Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan fälls för falsk marknadsföring

Startet av Joltus, fredag 12. oktober 2018, klokken 15:35

« forrige - neste »

jonas9

Har kjørt Leaf 30 kwt i 1,5 år og er kjempefornøyd med denne. Har ikke hatt 1 eneste problem med bilen, og årlige servicer på under 3000 kr. Ikke mye å klage på med andre ord. Om noen vil selge sin 40 kwt til spottpris så kan jeg være interessert i å kjøpe, skal følge med på finn framover. Men det er ikke noe stress, siden jeg er veldig glad i denne bilen. Bagateller omkring hurtiglading og rattstammer eller hva det måtte være bryr jeg meg ikke om, jeg er vel 185 cm og synes bilen er komfortabel. Jeg har kjørt turer på 300 - 500 km, men i det daglige kjører jeg 80 km pr dag og bruker ikke hurtiglading, og det utgjør 90 % av årlig kjørelengde, og sparer meg xx antall kr i bompenger og selvfølgelig drivstoff. Kundebehandling og pris og ventetid hos mitt Nissan verksted er også helt topp. Liker ikke helt at Tesla har serviceintervaller på 20000. Hva er grunnen til det med en elektrisk drivlinje? 30000 er mer passe.
"Polstring av interiør"... seriøst.. Prøvekjør en Leaf sier jeg. Sannsynligvis blir min neste bil en Leaf 60, men ikke før  om endel år. Evt. rett før staten begynner å innføre moms på elbiler.

2016 Nissan Leaf Acenta 30kWt

EV-FTW

"Polstring av interiør"... seriøst.. Prøvekjør en Leaf sier jeg.

Siden denne var rettet mot meg, så svarer jeg.

Har kjørt nye Leaf og min egen 30 kWt Leaf har jeg hatt i 2,5 år, kjørt 65000, så ja, grunnlaget for den kommentaren er god.

Leaf er full av billig plast inni. Nye Leaf er bedre, men fortsatt bak konkurrentene sine.

Men smak og behag. For noen betyr slikt ikke noen ting, for andre betyr det en god del.

Leaf kom ikke så bra ut i testen i Autofil nå nylig. Ble trukket for høyt forbruk, den kom vesentlig kortere enn antatt.
De klagde på plastikk i interiør, at det ikke var mulig å finne god sittestilling grunnet mangel på lengdejustering av ratt, og armlene som var alt for kort.

Får håpe de gjør store endringer når den kommer med større batteri.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jonas9

Hei Øystein,
joda du kan ha et poeng, det er forskjell på hvordan folk vektlegger sånne ting.
Med tanke på hva et bilhold koster i Norge så bryr ikke jeg meg så mye om det. Og gudene skal vite at det koster med fossilbiler som ryker sund, enten det er motor, girkasse, partikkelfilter, eller hva som helst derimellom.
Dette med "opplevd kvalitet" er noe som motorjournalister alltid har skrevet om, og som jeg aldri har skjønt så mye av. Det er litt som med tester av mobiltelefoner, testerne har andre kriterier enn det jeg har (oppdager jeg når jeg ser på de testede produktene i praksis).
2016 Nissan Leaf Acenta 30kWt

Joltus

Når vi bestilte launch Edition vår så ble det opplyst ladetid 40 minutt fra 0-80.

Er det noen som har tatt vare på denne lovnaden? I form av en brosjyre eller en annen skrevet variant?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA