Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakseteplass

Startet av Jørgen von Schnellfahrer, mandag 27. juli 2020, klokken 17:03

« forrige - neste »

Jørgen von Schnellfahrer

Prøvesatt bilen på Solsiden i Trondheim idag. Førsteinntrykk er jo soid og god kvalitet. En skikkelig drivers car, så lenge man sitter i et forsetet. Bagasjeplass også bra.

Men bakseteplassen da...
Standard testen med å sitte bak meg selv feiler spektakulært. Har langt bedre plass til knærne  i baksetet i min kia  soul.

Hvilken opplevelse har dere andre om baksetet på polestar 2? Tar jeg helt feil eller er ikke baksetet viktig for en typisk polestar-kunde?

Hadde jeg ikke hatt unger som innimellom skulle være med i bilen ville nok polestar havnet høøyt oppe på lista. Men jeg er kanskje ikke kunden de retter seg mot.  Trur jeg fortsatt avventer til enyaq..

Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

Roy Aasen

Nå interesser jeg meg ikke for baksete plass😊.
Men jeg prøvesatt bak meg selv bare for å ha gjort det, og hadde helt grei plass. 180cm høy og 34" i lortfallet.

Kommer jo også annpå hvordan skrotten er bygget og om man sitter som en sekk eller som ett spett bak rattet.

alagerqv

Jeg er 190cm høy, og det er overlevbart å sette førersete ett lite knepp frem i forhold til optimal stilling, og samtidig overleve "bak seg selv" i baksetet. Men baksetet er ikke veldig stort, føles omtrent som på en Golf, uten å ha målt.

Jeg håper jeg kan få prøvd både Polestar 2 og Mustang Mach-E før levering av Polestar 2 skjer, så jeg evt kan droppe den om Mustang´en er mye større.

telcontar

Sitat fra: alagerqv på mandag 27. juli 2020, klokken 19:21
Jeg er 190cm høy, og det er overlevbart å sette førersete ett lite knepp frem i forhold til optimal stilling, og samtidig overleve "bak seg selv" i baksetet. Men baksetet er ikke veldig stort, føles omtrent som på en Golf, uten å ha målt.

Jeg håper jeg kan få prøvd både Polestar 2 og Mustang Mach-E før levering av Polestar 2 skjer, så jeg evt kan droppe den om Mustang´en er mye større.

Jeg har prøvesittet i begge, PS2 og Mach-E. Sistnevnte har mer plass, akselavstand er jo tross alt 298cm mot 273.5cm.

Rolf Gjerdsjø

Prøvesatt bilen i Polestar Space, og ungene sitter fint bak meg (1,87). Eldstemann er 6 år, og det er noen år til det skulle bli trangt bak for ham ennå.
2020 Mercedes EQC
2021 Tesla Model 3 LR

x: 2019 Tesla Model 3 LR, 2020 Polestar 2, 2017 Tesla Model S 75D

Jørgen von Schnellfahrer

Jo, med kun småfolk bak kan det nok funke..
Kia Soul EV Exclusive 2016 grå

mroek

Jeg er noen millimeter lavere enn 190 cm, og satt helt greit i baksetet bak meg selv. Håret på hodet (normalt kortklipt) tok ikke borti taket bak, men en kollega som er 2-3 cm lavere enn meg fikk skallen i taket i baksetet.

Dette er kort og godt et spørsmål om hvordan man er proporsjonert. Jeg har lange bein (og armer) og kort rygg, og dermed fungerte det bra for meg.

Den samme problemstillingen gjelder jo også for andre biler, men fokuset har av en eller annen grunn vært veldig stort på dette akkurat når det gjelder Polestar 2. Noen biler har åpenbart mye mer takhøyde, og da er det knapt noen som får problem, uansett høyde og proporsjoner.
Driver med 3D-design på hobbybasis. Legger ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

Øyvind.h

Har sitter bak i PS2 et par ganger. Er ca 186cm høy og baksetet der var ikke noe for meg. Skallet i taket, ryggen var for rett og det var dårlig benplass. Rett og slett ganske trangt.

Men - hvor mange kjøper PS2 for å frakte rundt på voksne mannfolk??? Dette er en liten familiebil, ikke en stor taxi.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

CorsoDante

#8
Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på mandag 27. juli 2020, klokken 17:03
Prøvesatt bilen på Solsiden i Trondheim idag. Førsteinntrykk er jo soid og god kvalitet. En skikkelig drivers car, så lenge man sitter i et forsetet. Bagasjeplass også bra.

Men bakseteplassen da...
Standard testen med å sitte bak meg selv feiler spektakulært. Har langt bedre plass til knærne  i baksetet i min kia  soul.

Hvilken opplevelse har dere andre om baksetet på polestar 2? Tar jeg helt feil eller er ikke baksetet viktig for en typisk polestar-kunde?

Hadde jeg ikke hatt unger som innimellom skulle være med i bilen ville nok polestar havnet høøyt oppe på lista. Men jeg er kanskje ikke kunden de retter seg mot.  Trur jeg fortsatt avventer til enyaq..

Herr Soul-Schnellfahrer i Skôda ja :)

Interessant at du hopper bukk over å angi sin egen høyde (lange bein?), men har sett tilsvarende test utført av carwow og Autogefühl, med OK resultat. Her bør barn opp til 1,80 klare seg fint (med mindre sjåføren er over 2 meter...).

Aner ikke om jeg er en typisk PS-kunde (kommer fra Tesla), men regner med at småbarna skal klare seg fint i denne bilen. Og jeg anser baksetene for å være viktige - fra et barneperspektiv.

Hører med til saken at Polestar aspirerer til å matche Volvos ambisjoner hva gjelder sikkerhet (inkl. baksetet, får man tro).
TM3P "FSD"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA