Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering nov/des

Startet av Pilot, fredag 12. oktober 2018, klokken 07:26

« forrige - neste »

Stylus

Hvor er «liker» knappen!
Liker at det begynner å dukke opp biler. Ser ut som om antallet registreringer har begynt å ta seg opp litt om dagen og.
Så båten lå til kai i Drammen idag, og regner med det kom mange teslaer ut av den. Så et par bilfraktere laste på flere!

Lille Lance

Hvordan er opplevelsen med utlevering på Norges Varemesse (Lillestrøm)? Samlebånd eller er det mulig å få attention fra Delivery folk og nok tid til å se over bilen?  :police:
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Stylus

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 24. november 2018, klokken 06:42
Hvordan er opplevelsen med utlevering på Norges Varemesse (Lillestrøm)? Samlebånd eller er det mulig å få attention fra Delivery folk og nok tid til å se over bilen?  :police:

Dette er jeg også spent på! Satse på at noen skriver littt når erfaringene detter inn.
Jeg venter stadig på telefon fra delivery. Håper den kommer til uka!

Lille Lance

X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Stylus



Stylus

Den som venter på noe godt osv. Dette blir kjempemoro! Og om et par dager får vi kanskje noen betraktninger her rundt overlevering. Er glad det går an å glede seg såpass mye også i voksen tilstand!

Hvilken model venter du på?

Sindregasland

Jeg går og venter på på en TMX 75D type sort. Stod i Belgia ved bestilling (inventory), og skal vel etter planen motta før jul.

Albedo

Da var det min tur til å bli oppringt av delivery idag! Jeg får min X75D på Norges Varemesse onsdag 5.desember. Bestilte 11.oktober, nå har status vært uforandret på "ankommet havnen i Europa...." en liten evighet, så jammen på tide at det skjedde noe!

frodste

Da fikk jeg også telefon i dag om at X'en er lastet på skip og er på vei til Drammen. Antakeligvis er bilen(e) på RCC Passion som ankommer Drammen på fredag. Deretter skal den fraktes opp til Trondheim for min del, tipper det tar et par uker før bilen er min (jeg bestilte 15. sept.).

Stylus

Min står enda i Zeebrugge... må visst bare være tålmodig!

Sindregasland

Ser at Nordic ACE kom fra Zeebrugge til Drammen nå i kveld. Mulig den har våre biler ombord  :o


zbk

Bilen min skulle visst fra Belgia, til Hirtshals og så direkte til Stavanger for å unngå transportflaskehalser i Norge. Drar forhåpentligvis fra Hirtshals på søndag. Får kanskje utleveringsdato bekreftet i løpet av neste uke får jeg håpe. Samme båt skulle visst også levere biler i Kristiansand og Bergen såvidt jeg forstod.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Stylus

@sindregasland, kult at du har en X på vei! Jeg venter på en midnight silver S75D.
Og takk for at du også følger med på båttrafikken. Jeg regner med Tesla jobber iherdig for at alle bilene skal bli levert i desember. Jeg er hvertfall meget klar for å få den før jul. Forhåpentlig før 15.des! Da er jeg billøs

LarsO21

Noen som har erfaring med forsinkelser hos Delivery?

Jeg fikk telefon fra Delivery om at jeg kunne hente bilen min på torsdag 28.12.

Ble imidlertid kontaktet dagen før levering om at bilen ikke var helt klar enda og at de skulle ringe for å avtale ny time. Har ikke hørt noe enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA