktober 2018, klokken 00:18
Bare se på Trumpen som gikk ut nå, og ikke ville ta bort våpensalg til Saudi arabia.
Håper ikke Saudi kjøper flere aksjer i Tesla...

Dei he slått seg på fotball no.....
https://www.tv2.no/sport/10145728/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Braxze

Sitat fra: matsbue på mandag 15. oktober 2018, klokken 17:54
Sitat fra: tornaldo på mandag 15. oktober 2018, klokken 17:24
Ser forøvrig ut til at prisene er satt opp en god del i dag. Hvorfor er ikke godt å si, men Model S/X ser ut til å ha økt med ca 15k+. Inventory bilene ser alle ut til å ha fått oppgradert AP, samt en fordelaktig prisstigning kontra helt nye.

For «mitt» design var det ca 6000,- opp tror jeg. Kanskje litt valutajusteringer? De fleste tillegg var opp mellom 500 og 1500. Men så ut som feilen med at mobilutgaven ikke inkluderte omkostninger er rettet, derfor gikk prisen opp ytterligere nesten 10.000 der. Renten er også oppe på 3.4%.

"mitt" design gikk også opp 6-7k :/

JorEl

Sitat fra: Øggen på mandag 15. oktober 2018, klokken 18:35
Sitat fra: JorEl på mandag 15. oktober 2018, klokken 00:18
Bare se på Trumpen som gikk ut nå, og ikke ville ta bort våpensalg til Saudi arabia.
Håper ikke Saudi kjøper flere aksjer i Tesla...

Dei he slått seg på fotball no.....
https://www.tv2.no/sport/10145728/
Glad jeg er Liverpool-gutt ;) Hadde Saudi kjøpt klubben i mitt hjerte, så hadde jeg fått et seriøst problem. Det må være det mest bakstreverske regime, som Vesten er venn med. :-1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA