Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bekreftet leveranse

Startet av Joakim Sveli, tirsdag 11. oktober 2011, klokken 09:33

« forrige - neste »

elektrolux

Tror også det tilkommer avgifter på import til Sverige.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: knukje på lørdag 22. oktober 2011, klokken 10:29
Fikk akkurat bekreftet leveranse fra Ålgård auto på Sandnes. Jeg bestillte svart bil 1 september, og fikk i dag vite at denne kunne ikke leveres før 9 mars. Jeg kunne imidlertid skifte farge til hvit, sølv, eller blå. Levering på disse var midten av januar. Jeg stod som nr 35 på listen hos dem. Sa jeg kunne gå for hvit....

Må innrømme at jeg ble noe skuffet nå. Synes levering av bil drøyer mye ut nå.. Spesielt når jeg mener at nr 35 på listen ikke er veldig langt bak i køen..

Begynner å bli bekymret for hvor mye orden de har hos Ålgårds Auto: Jeg signerte avtale hos Ålgårds Auto den 11/8, i slutten av september fikk jeg vite at jeg var ca nr 40 på listen der.
Hadde satt meg opp på Nissan sine hjemmesider at jeg ønsket å være blant de første som ønsket å kjøpe ca mai/juni. Virker ikke som det hadde noen betydning med tidligregistering på hjemmesiden til Nissan. Grunnen til at jeg ikke fikk signert før 11/8 var forøvrig at selger for privatbiler var på ferie da jeg var innom i juli. Fortsatt ikke fått estimert leveringsdato.

I tillegg ser det ut til at Ålgårds Auto får bilene en god del senere ann andre forhandlere...

Kristian

Bekreftet leveranse fra Birger N Haug Rud, ser ut som jeg er i det som har blitt beskrevet som 2. lass i år. Beregnet annkomst Drammen 2. desember og kan utleveres innen 3 uker senere. :D

Tror jeg var 54. på lista, hvit med spoiler.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

akseln

Kristian, kom bekreftelsen uoppfordret eller måtte du purre? Hvis du er nr. 54, skulle jeg tro at de andre før på listen også hadde fått beskjed.

Joachim

aiaiai.. Som nr.59 bør jeg kanskje høre noe snart jeg også   8)

daggad

Sitat fra: Kristian på mandag 24. oktober 2011, klokken 13:55
Bekreftet leveranse fra Birger N Haug Rud, ser ut som jeg er i det som har blitt beskrevet som 2. lass i år. Beregnet annkomst Drammen 2. desember og kan utleveres innen 3 uker senere. :D

Tror jeg var 54. på lista, hvit med spoiler.

Gulp...2 lass med ETA 2 desember..INGEN biler i november !??  :o
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Kristian

Jeg purret ikke, fikk mail.

Mener han seg jeg var 54 på lista, men det var FØR mange av de før meg hadde fått sjansen til å bestille. Ett vist frafall må en regne med, og da rykker jo vi alle fremover.

Ryktene sier at det i hovedsak er hvite, blå og sølv lakkerte biler som kommer nå før jul. Hvis fleste bestillinger også er i disse fargene, behøver ikke det bety noe.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Boogie

Jeg har fått beskjed fra BNH om at den ene bilen (kansje begge to) kommer til Drammen 18.november, med forventet levering 9.desember...
Om det er den hvite eller den blå vet jeg ikke.
Kontrakt ble skrevet i september, men stod på liste fra tidlig vår...
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Rilum

Da tikket det inn en mail fra forhandlern min med chassisnr på bilen og beskjed om at jeg skulle registere meg på you+nissan inne på www.nissan.no. Nå registere jeg meg der igår, samt lastet inn carwings app`en på tlf. (godt med alt som er gjort  ;D )

Inne på you+nissan spør der om chassis nr, så hadde tenkt å høre med forhandler idag, så da er det jo EKSTRA hyggelig at selger kom meg i forkjøpet  og sende informasjon uoppfordret ;D

Har "levering" 11/11, bestilt hos Brennes Auto i Sarpsborg.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Kallagtunet

Var det noe spennende å hente på carwings sidene da? Lastet du ned app på telefon også? I så fall hvilken?

Rilum

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 24. oktober 2011, klokken 17:34
Var det noe spennende å hente på carwings sidene da? Lastet du ned app på telefon også? I så fall hvilken?

På websiden er det ikke så mye før man får VID (chassisnr), da kommer det opp litt mere morsomt, men det blir ikke aktivt før ting er aktivert hos Nissan, så jeg sitter og VENTER på det  ;)

Jeg installerte på iPhone, der var det bare å søke på "carwings" i App Store.
Den har en demo mode som gjør at man får sett mulighetene uten å være registert eller ha noe bil.
Porsche 993 Turbo '96
Sort Nissan Leaf '11
Renault Twizy '12
Tesla S85D '15

Ole C

 :( L E I av å vente.....  Hva er problemet..... fikk antydet November men det var for 2 uker siden ..........
Noen som har fått bekreftet levering fra Birger N Haug Økern ?

Bestilte i Oslo kun fordi forhandler her sa at en stor forhandler i Oslo skulle begynne med salg. hadde jeg vist det jeg vet  i dag hadde jeg bestilt hos Witro Trondheim eller Gol Auto  ;D ;D ;D

Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Elghost

#117
Det begynner å bli svært dårlig reklame for Birger N Haug. Jeg bestilte på Rud, og skulle være tidlig i køen. Flere andre forhandlere har kunnet gi konkrete leveringsdatoer.
Følgende mail ble sendt ut fra Birger N Haug på Rud den 1. okt: REDIGERT: 12. oktober er riktig dato
"Gode kunde
Viser til inngått kjøpekontrakt på Nissan Leaf og takker så mye for tilliten og handelen så langt.
Vi er like spent som deg på levering, og ser virkelig frem til å møte deg og din nye Nissan Leaf i trafikken.
I løpet av en uke kommer vi til å kontakte deg med siste oppdaterte informasjon om nettopp din bestilling og når du kan forvente å få levert bilen."

Ingen ting hørt etter dette. Utrolig dårlig når de vet hvor stort informasjonsbehovet er.

Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

Joachim

Den eposten fikk jeg den 12. Har uansett straks gått to uker uten info ang. levering. Vil ha bil! :D

Elghost

Sitat fra: Joachim på mandag 24. oktober 2011, klokken 21:46
Den eposten fikk jeg den 12. Har uansett straks gått to uker uten info ang. levering. Vil ha bil! :D

Det skulle være den 12. for min del også....beklager feil. Men elendig at de ikke overholder det de lover i en slik mail.
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA