Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Polestar Space

Startet av eSaab, torsdag 11. oktober 2018, klokken 14:41

« forrige - neste »

gekko300

Det er kanskje som å banne i kirka, men jeg foretrekker utseendet på Polestar 2...

eSaab


Rolf Gjerdsjø

Er det noen som har noen anelse om den hvite Polestar 2'en som var i Oslo tidligere fremdeles står utstilt? Vurderer sterkt å bestille, men skulle gjerne ha sett den i levende live først.  :)
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Roy Aasen

Polestar space i Oslo er stengt på ubestemt tid pga av det berømte viruset. Bilene står vel der, men det  er kun en antagelse.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: Roy Aasen på fredag 03. april 2020, klokken 16:44
Polestar space i Oslo er stengt på ubestemt tid pga av det berømte viruset. Bilene står vel der, men det  er kun en antagelse.

Fikk beskjed om at det var stengt på chatten, men tok sjansen på å legge inn bestilling allikevel. Ser ikke at det kommer noen bedre alternativer innen september likevel.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D


Electric cars in Norway


Roy Aasen

Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 03. april 2020, klokken 14:14
Er det noen som har noen anelse om den hvite Polestar 2'en som var i Oslo tidligere fremdeles står utstilt?

Da er showroom åpnet igjen i Oslo. Les Polestar's hjemmeside for nærmere informasjon.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Roy Aasen på onsdag 29. april 2020, klokken 16:32
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 03. april 2020, klokken 14:14
Er det noen som har noen anelse om den hvite Polestar 2'en som var i Oslo tidligere fremdeles står utstilt?

Da er showroom åpnet igjen i Oslo. Les Polestar's hjemmeside for nærmere informasjon.

Herlig, da skal jeg snart innom der igjen.

mroek

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 29. april 2020, klokken 23:00
Herlig, da skal jeg snart innom der igjen.

Hadde du giddet å måle et par ting når du er innom? Jeg skulle likt å vite høyden fra bakken og til sitteputen i forsetene (gjerne også baksetet). Helst med setet i både høyeste og laveste posisjon, og siden dette er en bil med luftfjæring som siger sammen, så hadde det vært fint om du målte ca hva bakkeklaringen var under målingen.

Et annet mål som er interessant er høyden fra sitteputen i baksetet og opp til taket, sånn ca der hodet til en person havner (litt bak der glasstaket ender?). Sitteputen vil jo synke litt sammen når noen sitter i setet, så dette vil jo bli et minimumsmål (som er det jeg er interessert i).

Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

gekko300

Sitat fra: mroek på torsdag 30. april 2020, klokken 00:09... og siden dette er en bil med luftfjæring som siger sammen...

Denne bilen har ikke luftfjæring...

mroek

Sitat fra: gekko300 på torsdag 30. april 2020, klokken 08:27
Sitat fra: mroek på torsdag 30. april 2020, klokken 00:09... og siden dette er en bil med luftfjæring som siger sammen...

Denne bilen har ikke luftfjæring...

Utstillingsmodellen har det. Det er ikke en produksjonsbil som står der.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Øyvind.h

Stål siger under last. Luft holder normalt nivået. Men parkert og avslått er det mulig luft også siger under last, så da blir måling av utstillingsbil med last lik som for stål.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mroek

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 30. april 2020, klokken 10:04
Stål siger under last. Luft holder normalt nivået. Men parkert og avslått er det mulig luft også siger under last, så da blir måling av utstillingsbil med last lik som for stål.

Det er blitt skrevet (husker ikke hvor) at utstillingsbilen siger gjennom dagen, og må "pumpes" opp igjen regelmessig (uten at jeg vet hvor ofte, tror jeg leste at de må gjøre det daglig). Det betyr kanskje at systemet ikke er aktivt hele tiden, og må manuelt aktiveres av de som jobber der ved behov.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

eSaab


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA