Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takstativ med sugekopp tesla x???

Startet av Cecilie123, tirsdag 09. oktober 2018, klokken 06:55

« forrige - neste »

Cecilie123

Noen som har en smart løsning i forhold til å frakte ski? Kan noen evt linje til hva fe har? Hvor er det kjøpt? Ser bilder av sugekoppfeste i forhold til ski.. noen som vet hvor jeg kan kjøpe?

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

What-a-watt


mthoring

Er det meg du spør? X har vel alltid glass... Jeg har glasstak på S. Men har ikke stativet. Det har vært noen lengre diskusjoner på dette på forumet før, og det stativet til Seasucker er vel, såvidt meg bekjent, det beste du får når det gjelder vakumfeste til ski. Så blir Seasucker på meg og hvis jeg får bruk for det i fremtiden.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

oto

Jeg har laget en løsning som fungerer bra med opptil 7 par langrennski på taket av Model X, se her:

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37863.0

Det er altså en miks av Seasucker-deler m.m. Standardstativet til Seasucker er vanskelig å feste på X. Man kunne feste det på bakluka med ski stikkende nedover bak bilen, men det er vrient å få bindingene inn mellom festene uten at tuppen treffer taket når luka åpnes.

Slalomski, som ofte er kortere enn bilens bredde, er kjempeenkle å feste i skipose(r) på et hvilket som helst sykkelstativ på hengerfestet.

:-)
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA