Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering nov/des

Startet av Pilot, fredag 12. oktober 2018, klokken 07:26

« forrige - neste »

Pilot

Bilen er nå produsert med estimert levering sen november/desember.

Noen som vet fra hvilken havn bilene sendes? Delivery nevnte at bilen skal innom Zeebrugge før Norge.

Mobileum

Stemmer. Vanligvis tog til Baltimore, båt til Zeebrugge, båt til Drammen, ofte via Bremerhaven. Sånn cirka.... :D
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4

Stylus

Sitat fra: Pilot på fredag 12. oktober 2018, klokken 07:26
Bilen er nå produsert med estimert levering sen november/desember.

Noen som vet fra hvilken havn bilene sendes? Delivery nevnte at bilen skal innom Zeebrugge før Norge.

Min er under produksjon, men estimert leveringstid da jeg bestilte var desember. Når dukket det opp estimert tid på mytesla? Står ingenting nå.

Pilot

Sitat fra: Stylus på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 16:21

Min er under produksjon, men estimert leveringstid da jeg bestilte var desember. Når dukket det opp estimert tid på mytesla? Står ingenting nå.

Bilen gikk i produksjon 23.9. og fikk estimert sen nov/des 12.10. samtidig med beskjed om at den er på vei fra fabrikken.

Stylus

Sitat fra: Pilot på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 20:58
Sitat fra: Stylus på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 16:21

Min er under produksjon, men estimert leveringstid da jeg bestilte var desember. Når dukket det opp estimert tid på mytesla? Står ingenting nå.



Bilen gikk i produksjon 23.9. og fikk estimert sen nov/des 12.10. samtidig med beskjed om at den er på vei fra fabrikken.

Takk skal du ha. Da får jeg smøre meg med litt mer tålmodighet. Sjekker mytesla alt for ofte! Men sånn er det vel å glede seg som et barn.

Stylus

Sitat fra: Pilot på fredag 12. oktober 2018, klokken 07:26
Bilen er nå produsert med estimert levering sen november/desember.

Noen som vet fra hvilken havn bilene sendes? Delivery nevnte at bilen skal innom Zeebrugge før Norge.

Ble oppringt av Tesla på fredag med beskjed om at bilen er på vei ut fra Fremont fabrikken og med estimert levering i midten av eller slutten av desember. På mytesla ble det igår forandret til sent november - desember. Hvem skal jeg stole på?

What-a-watt

Vil tro mest på selger. Tesla-biler har en evne til å leve sitt eget liv når det gjelder ankomst til Norge, og MyTesla er notorisk upålitelig. Nå er slutten av desember også slutten på regnskapsåret for Tesla, og med historikken i bakhodet kommer det til å bli et kjemperace i denne måneden.

Stylus

Sitat fra: Whatwatt på søndag 21. oktober 2018, klokken 11:26
Vil tro mest på selger. Tesla-biler har en evne til å leve sitt eget liv når det gjelder ankomst til Norge, og MyTesla er notorisk upålitelig. Nå er slutten av desember også slutten på regnskapsåret for Tesla, og med historikken i bakhodet kommer det til å bli et kjemperace i denne måneden.

Jeg får mentalt forberede meg på sent desember eller tidlig januar bare for ikke å bli skuffet.
10dager fra bekreftet bestilling til ferdig produsert er raskt da! Frakt er vel vesentlig tregere. Så innom teslastats og det er veldig tydelig som du sier ja. Enden av kvartalene er det voldsomme leveranser.

matzer

Av erfarenhet så kan jag bara säga att ni får förbereda er på vad som helst, Tesla är allt annat är förutsägbara. Jag beställde min TMX100 i början av juli och fick besked om att den "med lite tur" skulle levereras i slutet av augusti, annars "definitivt i september". Efter flera nya besked med ständigt nya datum så har jag fortfarande inte fått den och nu har de sagt att den kan dröja till december. Jag har dock fått en melding på MyTesla om att den är på väg till Europa så jag vill ju hoppas att jag inte borde vänta 1-2 månader till iaf.

Stylus

Det hørtes ikke hyggelig ut! Håper virkelig det er unntaksvis at slikt skjer. Og krysser fingre for at vi får biler raskt alle mann!

frodste

Min TMX har levering sent Nov. - Desember, og bilen ble bygget tidlig oktober.

Delivery svarte i går at bilen stod i havn for å bli losset på skip.

Hadde forhåpninger om at bilen skulle losses på TAMESIS som gikk fra Baltimore i dag, men bilen står fortsatt som "Your Tesla has been built and is in transit from our Fremont factory to the port within the United States.".

Noen av dere med samme leveringsestimat som har fått en oppdatering på at bilen er på skip over til Europa?


P85TMS

#11
-

Albedo

Min TMX har også levering sent Nov. - Desember, og bilen ble bygget i oktober - etter bekreftet bestilling 11.oktober.  Videre "er i transitt fra Fremont-fabrikken vår til havnen i USA". En fyr fra Delivery ringte meg i forrige uke og sa at det ble tidlig i desember, hadde ikke noen eksakt dato, men lurte på om jeg var bortreist noen dager på den tiden osv.

Da jeg spurte om det ble i Drammen (jeg bor i Oslo), antydet han at det kanskje kom til å bli et "annet sted, nærmere enn Drammen". Virker som Tesla også denne gang planlegger å levere ut veldig mange biler mot slutten av kvartalet, håper det går bra likevel.

frodste

Sitat fra: P85TMS på torsdag 01. november 2018, klokken 19:05
Jeg har "November - tidlig desember", og status "Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet." Bygget siste dagene i september.. :o

Heldige du! Min bestilling ble bekreftet 18. sept., og bygget rundt to uker etterpå, så da var jeg sikkert på håret for sent ute å få bilen min sendt med forrige skip.

Stylus

#14
Sitat fra: frodste på torsdag 01. november 2018, klokken 11:47
Min TMX har levering sent Nov. - Desember, og bilen ble bygget tidlig oktober.

Delivery svarte i går at bilen stod i havn for å bli losset på skip.

Hadde forhåpninger om at bilen skulle losses på TAMESIS som gikk fra Baltimore i dag, men bilen står fortsatt som "Your Tesla has been built and is in transit from our Fremont factory to the port within the United States.".

Noen av dere med samme leveringsestimat som har fått en oppdatering på at bilen er på skip over til Europa?

Har samme estimat enda. Det gikk idag over fra å stå på engelsk til norsk, men samme tidsrom. Bør vel kanskje bli shippet avgårde snart hvis det skal holde. Samtidig virker det som om myTesla er meget upålitelig etter hva jeg leser rundt på forumet her, så vi får krysse fingrene for st bilene våre er på vei!

Finnes det forresten noen muligheter for å spore bilene mer nøyaktig enn gjennom myTesla?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA