Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vinterhjul. Hvor blir de av?

Startet av What-a-watt, fredag 12. oktober 2018, klokken 18:05

« forrige - neste »

What-a-watt

Er det noen som har mottatt vinterhjul de bestilte sammen med bilen, og har fått dem levert i september/oktober? Fikk bil i slutten av september, men fremdeles ingen vinterhjul, og Tesla sier "vi har så mye å gjøre".

CaZpaH

Sitat fra: Whatwatt på fredag 12. oktober 2018, klokken 18:05
Er det noen som har mottatt vinterhjul de bestilte sammen med bilen, og har fått dem levert i september/oktober? Fikk bil i slutten av september, men fremdeles ingen vinterhjul, og Tesla sier "vi har så mye å gjøre".

Er vel sendt til nærmeste Vianor?

Mine ble iallefall sendt til Vianor nærmest min bopel. Ringte dit etter å ha snakket med Tesla og fikk satt opp dekkskifte der. Du får første dekkskifte gratis med bilen.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

What-a-watt

Når fikk du bilen, og når fikk du hjulene?

CaZpaH

Sitat fra: Whatwatt på fredag 12. oktober 2018, klokken 18:57
Når fikk du bilen, og når fikk du hjulene?

Bilen fikk jeg november 2017. Så bilen min ble levert på vinterhjul. Sommerdekkene var kort tid etter levert på Vianor. Ringte og fikk bekreftet at de var der. Husker ikke hvor lang tid det gikk mellom.

Men var Vianor-senteret som lå nærmest bopel og ikke nærmest Tesla-forhandleren (der jeg hadde hørt andre hadde fått dekkene sine sendt).
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

What-a-watt

Takk. Kjenner forsåvidt prosedyren, men spørsmålet gjelder biler levert i september 2018. På forespørsel om når vinterhjulene mine blir levert (via eller hos Vianor), så vet de det ikke.

Futurecar

Vi hentet også bilen i slutten av september. Har purret på dekkene mange ganger til tesla og vianor.  Fikk beskjed i forrige uke fra tesla at felgene var sendt til vianor på onsdag sist uke. Ringte vianor og idag de hadde fortsatt ikke mottatt disse. (Etter 1.5 uker)..

uvitende

Jeg fikk bilen levert i september, fikk melding på onsdag om at dekkene var mottat og registrert hos  Mitt dekkhotell Kokstad. Fikk meldingen fra mitt dekkhotell.

Jarletu

Hentet bilen 24 september i Drammen, fikk SMS om at dekkene var på Vianor(Grini) tirsdag 9okt,ringte umiddelbart og avtalte om legg for fredag 12 okt.
Hadde trengt de til høstferien men det funket fint uten ;)
Omlegging på Vianor var kjapt og greit.
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

Eirikvestfold

Hentet bilen i midten av september.
Fikk SMS fra vianor om at dekkene var klare for 2 uker siden ca.

Har hørt at en bråte dekk har stått fast i utlandet pga logistikk/administrative problemer. Kan virke som at det har begynt å løsne litt nå.

Morten1986

1 måned siden jeg hentet bilen i Drammen og jeg har fremdeles ikke fått vinterdekkene. Verken Tesla eller vianor kunne si noe om når disse kom da jeg snakket med de i går...

What-a-watt

Da kom akkurat meldingen om at hjulene var klare for henting hos Vianor.

Hasse79

Jeg fikk bil utlevert i juni, var inventorybil som stod på fabrikk produsert med 19 slipstream, men jeg avtalte 21 twin turbin ved kjøp. Bil kom til Norge med 19 hjul og de hadde ingen info om 21 og når jeg ville få dem. Jeg ga dem mine egne 21 turbin som jeg hadde kjøpt for å bruke som vinterhjul og tok ut bilen med disse påmontert. Har flere ganger etterpå etterlyst mine 21 twin turbin som jeg da har betalt for i bilprisen, men ikke fått dem ennå, tesla har ikke klart å gi meg noen info, kun bekrefte at de er bestilt. Tydelig at de ikke har helt kontroll her ...

Ellers er jeg veldig fornøyd med bilkjøpet!
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

Phantom3D

Mast på vinterdekk en 1 mnd nå.
Bare fått beskjed om at det er opprettet hastesak 3 ganger,  ikke fått noe konkret.
Veiene jeg kjører på er glatte kl 6-7. Bedt om refund og bestilt felger/dekk fra tredjepart.
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

Morten1986

Fikk melding for 3 dager siden om at dekkene var ankommet Vianor Grini. Første ledige time jeg kunne få var onsdag neste uke. Det passet dårlig da det er meldt snø på tirsdag. Forsøkte meg på drop in i dag, men kapasiteten der var helt sprengt. Fikk hentet ut dekkene og de kontaktet Vianor Ruud, hvor det var litt roligere. Kjørte bort dit og fikk byttet dekkene der i løpet av en time. Skuffende fra Tesla at det skulle ta 1 måned å få vinterdekkene etter at jeg hentet ut bilen, i tillegg det at jeg har kastet bort flere timer på det her i dag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA