Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering nov/des

Startet av Pilot, fredag 12. oktober 2018, klokken 07:26

« forrige - neste »

esimmy

Ble oppringt av Tesla i dag, fikk time fredag 14.12  :+1: :D
Bestillingen ble gjort den 12.10

Stylus

Og der fikk jeg også telefon fra delivery! Fredag neste uke blir en elektrisk merkedag for undertegnede  :D

zbk

Hmpf. Bilen min er fortsatt i Belgia. Estimert utlevering 22.desember lå inne i systemet. Misunnelig!  :-\
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

oggy007

Var ute i Kr.sand idag siden jeg alikevell skulle ut, og DER sto den! Bilen min! På vinterdekk, og med all plastikk av.. Men ikke levering før onsdag???
Er det normalt at de står utenfor sjappa så lenge??
Ganske klar for bil kan du si xD
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

rfagerdal

Sitat fra: zbk på torsdag 06. desember 2018, klokken 16:50
Hmpf. Bilen min er fortsatt i Belgia. Estimert utlevering 22.desember lå inne i systemet. Misunnelig!  :-\

Føler med deg, min står også nedi Belgia enda. Måtte ringe å høre hvor den var idag, veldig skuffende nyheter. Håper virkelig det blir julepresang. Tesla wallcharger klar og alt i garasjen idag...

oggy007

Sitat fra: rfagerdal på fredag 07. desember 2018, klokken 15:35
Sitat fra: zbk på torsdag 06. desember 2018, klokken 16:50
Hmpf. Bilen min er fortsatt i Belgia. Estimert utlevering 22.desember lå inne i systemet. Misunnelig!  :-\

Føler med deg, min står også nedi Belgia enda. Måtte ringe å høre hvor den var idag, veldig skuffende nyheter. Håper virkelig det blir julepresang. Tesla wallcharger klar og alt i garasjen idag...

Oi! Ja da er den lengre unna en min vertfall! :) Men har jo hørt om folk som får dem tålig fort, og Belgia er vell siste stopp før Norge?
Fikk Mail tidligere idag om at bilen «klargjøres» for levering :D Så da er det vertfall tålig sikkert jeg får den i løpet av uka, så kan vell ikke klage.. :)
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

Stylus

Nå nærmer det seg veldig for flere av oss her!  ;)
Dere som allerede har fått levert; når får man tilgang til å se bilen i tesla-appen?

Øyvind.h

Sitat fra: Stylus på tirsdag 11. desember 2018, klokken 16:41
Nå nærmer det seg veldig for flere av oss her!  ;)
Dere som allerede har fått levert; når får man tilgang til å se bilen i tesla-appen?
Når bilen er utlevert. Ca samme dag eller dagen etter.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

P85TMS

Hadde ny bil tilgjengelig i app før utleveringen var unnagjort.

Albedo

Jeg fikk min bil tilgjengelig i app ca 30 minutter før overlevering. (kan ha vært før, men jeg sjekket ganske ofte )

Stylus

Da skal jeg følge med frem mot levering. Kan ikke annet enn å glede meg voldsomt!  :+1:

Ser det blir registrert bra med biler om dagen!

zbk

Dårlige nyheter i dag. Det brenner et blått lys for levering før jul for noen av oss. Delivery jobbet visst med å informere de som blir påvirket.

Bilene som skal Belgia-Hirtshals-Stavanger sliter pga dårlig vær som gjør at flere båter fra Belgia mot Hirtshals har blitt utsatt, så det er visst en viss backlog av biler som ikke har kommet avgårde ennå. Selv om de kommer seg avgårde i nærmeste framtid skal det vel holde hardt at alle blir klar til utlevering før jul. Det kan med andre ord fort bli 2019 før jeg får bilen om ikke ting bedrer seg fort.  :'(

Om dette gjelder biler til hele landet vet jeg ikke.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

rfagerdal

#102
Det var veldig kjedelig å høre. Venter selv på levering i Stavanger men ikke hørt noe fra de enda, bortsett fra at levering kunne være 17ende og seinere. Krysser alt av fingrer og tær!

Sindregasland

Jeg venter også på utlevering i Stavanger. Enda ikke hørt noe, så får se hvordan det blir. 21.12.2018 er delvis bekrefta, men får se om det holder

Sindregasland

Sitat fra: zbk på tirsdag 11. desember 2018, klokken 22:43
Dårlige nyheter i dag. Det brenner et blått lys for levering før jul for noen av oss. Delivery jobbet visst med å informere de som blir påvirket.

Bilene som skal Belgia-Hirtshals-Stavanger sliter pga dårlig vær som gjør at flere båter fra Belgia mot Hirtshals har blitt utsatt, så det er visst en viss backlog av biler som ikke har kommet avgårde ennå. Selv om de kommer seg avgårde i nærmeste framtid skal det vel holde hardt at alle blir klar til utlevering før jul. Det kan med andre ord fort bli 2019 før jeg får bilen om ikke ting bedrer seg fort.  :'(

Om dette gjelder biler til hele landet vet jeg ikke.

Kan ikke se at dette skal ha så stor effekt på seileruta, da båter mellom Zeebrugge og Bremerhaven har samme rute. Her går båtene gjevnlig. For deretter å fortsette til Drammen..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA