Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bekreftet leveranse

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 11. oktober 2011, klokken 09:33

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

I kveld fikk jeg e-post fra Ålgårds Auto at min bestilling av rød bil ikke kunne levers før 9. mars. Nå har det seg slik at i min tidligkontrakt av 11/8 står det sølv. Den 9. september fikk jeg også en e-post at min bestilling av rød bil kunne forsinke leveransen, da svarte jeg på e-post og møtte opp personlig og fikk understreket at min bestilling var av en sølv bil, men jeg kunne ta hvit - eller annen farge - hvis det kunne fremskynde leveransen.
Når jeg i tillegg i slutten av september opplever å bli fortalt at jeg var nr 40 på listen, mens en annen på forumet var nr 35 hos Ålgårds Auto med kontrakt 1. september så er jeg virkelig bekymret for hvordan man håndtere kontrakter og innholdet i disse hos Ålgårds. (Ganske tydelig at tidlig indikering på Nissan.no på at man ønsket å være blant de første til å kjøpe et løv bare var en vits...).
I tillegg til å være førstegangskjøper av elbil så er jeg også førstegangskunde av Nissan og Ålgårds Auto. Jeg vet at en 5 seters elbil er det rette valget for mitt behov, men skal Nissan & Ålgårds Auto ha meg som kunde i årene fremover, så må de snart begynne å oppføre seg som proffesjonelle aktører på bilmarkedet og ikke som en bakgårdsbedrift som ikke har orden på noenting.  >:(

akseln

Lurer rett og slett på om Birger N. Haug ikke har vært godt nok rigget for det massive salget av Leaf? Jeg tipper at veldig mange av de første 600 ble solgt av BNH og at de sliter med å følge opp dette godt nok. Salgskontrakten er jo enkel og er fort gjort. Oppfølging og informasjon frem mot leveranse krever mer og er da kanskje blitt nedprioritert når det hele tiden skal gjøres nysalg.

Kanskje de burde ansette noen til å holde orden og ringe/maile kundene? Skal ikke så mye informasjon til før jeg er fornøyd :-)

Joakim Sveli

jeg anbefaler alle som er lei sin forhandler å kontakte Brennes Auto i Sarpsborg. Er veldig fornøyd med servicen der. Har fått god info og oppfølging underveis. Har til og med fått rød bil til levering 11. nov. Fikk i dag chassisnr for registrering på Nissan&You.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: ElRey på mandag 24. oktober 2011, klokken 22:21
jeg anbefaler alle som er lei sin forhandler å kontakte Brennes Auto i Sarpsborg. Er veldig fornøyd med servicen der. Har fått god info og oppfølging underveis. Har til og med fått rød bil til levering 11. nov. Fikk i dag chassisnr for registrering på Nissan&You.

Godt at det finnes bra Nissan forhandlere også, jeg tror at produktene er bra. Kanskje man valgte feil forhandlere i noen regioner? Nissan forhandleren i Haugesund virket veldig proffe og hadde tidlig priser og noe informasjon på Leaf'en - lenge før Ålgårds Auto klarte å indikere noe som helst. Nå ble det slik at importøren valgte Ålgårds for Sørvestlandet....

Leif

Fikk bekreftet leveranse av Leaf fra B.N.H på Ski til 21. november i år.

Forøvrig virket det som om selgeren ikke var helt fornøyd med salget i Follo.
Nissan Leaf - 2011

Lipo

Mail fra BNH i går:

"Din bil er beregnet ankomstdato Drammen 25. november og vi regner da levering inntil tre uker senere, mao innen den 15. desember."

Jeg var nr.9 i køen hos BNH, og har kontrakt nr. 9.

RuneW

Sitat fra: ElRey på mandag 24. oktober 2011, klokken 22:21
jeg anbefaler alle som er lei sin forhandler å kontakte Brennes Auto i Sarpsborg. Er veldig fornøyd med servicen der. Har fått god info og oppfølging underveis. Har til og med fått rød bil til levering 11. nov. Fikk i dag chassisnr for registrering på Nissan&You.

Jeg snakket med Brennes tidligere i høst og da sa de at de ville tilby en slags "tilbakekjøps-avtale". Hvordan er egentlig denne formulert? Eller ble det ikke noe av dette?

Gleder meg forøvrig til 4 gode timer med prøvekjøring av "lille blå" hos Brennes i morgen :-)

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Kallagtunet

#127
 ???

Er det noen som kan forklare meg hvorfor det skal ta så lang tid fra bilene er i Drammen til de er levert til kunde. De første bilene ble observert på kaien i drammen 15 oktober og de første kundene skal få bil i midten av november. Hva i all verden er det man bruker en mnd på? Klargjøring i drammen 1 dag? Understellsbehandling 1 dag? Transport 1 dag? Klargjøring av hos forhandler 1 dag?  Merkelig at når en har solgt så mange biler og de faktisk står i Norge at man ikke får dem levert ut? Jeg trodde at det å få inn betalingen for ett salg faktisk var viktig for en forhandler....

Er det noen som kjenner bransjen som har erfaring på hva dette kan være?

Når jeg har tidligere kjøpt VAG produkter der en "spesial bestiller en egen spec" så har det gått maks to uker (noen ganger ned mot en) fra bilen ruller ut av fabrikk i Tyskland til jeg står med nøklene og blomsterkvasten og kan rulle ut fra forhandleren i Norge...

eivisa

Helt enig der.
Ganske utrolig at bilene ikke er levert.
De er veldig lite kundeorientert. Det er jo tross alt kundene de skal leve av.  >:(
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

daggad

SitatDe første bilene ble observert på kaien i drammen 15 oktober og de første kundene skal få bil i midten av september. Hva i all verden er det man bruker en mnd på?

Må korrigere deg, dette er faktisk 11 mnd det !  :D
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kallagtunet

Sitat fra: daggad på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 11:12
SitatDe første bilene ble observert på kaien i drammen 15 oktober og de første kundene skal få bil i midten av september. Hva i all verden er det man bruker en mnd på?

Må korrigere deg, dette er faktisk 11 mnd det !  :D

Så ille er det jo ikke heldigvs ;D

Lars C. Krogenæs

Salget av Leaf burde være en unik sjanse Nissan har til å få nye kunder inn i butikken sin. Nå står de jo frem som noen i klovnedrakt uten at de har øvd på fremføringen.

Trist for kundene og trist for Nissan.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

dissern

Det kan nok oppfattes som syting og klaging, men man får håpe at stemningen i tråden fanges opp av enkelte forhandlere og Nissan sentralt. Et fåtall er fornøyd med sin forhandler, men jeg stiller meg i køen blant dem som er oppgitt av mangel på informasjon og kundebehandling. Kanskje Elbilforeningen skulle henvendt seg til Nissan offisielt og bedt om en kommentar med referanse til denne tråden?
Hvit Leaf - 2011
Model S 75D - 2017 *solgt*
Model X100 - 2017
Model 3 - 2021

eivisa

Sitat fra: dissern på tirsdag 25. oktober 2011, klokken 11:43
Kanskje Elbilforeningen skulle henvendt seg til Nissan offisielt og bedt om en kommentar med referanse til denne tråden?

Godt forslag!!!!
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

akseln

Hvis de vært smarte og/eller hatt litt guts, ville noen i Nissan laget seg en bruker på elbilforum slik at de kunne kommunisert direkte med medlemmene her. Kanskje det er en jobb for Frode Langli som er markedssjef i Nissan Norge?

Det er her de finner de kundene som er mest utålmodige, men også de som potensielt er de beste ambassadørene for Nissan Leaf!

Er helt sikker på at noen i Nissan leser dette :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA