Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Polestar Space

Startet av eSaab, torsdag 11. oktober 2018, klokken 14:41

« forrige - neste »

eSaab

#30
Besökte Göteborg och såg P2, den var mycket fin.
Läs mer här
https://alltomelbil.se/elbilen-polestar-2-pa-turne-forsta-titten-i-frunken/

Egna bilder
















Chimp

Klarer du sammenlikne bagasjeromsstørrelsen med en bil?

Det jeg lurer mest på er egentlig hvordan i all verden de skal klare 500 km WLTP med 245 brede felger 19 og 20 tommer, bygd av stål og uten at den ser ekstremt aerodynamisk ut. Jeg tror dessverre ikke det rimer med 73kwh utnyttbart batteri, ref biler som er hakket større som i-pace etron og eqc. Dette er ikke en tesla i aerodynamikk, ei heller er plattformen bygget utelukkende for elbil.

Jeg avventer å melde meg av, håper de drar et ess opp av ermet eller lanserer en svært god hurtigladeløsning som kan kompensere for rekkevidden

eSaab

#32
Polestar 2 är en hatchback och om man dessutom fäller baksätena så får man en halvkombi som ger mer än dom 404 liter (VDA) då man inte fälllt dem + extra utrymme under en lucka i bagageutrymmet samt 34 liter i frunken (front bagage)


här kan man jämföra med tesla3
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/avdngg/comparing_the_polestar_2_to_the_model3/

Mer bilder från Göteborg
https://www.instagram.com/polestarcars/

Mer om etableringen i Norge
https://www.polestar.com/press-release/2019/05/09/polestar-builds-momentum-in-norway

Film från polestar road tour stockholm
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20190608/helgfilm-antligen-en-total-genomgang-av-polestar-2/

eSaab

#33




eSaab

#37
Video från polestar space i Oslo
Från 25 oktober 2019 med Produktsjefen for Polestar 2, Beatrice Simonsson

https://m.youtube.com/watch?v=BheJC8NdqSk

Interior & features
https://m.youtube.com/watch?v=UjHZJByIa8o



Tech info
https://m.youtube.com/watch?v=4Y7gSdzCJqY

eSaab


haggen

Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

haggen

Merk: jeg er ingen racer kjører og er heller ikke noen ekspert på forkjellige tekniske løsninger.
Men slik jeg oppfatter det er dette en demonstrasjon av hvor presis styring og understell oppfører seg i ulike sitasjoner med akselrasjon og bremsing osv. Tenker spesielt at torque vectroring spiller en rolle her ved at den ikke kobler fra ene hjulet på en aksling når man svinger, men balanserer kraften perfekt. Da slipper man draget i rattet jeg har erfart mange ganger i tidligere og nåværende bil ved kraftig akselrasjon og sving samtidig. Det ser iallefall heftig ut i hendene på en proff!!
Bmw i3 2014-2017
Volvo V60 plinn hybrid 2017-2020
Mercedes EQC AMG Edittion Juni 2021

eSaab


eSaab




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA