Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

I-pace i 200km/h

Startet av daktari, tirsdag 25. september 2018, klokken 19:07

« forrige - neste »

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Vind

Sitat fra: daktari på tirsdag 25. september 2018, klokken 19:07
Slik ser det ut!
https://youtu.be/jZzNKtnjc4o
Ja - TeslaBjørn hadde det gøy der.  Han var veldig fornøyd med hvor stille den er, hvor godt den ligger på veien og kvaliteten på alt.  Han er også fornøyd med regenereringen - som er mye sterkere enn noe annet han har kjørt.  Han trodde han blendet noen med Matrix lys, men jeg tror det er mere overivrige trailersjåfører - har opplevd det før også - de tror de blir blendet.  Han er ikke så fornøyd med forbruket, men det har vi jo fått med oss allerede. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Øyvind.h

#2
Kult å se i videoen hvordan matrix-lysene jobber.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Gleder meg til de lysene. Trodde først det var insekter på linsen da d t ble mørkt!
Grunnen til at den ikke alltid blendet for trailerne var vel at hekken mellom kjørefeltene skygget for hovedlysene til trailerne, mens sjåføren sitter høyt hevet over hekken. 
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Hehe, ganske fornøyelig, men å kjøre i 200 km/t i mørket slik hadde ikke jeg turt.

RayBomb

Sitat fra: Tellus på tirsdag 25. september 2018, klokken 21:51
Hehe, ganske fornøyelig, men å kjøre i 200 km/t i mørket slik hadde ikke jeg turt.
Enig, wildlife hazard.


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

turfsurf

Ganske vanlig å kjøre i 200+ på Autobahn om natta. Sykt deilig med lite trafikk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Elbilensrekkevidde

Kommer det ny software oppdatering som gjør at man kan kjøre lengre pr lading ift å kjøre fort som Bjørn gjør i videoen sin? Vet noen her på forumet om dette kommer?

Når jeg prøvekjørte I-Pace i forrige uke så kjørte jeg i 110 på E18 veldig pent men med forbruk på 27. Vil gjerne ha ned forbruket. Tipper mellom 430 eller 450 km pr lading dersom jeg hadde fått blitt mer kjent med bllen.

Chimp

Ingen vet, blir bare spekulasjoner. Men å få ned forbruket bør være pri 1 for jaguar :)

Amatøren

Liten avsporing, men allikevel noe å fundere på:

Hvordan måles forbruket? Det er nemlig to måter som kan gi en del forskjell:


  • Kun fremdrifts måling - Det vil si det som går til motorene (selvfølgelig med fratrekk fra regenerering)
  • ALT som trekkes fra batteriet (minus regenerering). Da også varme, klima, vedlikeholdslading av 12 V batteri, radio, NAVI og annen elektronikk i bilen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

daktari

En annen fundering er jo hvorvidt de fortsatt holder av en betydelig buffer i toppen for å beskytte batteriet  - det er ingen mulighet for å stoppe lading under 100% SOC.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nordlands

Sitat fra: Amatøren på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 11:32
Liten avsporing, men allikevel noe å fundere på:

Hvordan måles forbruket? Det er nemlig to måter som kan gi en del forskjell:


  • Kun fremdrifts måling - Det vil si det som går til motorene (selvfølgelig med fratrekk fra regenerering)
  • ALT som trekkes fra batteriet (minus regenerering). Da også varme, klima, vedlikeholdslading av 12 V batteri, radio, NAVI og annen elektronikk i bilen.
Har skrevet svar i forbruk og rekkevidde tråden hvor dette innlegget passer inn...
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Einar_S

Sitat fra: RayBomb på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 05:59
Enig, wildlife hazard.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Man kan jo håpe at de treffer grillen og ikke frontruta!
http://lutzmoeller.net/Wild/Reh/Unfall/Wildunfall-Reh-BMW.JPG
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA