Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

DS3 vs KIA e-Niro

Startet av SMO_1, fredag 12. oktober 2018, klokken 01:17

« forrige - neste »

tugit

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 29. oktober 2018, klokken 12:50
Nå som prisen til e-niro er kommet og som viser seg at bos tar 30 000 i egen lomme i forhold til priser i andre land, flere som frykter de kommer til å gjøre det samme med ds3?
Får bare håpe at leaf 60 kommer til sommeren slik at det blir litt konkuranse

I utgangspunktet ingen grunn til å tro at BOS ikke skviser hver eneste krone de kan ut av folket, men om strategien de har lagt med prising av eNiro feiler totalt kan det vel hende DS3 blir priset mer likt som i andre land.

batterimannen

#16
Etter å ha sett prisen på e-Niro så regner jeg enten med at vi venter på DS 3, eller kjøper en brukt Ampera-e. Kanskje Nissan Leaf kommer med nytt batteri før DS 3? Da kan det hende det blir Leaf... Ikke lett dette med el-bil og lav levering. Hadde vi ikke hatt barn (+barnevogn) hadde jeg nok hoppet på i3 120Ah.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

arthur

Hvis det er riktig som det her hevdes så er det vel bare å bestille en bil i utlandet og importere denne selv? For 30.000 så gidder man vel å bruke en feriedag til det vil jeg håpe.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Softblue

Det er så lite aktivitet her på DS3 forumet, så jeg tror den vil floppe. Særlig om Citroen C4 kommer med større batteri, så jeg teller på knappene om jeg bare skal avbestille.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Roy Aasen

Hvilken aktivitet venter du??
Bilen er vist som den blir levert.. Kommer med neste høst hvis en skal tro på det.
Alt er kjent, bare å vente på å få lagt inn bestillingen.

Skulle den floppe..så er det bare fint, så lenge jeg får kjøpt ett stykk.


Daniel_0007

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 29. oktober 2018, klokken 20:00
Hvilken aktivitet venter du??
Bilen er vist som den blir levert.. Kommer med neste høst hvis en skal tro på det.
Alt er kjent, bare å vente på å få lagt inn bestillingen.

Skulle den floppe..så er det bare fint, så lenge jeg får kjøpt ett stykk.

problemet er jo at den ikke har no it faktor, batteri størrelse er litt meh, størrelsen ganske liten og hvis pris blir for nærme e-niro og høyre enn kona så tror jeg mange hopper av, virker som salgspunktet er innvendig luksus men er ikke derfor folk flest har satt seg på lista, virker som folk tror det blir en elbil til 300k med grei rekkevidde, prismessig kommer nok mer på nivå med i3 vil jeg tippe, annet problem i norge så har franske biler litt dårlig rykte og mer status å kjøre en bmw enn noe fransk.
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

#21
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 29. oktober 2018, klokken 20:24
Sitat fra: Roy Aasen på mandag 29. oktober 2018, klokken 20:00
Hvilken aktivitet venter du??
Bilen er vist som den blir levert.. Kommer med neste høst hvis en skal tro på det.
Alt er kjent, bare å vente på å få lagt inn bestillingen.

Skulle den floppe..så er det bare fint, så lenge jeg får kjøpt ett stykk.

problemet er jo at den ikke har no it faktor, batteri størrelse er litt meh, størrelsen ganske liten og hvis pris blir for nærme e-niro og høyre enn kona så tror jeg mange hopper av, virker som salgspunktet er innvendig luksus men er ikke derfor folk flest har satt seg på lista, virker som folk tror det blir en elbil til 300k med grei rekkevidde, prismessig kommer nok mer på nivå med i3 vil jeg tippe, annet problem i norge så har franske biler litt dårlig rykte og mer status å kjøre en bmw enn noe fransk.

Har satt meg på liste fordi jeg satser på at den blir billig (eller heter det prisgunstig nå om dagen?). Blir det for dyr vil jeg heller gå for en brukt Ampera-e eller noe... e-Niro prisen var høstens antiklimaks

Edit: Innvendig design synes jeg ser bra ut, utvendig så er det både tommel opp og tommel ned (haifinnen... wtf?). https://www.youtube.com/watch?v=lMa089_QIBc
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Jeg tror DS3 blir en billig elbil og derfor blir den populær i Norge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA