Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering nov/des

Startet av Pilot, fredag 12. oktober 2018, klokken 07:26

« forrige - neste »

Lille Lance

Bestilte X den 12.sept. Da stod det levering Nov på weben. Senere har Tesla Rud sagt levering ca midten desember, men på MyTesla står det sen November / des.

PS: Var innom Tesla Rud igår og hørte noen snakket om at hvis du bestiller nå, får du bilen i midten av des. Der må jeg ha hørt feil, eller? ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

matsbue

Hvor kan man se denne statusen (hvor bilen er)? Logger jeg inn på Min Konto på Tesla sine sider står det bare «Du vil bli kontaktet av en Tesla leveringsspesialist for å tilrettelegge for betaling og levering av din Model X.» Har pr telefon fått opplyst at bilen ble produsert ferdig 26/10 og planlagt levering i månedsskiftet November/Desember.

Stylus

Sitat fra: matsbue på lørdag 03. november 2018, klokken 08:15
Hvor kan man se denne statusen (hvor bilen er)? Logger jeg inn på Min Konto på Tesla sine sider står det bare «Du vil bli kontaktet av en Tesla leveringsspesialist for å tilrettelegge for betaling og levering av din Model X.» Har pr telefon fått opplyst at bilen ble produsert ferdig 26/10 og planlagt levering i månedsskiftet November/Desember.

Hos meg står det følgende:


Kjøretøyet ditt

Model S 75D Vis spes
Understellsnummeret ditt er XXXXXX
Beregnet leveringstid: Sen november - Desember
Hva nå?

Din Tesla har blitt bygget og er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA. Lær mer om Tesla Se videopresentasjoner.

Har du spørsmål om bestillingen din? Ta kontakt med leveringsteamet vårt på DeliveryNO@tesla.com



Får jevnlige mailer med små tips til hvordan livet med Tesla skal bli også. Idag fikk jeg en mail om hvordan peronalisere bilen.

Stylus

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 03. november 2018, klokken 06:42
Bestilte X den 12.sept. Da stod det levering Nov på weben. Senere har Tesla Rud sagt levering ca midten desember, men på MyTesla står det sen November / des.

PS: Var innom Tesla Rud igår og hørte noen snakket om at hvis du bestiller nå, får du bilen i midten av des. Der må jeg ha hørt feil, eller? ...

Kan kanskje være de snakket om bestilling av Inventory? Da er det sannsynlig at de har mange biler på vei som er klare for levering i desember tror jeg. Hjemmesiden til Tesla sier sen februar levering ved bestilling nå.

Lille Lance

Sitat fra: Stylus på lørdag 03. november 2018, klokken 09:22

Kan kanskje være de snakket om bestilling av Inventory? Da er det sannsynlig at de har mange biler på vei som er klare for levering i desember tror jeg. Hjemmesiden til Tesla sier sen februar levering ved bestilling nå.
Ja, selvsagt var det Inventory de snakket om. Man får bilen kjapt da, hvis det finnes Inventory som matcher egne ønsker. Synd at denne Inventory siden forsvant fra nettet. Den var interessant å følge med på.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Min X var ferdig produsert 8.okt men fortsatt står det " ... er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Shit ass, bilen må ha kommet på et skikkeølig somletog siden den fortsatt ikke har kommet fra. 4 uker til å kryss USA, den har iallefall ikke blitt sendt med Musk sin Hyperloop  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Lille Lance

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 03. november 2018, klokken 11:35
Min X var ferdig produsert 8.okt men fortsatt står det " ... er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Shit ass, bilen må ha kommet på et skikkeølig somletog siden den fortsatt ikke har kommet fra. 4 uker til å krysse USA, den har iallefall ikke blitt sendt med Musk sin Hyperloop  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Pilot

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 03. november 2018, klokken 11:35
Min X var ferdig produsert 8.okt men fortsatt står det " ... er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Shit ass, bilen må ha kommet på et skikkeølig somletog siden den fortsatt ikke har kommet fra. 4 uker til å kryss USA, den har iallefall ikke blitt sendt med Musk sin Hyperloop  8)

Ring Delivery. Min har status «på vei til havnen i USA», men er nå på båt til Belgium.

Recursos

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 03. november 2018, klokken 11:35
Min X var ferdig produsert 8.okt men fortsatt står det " ... er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". Shit ass, bilen må ha kommet på et skikkeølig somletog siden den fortsatt ikke har kommet fra. 4 uker til å kryss USA, den har iallefall ikke blitt sendt med Musk sin Hyperloop  8)

Status på min bestilling endret seg som følger:
5.10 - ferdig produsert og i transitt fra fabrikk til havn
19.10 - på båt til Europa
29.10 - ankommet Europa og venter på transitt til utleveringssted (antar dette er Zeebrugge->Bremerhaven->Drammen?)

Levering nov-tidlig desember ifølge mytesla
2015 - Leaf Nordic 6,6kW

Stylus

Skipet "Tonsberg" er på vei til Baltimore med ETA 9.nov, så hvis bilene våre ikke allerede er på vei over dammen får vi håpe de skal med den!

Lille Lance

Hvis man hører med Tesla Delivery, så har vel de fasiten? (hvis de tar telefonen ..) :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Stylus

Var på nippet til å ringe, men tenkte jeg ikke skulle mase. Og idag har statusen blitt «Din Tesla er lastet på et skip og på vei til Europa». Tålmodighet lenge leve! Alltid bra  med sånne oppdateringer!

Lille Lance

#27
Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa.   :D
Bestilt 12. sep, ferdig produsert 8.oktober
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Magga

Jeg spurte hos Tesla idag og min X (bekreftet 10.okt, ferdig produsert ca 23.okt) befinner seg visstnok i Europa allerede selvom det står på my Tesla at den er på vei over dammen. Har levering sent nov - des ifølge my Tesla.

Stylus

Sitat fra: Magga på onsdag 07. november 2018, klokken 11:56
Jeg spurte hos Tesla idag og min X (bekreftet 10.okt, ferdig produsert ca 23.okt) befinner seg visstnok i Europa allerede selvom det står på my Tesla at den er på vei over dammen. Har levering sent nov - des ifølge my Tesla.

Dette lover godt! Min var ferdig produsert rundt 20.okt. Kanskje den også har kommet til Europa allerede. Også jeg som hadde tenkt å ikke mase på delivery...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA