Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Polestar Space  (Lest 11978 ganger)

TM

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Polestar Space
« Svar #60 på: Fredag 15. Mai 2020, klokken 06:24 »
Det er første gang jeg har hørt om bekymring for at bilen blir lavere med årene. Dette til tross for at jeg så langt opp i årene at jeg sikkert har blitt en cm lavere selv også 😉

Electric cars in Norway

• Gold Member
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
« Svar #61 på: Tirsdag 19. Mai 2020, klokken 20:47 »
Var innom Oslo showroom igjen i dag. De pusser opp utvendig med stillaser som trekker ned :-1: men betjeningen der er så hyggelige at det oppveier oppussingen som ble rigget opp når de hadde stengt i korona shut down :+1:

Inne var de to samme bilene. Men den el mc fra CAKE var ikke der når jeg var der sist. Den mc var tøff med øhlins demper.

Første P2 utleveres i juni/juli? (Husker ikke helt). Jeg trodde det var august. Flotte biler både P2 og P1. Noen P1 bilder...og et P2 begge gjennom vinduene :-1:.

Bare Oslo og Beijing nå vel med showroom men det kommer nye lokaler i Trondheim og Bergen (eller Stavanger?) Husker ikke...

De var veldige flinke med smitte vask der og vasket etter alle steder  jeg tok på bilene :+1: dyktige de som jobber der :+1:

Stikk innom der når dere har god tid en dag.

Det er vel verdt turen å stå der å drømme om de to flotte bilene, sitte inne i bilene, se under og lukke opp frunk/trunk og trykke på alle knappene:+1:
« Siste redigering: Tirsdag 19. Mai 2020, klokken 21:11 av Electric cars in Norway »

Electric cars in Norway

• Gold Member
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
« Svar #62 på: Tirsdag 19. Mai 2020, klokken 22:11 »
Tror ikke denne videoen med heftig P2 kjøring har blitt lagt ut her inne. Jeg fant den på den svenske fb Polestar siden nå nettopp. Flere bil merker på denne videoen.

Tre uker gml video. Umulig å forstå hva de sier.

https://youtu.be/90ObVe-WAs0

eSaab

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #63 på: Onsdag 20. Mai 2020, klokken 14:29 »
En 27 min lång intervju från Polestar HQ i Göteborg om bl.a. säkerheten

https://www.youtube.com/watch?v=NvJC4XhBGRQ

mroek

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #64 på: Onsdag 20. Mai 2020, klokken 14:40 »
En 27 min lång intervju från Polestar HQ i Göteborg om bl.a. säkerheten

https://www.youtube.com/watch?v=NvJC4XhBGRQ

Ikke noe nytt, i grunnen. Det ble bekreftet at AVAS ikke kan slås av, og stabilitetskontrollen kobles aldri ut, selv i sportsmodus. Selvkjøring er heller ikke et mål eller planlagt.

I chatten var det mange spørsmål om levering og demobiler, men alle fikk det vage standardsvaret "i sommer". Kan ikke fatte hvorfor de ikke kan være litt mer spesifikke. Det er jo ikke slik at det er helt umulig å vite når de første bilene kommer, de burde i hvert fall kunne svare med et antatt ukenummer (med et slingringsmonn på et par uker). Begrepet "i sommer" er i prinsippet alt mellom uke 23 og uke 36.